Cele mai pozitive inițiative corporative și sociale din ultimele șase luni în perspectiva mediei online. Instrumentul de social listening Neticle

0

Folosind instrumentul de social listening Neticle am investigat care au fost cele mai pozitive evenimente și proiecte în viața companiilor, menționate în presa online și care în același timp au fost interesante și utilizatorilor de social media în ultimele șase luni (01.02.2018 – 31.07.2018).

Am ales două arii în procesul colectării datelor: am analizat pe de o parte menționările referitoare la companii, iar pe de altă parte cele privitoare la orice fel de inițiativă sau proiect social. Companiile au fost menționate de peste 200 de ori, iar inițiativele sociale de mai mult de 1000 de ori – acestea oferindu-ne o imagine clară cu privire la inovațiile din mediul companiilor care au stârnit cel mai mult interes în presa online, dar și cu privire la activitățile sociale care au avut un ecou în online media și totodată care au fost reacțiile de pe web la aceste inițiative.

Un buzz pozitiv în preajma companiilor

Noutățile pozitive au apărut mai ales în presa online, activitatea în social media a fost modestă în legătură cu această temă. Poate nu este o coincidență, deoarece evenimentele pozitive care apar în știri sunt mai ales de relevanță economică și nu afectează cu adevărat utilizatorii de Facebook sau de forumuri.

Schimbările pozitive întâmplate în viața companiilor au apărut mai ales în presa online, subiectul nu i-a interesat în mod deosebit pe utilizatorii de social media (Sursa: Neticle)

Cele mai multe menționări au apărut în data de 15 februarie (24 buc) legat de această temă. În aceea zi au apărut mai multe știri în presa online despre schimbări pozitive în viața companiilor. Subiectele cheie reflectă foarte bine acele aspecte legate de întreprinderi care au apărut în cel mai pozitiv ton în știri: rezultatele pozitive ale companiilor, dezvoltările, serviciile și inițiativele angajaților sunt cel mai des prezentate în știri.

Principalele subiecte conexe se referă la schimbările pozitive în viața companiilor (Sursa: Neticle)

Dintre știrile economice, se află în prim plan acelea care se concentrează pe tema inovării. Există știri despre profituri-record (Rompetrol și UPC România au încheiat anul 2017 cu un succes imens), dar și despre McDonalds, care intenționează să introducă o abordare mai conștientă și mai pozitivă (ofertă mai sănătoasă, indicarea ingredientelor).

Nici schimbările tehnologice strâns legate de inovații nu pot trece neobservat. De exemplu, conform raportului Accenture (Technology Vision 2018), inovațiile digitale pătrund din ce în ce mai mult în viața noastră și la fel se întâmplă și în cazul companiilor. În cazul acestora, însă, această revoluție tehnologică va necesita un nou tip de management organizațional, iar datorită orientării spre date, încrederea în relații va deveni mult mai importantă.

În plus, nu numai știrile economice, ci și inițiativele utile din punct de vedere social au provocat reacții pozitive, cum ar fi campania de donarea de sânge a angajaților Antibiotice lași, eveniment devenit deja o tradiție. Inițiativa angajaților a generat comentarii bucuroase pe Facebook.

Proiecte sociale pozitive în 2018

Cele mai pozitive inițiative în ultimele șase luni care au apărut în presa online, dar care au generat activitate și în social media românească, s-au concentrat mai mult pe domeniile educației și dezvoltării copiilor și a persoanelor cu dizabilități.

Datele arată o preponderență semnificativă a menționărilor despre aceste proiecte în presa online, dar există o activitate mai modestă și pe Facebook – conform datelor, inițiativele sociale influențează și interesează mult mai mult utilizatorii de social media, decât știrile menționate în capitolul precedent.

Cele mai active grupuri de Facebook din ultimele șase luni (Sursa: Neticle)

Printre proiectele care au primit cea mai mare atenție din partea presei se numără proiectul dezvoltării primei aplicații românești de învățare a limbajului de semne (disponibil deja sub numele dlmgLsr), care a fost o veste importantă în grupul de Facebook Educație Universitară pentru Persoanele cu Dizabilități.

Nu este neobișnuit ca în proiectele sociale, copiii să primească rolul principal. La fel s-a întâmplat și în cazul proiectului organizat de Direcția de Asistență Educațională Voluntari, unde organizatorii oferă instruire și sprijin cu scopul de a ajuta copii să învețe principiile unei alimentații sănătoase. Motoul proiectului este „Mănânc sănătos ca să cresc frumos”.

Proiectul de artă Gala Hand in Hand a fost de asemenea realizat cu implicarea unor copii, unde la evenimentul final picturile copiilor au fost scoase la licitație în scopuri caritative (grupul de Facebook Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța)

În ansamblu, prin analiza datelor colectate cu sistemul Neticle, se poate observa că, în timp ce presa online își menține mai mult interesul față de evenimentele pozitive din lumea de business, proiectele sociale sunt mai susceptibile de a genera activitate pe platformele de social media.

Te interesează unde se află audiența companiei tale? Acum poți testa gratuit acest lucru cu ajutorul sistemului Neticle, scrie-ne!

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine aproape 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele informații care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. 12 ani De Bine despre România.

Comentează