Competitia internationala de design jumpthegap si-a anuntat proiectele castigatoare

0

Competiția s-a axat pe proiecte care facilitează reducerea consumului de apă și de energie.

Cu peste 5.000 de participanți din 137 de țări, jumpthegap® a devenit o competiție de design de referință la nivel global.

Octombrie 2019 Cea de-a opta ediție a Competiției Internaționale de Design jumpthegap®, organizată de Roca în parteneriat cu BCD Barcelona Design Center, și-a premiat câștigătorii în luna octombrie, la Disseny Hub Barcelona. Cea mai recentă ediție a adus laolaltă 5,000 de participanți din 137 de țări, care au înscris 725 de proiecte de design. Competiția a explorat subiecte legate de schimbările climatice, prin proiecte care se concentrau pe reducerea consumului de apă sau a impactului asupra mediului.

Lansată în 2004 pentru a sprijini tinerii arhitecți și designeri, jumpthegap® reunește 2 categorii: una dedicată studenților și alta care vizează tinerii profesioniști. În plus, Fundația We Are Water oferă un Premiu Special de Sustenabilitate la fiecare ediție, începând cu anul 2015.

Ceremonia de premiere a celei de-a opta ediții a adus pe scenă 12 finaliști din Columbia, Serbia, Ucraina, Ungaria, Portugalia, Malaezia, Coreea de Sud, China, Turcia și Spania, dar și profesioniști din lumea designului și arhitecturii. Printre aceștia s-au numărat și membrii juriului: Ruy Ohtake, arhitect și președinte al juriului; Isabel Roig, directorul general al BCD Barcelona Design Center; Josep Congost, director de proiectare și inovare la Roca; Dorota Koziara, designer, artist și curator; Boris Voskoboynikov, arhitect șef și director al studioului VOX Architects; Xavier Torras, director de comunicare marca Roca și director al Fundației We Are Water; Low Cheaw Hwei, vicepreședinte Philips Design Asia, șeful proiectării Philips în Asia și șeful guvernării și afacerilor publice ale Philips; și Deborah Seward, directorul Centrului de Informații al Națiunilor Unite.

Cele 3 proiecte câștigătoare ale competiției de anul acesta sunt:

  • Categoria pentru Tineri Profesioniști, premiul de 10,000 euro

    • Proiectul ‘Morpho’ – o serie de panouri modulare elastice pentru pardoseală create de inginerul columbian Eduardo Cárdenas (University EAFIT, Medellin).

  • Categoria pentru Studenți, premiul de 10,000 euro

    • Proiectul ‘Care Bee’. O instalație pentru duș creată de studentul maghiar Janos Priskin (Universitatea de Arte și Design Moholy-Nagy, Budapesta).

Dorota Koziara, membră a juruiului, a apreciat: <<latura verde” a proiectului, funcția sa estetică și conceptul său bazat pe relaxare, atât de valoroase în lumea stresantă de azi>>.

  • Premiul Special de Sustenabilitate oferit de Fundația We are Water, 6,000 euro:

    • Project ‘Tik-Tap’. Un capăt de duș creat de coreenii Soyeon Lee și Hyemin Min din cadrul Nuova Accademia di Belle Arti din Milan.

Xavier Torras a subliniat căproiectul se remarcă prin capacitatea sa de sensibilizare a valorii apei pentru viață”.

Evenimentul a debutat cu o dezbatere jumpthegap® – „The design in Ruy Ohtake’s architecture” – susținută de președintele juriului Ruy Ohtake, arhitect brazilian cu peste 300 de proiecte derulate în Brazilia și în străinătate și numeroase recunoașteri internaționale.

Pentru mai multe informații accesați site-ul www.jumpthegap.net și pagina de Facebook www.facebook.com/jumpthegap.

Despre proiectele câștigătoare

  • Categoria pentru tineri profesioniști: ‘Morpho’, de designer-ul de produs, Eduardo Cárdenas (Universitatea EAFIT, Medellin)..

Morpho propune o serie de panouri modulare elastice pentru pardoseală care creează o atmosferă mai eficientă și conectată pentru următoarea generație de utilizatori de baie. Panourile pot adopta mai multe configurații în funcție de nevoile și / sau starea de spirit a utilizatorului. Funcția sa principală este de a ajuta și de a preveni 3 probleme principale prezente în activitățile zilnice desfășurate în baie: consumul de apă, răspunsul emoțional și siguranța. Inspirate de interacțiunile și formele geometrice din natură, panourile pot efectua configurații predeterminate, precum condiții de plajă pentru copii sau un dispunerea spațiului într-un mod adecvat pentru un public mai în vârstă.

  • Categoria pentru studenți: ‘Care Bee’, de către studentul maghiar Janos Priskin (Universitatea de Arte și Design Moholy-Nagy, Budapesta).

Care Bee este o instalație de duș care oferă trei opțiuni: duș tradițional, baie de aburi și funcție de îngrijire a pielii. Este formată dintr-un capăt de duș și panou de control cu un sistem de circulație a apei, un sistem de filtrare și un rezervor de apă. Acest concept de duș oferă o igienă corporală completă, economisește apă și bani și reduce numărul de produse necesare pentru îngrijirea pielii.

  • PremiulSpecial de Sustenabilitate (oferit de Fundația We Are Water) ‘Tik-Tap’ de Soyeon Lee, masterand în Arta, Arta Vizuală și Studii Curatoriale, și Hyemin Min, student la Design Interior (Nuova Accademia di Belle Arti din Milano).

Tik-Tap este un capăt de duș cu cronometru integrat care ilustrează distanța pe care o persoană trebuie să o parcurgă pentru a obține apă în Africa. Cu cât timpul alocat utilizării dușului este mai scurt, cu atât persoana va trebui să meargă mai puțin.

Despre Roca

Roca este o companie dedicată proiectării, producției și comercializării de obiecte sanitare, mobilier de baie, gresie și faianță din ceramică ce pot fi utilizate în arhitectură, construcții și în designul de interior. Originile companiei datează din 1917, când familia Roca a început construcția primei fabrici din Gava (Barcelona). La 100 de ani de la întemeiere, compania are 22.600 de angajaţi și 78 de fabrici, fiind prezentă în peste 170 de țări de pe cinci continente.

www.roca.com

www.ro.roca.com

Despre Centrul de Design Barcelona

Centrul de Desgin Barcelona promovează design-ul ca instrument de transformare ce are misiune de a face companiile și organizațiile mai inovatoare și durabile, la nivel internațional. Cu o experiență de peste 40 de ani în serviciul companiilor și instituțiilor publice, Centrul de Design din Barcelona își propune, de asemenea, să promoveze Barcelona și Catalonia ca branduri de referință internațională în creativitate și inovare. Mai mult, central de Design, prin intermediul Săptămânii de Design a Barcelonei, este membru fondator al World Design Weeks, o rețea mondială de evenimente din lumea designului, care oferă o gamă largă de oportunități companiilor și designerilor de pe diferite piețe.

Pentru mai multe informații, accesați www.bcd.es.

Despre Fundația We Are Water

Fundația We Are Water are în vedere două obiective cheie. Primul este acela de a crește gradul de conștientizarea și de a încuraja dezbaterile publicului și organizațiilor cu privire la necesitatea de a crea o nouă cultură a apei, pentru a permite dezvoltarea echitabilă și gestionarea durabilă a resurselor de apă ale lumii. Al doilea obiectiv este acela de a întreprinde o serie de acțiuni pentru a contracara efectele negative ale lipsei resurselor de apă adecvate. Domeniile de activitate ale fundației includ implicarea în infrastructură, educație, sănătate și cercetare, concentrate în zonele cele mai defavorizate din lume.

Până în prezent, Fundația a desfășurat 30 de proiecte în 18 țări, ajutând peste 430 000 de persoane. Printre țările în care Fundația operează se numără Ecuador, India, Brazilia, Maroc, Columbia, Guineea Bissau, Nepal, Bangladesh, Republica Democrată Congo, Ciad sau Filipine, în colaborare cu organizații

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.