Campanie Anti-Sărăcie pentru alegerile europene

0

Alege CAMPIONI pentru o Europă Socială: un apel la angajament

EAPN lansează Campania privind alegerile europene pentru a atrage candidaţi dedicaţi să lupte contra sărăciei, excluziunii şi inegalităţilor sociale şi încurajează alegătorii ca vocea lor să fie ascultată.

social europe

Bruxelles, 04/03/2014 – Azi, Reţeaua Europeană Anti-Sărăcie (EAPN) lansează la nivelul Uniunii Europene campania “Alegeri pentru o Europă Socială”, înaintea alegerilor europene care vor avea loc între 22 – 25 mai, mobilizând sute de cetăţeni europeni, organizaţii naţionale şi locale şi cere candidaţilor la alegeri să se angajeze în lupta împotriva sărăciei, excluziunii şi inegalităţilor sociale iar alegătorilor le cere … Să voteze! Lansarea campaniei a coincis cu o scurtă prezentare pentru presă la care au fost prezenţi membrii ai Parlamentului European, mass-media europeană şi din Belgia precum şi organizaţii ale societăţii civile.

“Această campanie la nivelul Uniunii Europene se construieşte în jurul unui manifest care cheamă candidaţii la alegerile euro-parlamentare să se dedice luptei pentru o Europă Socială, în care sărăcia, excluziunea şi inegalităţile sociale sunt eradicate. Avem nevoie să vedem un angajament real din partea candidaţilor astfel încât aceştia să poată răspunde în faţa celor care i-au ales, mulţi dintre alegători fiind chiar persoane care trăiesc în mod dramatic în sau la risc de sărăcie. Avem nevoie de un Parlament European care să fie de partea oamenilor şi care să le reprezinte în întregime interesele.”, afirmă Sérgio Aires, Preşedintele EAPN.
“Din cauza opţiunilor economice şi politice despre care ştim că reprezintă răspunsuri greşite, ratele de sărăcie, excluziune şi inegalităţi sociale au atins cote fără precedent. Măsurile de austeritate au distrus bunăstarea şi au făcut ca populaţia să plătească pentru o criză pe care nu au creat-o ei. Există alte căi şi şi cu toţii cunoaştem acest lucru. În condiţiile în care societatea civilă este îndepărtată de la procesul decizional, înţelegem faptul că oamenii îşi pierd încrederea în instituţiile europene. Şi tocmai din acest motiv este cu atât mai important să alegem persoane care să producă schimbarea în situaţia în care UE eşuează în privinţa principiilor sale fundamentale privind democraţia, solidaritatea şi care garantează pacea şi bunăstarea”, a adăugat Sergio Aires, Preşedintele EAPN.

Contrar ţintei europene privind rata sărăciei aşa cum a fost stabilită prin Strategia Europa 2020 şi care prevede 20 milioane de persoane care să iasă din starea de sărăcie până în 2020, statisticile arată o creştere îngrijorătoare a ratelor sărăciei. Între 2010 şi 2011, numărul persoanelor aflate la risc de sărăcie sau de excluziune socială la nivelul UE a crescut până la 3,7 milioane (+0,7%), atingând cifra de 121,2 milioane de persoane în 2011 (24,3 % din întreaga populaţie). În 2012, 124,5 milioane de persoane (24,8 %) se aflau la risc de sărăcie sau de excluziune socială. Din anul 2010, în UE încă 6 millioane de persoane trăiesc în sau la risc de sărăcie.

“Decalajul tot mai mare al inegalităţilor şi absenţa participării societăţii civile la procesul decizional ridică întrebări serioase în privinţa diferenţelor dintre cei care deţin puterea economică şi politică şi restul populaţiei. Oamenii nu sunt incapabili dar se simt fără nici un control sau putere. Ne aflăm într- un punct de cotitură unde democraţia şi pacea sunt serios ameninţate”, afirmă Barbara Helfferich, Director EAPN.

Alege Campioni pentru o Europă Socială este o campanie pan-europeană derulată de Reţeaua Europeană Anti-Sărăcie (EAPN) şi de către membrii acesteia (29 de rețele naţionale şi 18 organizaţii europene) reprezentând sute de organizaţii care lucrează direct cu mii de cetăţeni europeni, în special cu persoane aflate în situaţii de sărăcie, precum şi de alţi parteneri care susţin o Europă socială.

Principalele revendicări ale campaniei sunt:
√ Un Pact Social pentru o Europă Socială
√ O Strategie Eficace a UE adresată luptei împotriva sărăciei, excluziunii sociale, inegalităţilor şi discriminării
√ O democraţie consolidată şi participarea societăţii civile
√ O audiere anuală în Parlamentul European la care să participe persoane care experimentează situaţii de sărăcie

—-
A se vedea angajamentele MEPs accesibile pe blog http://Electionchampionsin2014.net
EAPN and its members’ MANIFESTO for the 2014 European Elections

Fondată în 1990, the Reţeaua Europeană Anti-Sărăcie (EAPN) este cea mai mare reţea europeană care este constituită la rândul ei din reţele naţionale, regionale şi locale în cadrul căreia sunt implicate ONG-uri care luptă împotriva sărăciei precum şi grupuri locale şi organizaţii europene active în lupta anti-sărăcie şi excluziune socială.

În România, RENASIS (Reţeaua Naţională Antisărăcie – Incluziune Socială) este membră a Rețelei Europene Anti-Sărăcie (EAPN). Reţeaua Naţională Antisărăcie – Incluziune Socială (RENASIS) este formată din 13 membrii din întreaga ţară fiind înfiinţată în noiembrie 2007 şi are ca principale obiective să aducă problematica sărăciei şi a excluziunii sociale în atenţia publică, să susţină informarea şi conştientizarea cetăţenilor români asupra principiilor şi mijloacelor specifice de combatere a sărăciei, urmărind întărirea capacităţii organizaţiilor neguvernamentale din Romania de a acţiona în acest sens.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează