Căutăm oameni interesați să-i implice pe tineri în dezvoltarea comunităților din destinații ecoturistice

0

Căutăm ghizi de implicare a tinerilor în comunitate!

Fundația Noi Orizonturi deschide o nouă etapă de extindere a cluburilor de inițiativă comunitară pentru tineri GreenIMPACT în zone cu destinație ecoturistică, din dorința de a-i implica pe tineri în promovarea patrimoniului cultural și natural al locului în care trăiesc.

Destinațiile eco-turistice pe care le vizăm sunt Colinele Transilvaniei, Pădurea Craiului (Bihor), Mara-Cosău-Creasta Cocoșului (Maramureș), Țara Dornelor (Suceava), Țara Hațegului, Retezat (Hunedoara), Ținutul Zimbrului (Neamț) și Tușnad (Harghita). În acest scop căutăm în destinații, dar și în proximitate – profesori, bibliotecari, părinți, orice persoană care lucrează cu copii și tineri pentru a-i transforma în lideri de club. 19 cluburi GreenIMPACT sunt deja operaționale, cele mai multe (șapte) funcționând în Colinele Transilvaniei, unde am pilotat proiectul, în primăvara acestui an. Primele proiecte realizate de tineri au vizat acțiuni de promovare a ecoturismului – organizare de evenimente culinare cu meniuri tradiționale, amenajarea unui traseu de bicicletă și drumeție pentru familiile cu copii mici, amenajarea unor loc de agrement și campare, confecționarea de suveniruri pentru turiști, lansarea unei expoziții de fotografii despre patrimoniul local.

Prin cluburile GreenIMPACT, peste 600 de copii și tineri vor învăța, cu ajutorul metodelor experiențiale, cum să planifice și să realizeze mici proiecte de promovare a comunităților lor. Liderii cluburilor vor avea parte de cursuri de pregătire în educația prin experiență, management de proiect și antreprenoriat verde, iar clubul GreenIMPACT pe care-l vor înființa va beneficia de mentorat din partea specialiștilor Noi Orizonturi pentru a realiza cel puțin două proiecte de învățare prin valorificarea patrimoniului local (clubul va primi în total o finanțare de 1.200 lei pentru implementare).

Copiii noștri au nevoie în primul rând să creadă în ei, în satul lor, în șansele lor în viață. E foarte greu să faci asta când societatea te măsoară după rezultate la evaluarea națională și la Bacalureat. Și aici e rolul nostru, al celor care credem în viitorul spațiului rural, să le redăm această încredere, să le schimbăm lentilele cu care se uită la ei înșiși. Au nevoie să înțeleagă că îi apreciem cu adevărat și avem nevoie de ceea ce au ei acolo, la țară. Și că resursele lor sunt valoroase și își pot construi cu ele un viitor”, spune Anca Gaidoș, director operațional Fundația Noi Orizonturi.

Cei interesați de acest program pot găsi mai multe amănunte și toate documentele necesare pe site-ul Fundației Noi Orizonturi.

Cluburile GreenIMPACT sunt dezvoltate prin programul de educație prin serviciu în folosul cumunității al Fundației Noi Orizonturi. Partenerii pe care-i avem alături în acest proiect sunt Romanian American Foundation, Lidl România și alți antreprenori și donatori locali. Proiectul se derulează în perioada septembrie 2016-februarie 2019 și este în valoare de 220.000 de dolari.

Fundația Noi Orizonturi are un istoric de peste 16 ani în educația pentru transformare. 16 ani în care am înființat peste 300 de Cluburi de Inițiativă Comunitară IMPACT în România și am sprijinit înființarea altor 150 de cluburi IMPACT la nivel internațional. 15 ani în care am ajuns la peste 1000 de lideri de cluburi IMPACT și la peste 17.000 de tineri pe care, cu ajutorul unor oameni dedicați, i-am format ca cetățeni, lideri, antreprenori.

Misiunea Romanian-American Foundation (RAF) este să promoveze şi să consolideze condiţiile necesare unei economii de piaţă sustenabile şi unei societăţi democratice, care să asigure accesul la oportunităţi pentru toate segmentele populaţiei din România. RAF susține dezvoltarea destinațiilor de ecoturism în România, contribuind la dezvoltarea economică a comunităților locale, conservarea naturii și culturii locale și la poziționarea României ca destinație importantă pe harta ecoturismului.

Lidl este prezent în 30 de țări din toată lumea și operează aproximativ 10.000 de magazine și peste 140 de centre logistice în 27 de țări din Europa. Lidl are aproximativ 215.000 de angajați, dintre care 5.000 în România unde retailer-ul german are deschise peste 200 de magazine și 4 centre logistice.  Misiunea Lidl în România este aceea de a le oferi zilnic românilor, în zone din imediata lor proximitate, produse de calitate la cel mai bun preţ, direct de la producători, într-o largă varietate de sortimente

Despre autor

avatar

Misiunea Fundaţiei Noi Orizonturi este de a promova modele de educaţie prin experienţă de calitate, care dezvoltă abilităţi de viaţă în rândul tinerilor, ca o strategie de dezvoltare durabilă a societăţii. Fundaţia Noi Orizonturi îşi doreşte o lume în care toţi tinerii se implică pentru binele comun al tuturor şi simt că pot face o diferenţă în societate.

Comentează