Consultare online pentru cultura cu impact social și educațional

0

Consultare online pentru cultura cu impact social și educațional (Termen limita: 20 octombrie)

CONSULTARE ÎN CONTEXTUL ELABORĂRII DOCUMENTELOR PROGRAMATICE PENTRU FONDURI STRUCTURALE 2014-2020

In perioada august 2012 – aprilie 2013 are loc in Romania prima etapa a procesului de pregatire a perioadei de programare a fondurilor structurale si de coeziune pentru 2014-2020. In acest scop a fost gandit un mod de lucru care sa implice cat mai multi dintre actorii sociali in procesul de elaborare a documentelor strategice pentru viitorul cadru de accesare al banilor europeni: s-au organizat Comitete Consultative Tematice (CCT) si, sub acestea, Grupuri de Lucru (GL). Atat in CCT, cat si in grupurile de lucru participa si organizatii ale societatii civile. In domeniul culturii s-au constituit 3 GL, unul dintre acestea dedicat activitatilor culturale cu impact social și educational.

Cultura cu impact social si educational nu a fost niciodata in Romania o prioritate si din acest motiv nu exista foarte putine analize, studii si rapoarte care sa documenteze domeniul ca atare. Pe de alta parte, exista o serie de practici, proiecte si initiative care justifica interesul de a dezvolta aceasta directia ca una prioritara pentru investitiile viitoare. De altel, activitatile culturale și patrimoniul material și imaterial sunt recunoscute in diferite documente ale Uniunii Europene drept factori importanti pentru o dezvoltare durabila, inteligenta și incluziva.

Pentru a pune acest gen de initiative pe harta investitiilor cu fonduri europene in perioada 2014-2020 avem nevoie de dumneavoastra pentru a identifica initiative inovatoare, piedici intalnite in derularea unor programe sau proiecte și opinii despre masurile care trebuie luate pentru a crește impactul proiectelor și programelor care privesc valoarea culturii din punct de vedere social și educational.

Va invitam sa ne acordati cateva minute pentru a raspunde la o serie de cateva intrebari despre domeniul sau domeniile pe care le cunoasteti din practica institutiei sau organizatiei dumneavoastra culturale.

Am identificat 5 domenii pentru care vom colecta opinii:

D1: Educatie artistica in scoli si practicile educatiei nonformale cu mijloace artistice

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dHVhR3RjLW5FUkVXaXZzdmpyNTVhd3c6MQ#gid=0

D2: Invatamant vocational artistic, reconversie profesionala in cultura si sustinerea mestesugurilor traditionale

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dEpSeUh5M2ducUlOSG41Mm1WNU8yZVE6MA

D3: Educatie culturala in muzee, biblioteci și initiative ale sectorului privat

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDZ3clpCVFdET0wzb0ZjRzZvTlY3Qmc6MA#gid=0

D4: Practici artistice si punerea in valoare a patrimoniului pentru combaterea saraciei si o dezvoltare incluziva

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFZLZ2tpdVFJYjFseTh3UkRiR0RLMmc6MA#gid=0

D5: Patrimoniul si activitatile culturale – elemente esentiale pentru dezvoltarea si regenerarea urbana si rurala durabila

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGJMcU1fZmxjWXVWZlR3Ylo2RVJWYlE6MA

Termenul limita pentru completare: 20 octombrie 2012.

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează