Campania umanitară ”Joy for Nepal” a depășit 100.000 de Euro

0

Campania ”Bucurie pentru Nepal”/ ”Joy for Nepal”, inițiată de alpinistul Alex Găvan, a strâns până la această dată echivalentul în lei al sumei de 101.000 Euro, pentru finanțarea unor proiecte de reconstrucție post-cutremur, în Nepal.

Copii_scoala_Nepal_Foto_Credit_Alex_Gavan

Majoritatea donațiilor au venit de la donatori persoane private care au trimis un SMS în valoare de 2 euro la un număr pus la dispoziție prin platforma www.donatie.ro. Acest număr a fost dezactivat începând cu data de 1 august și nu mai poate fi folosit pentru a susține cauza #joy4nepal. Până pe 31 iulie, au fost trimise 31.070 de SMS-uri, echivalentul a 62.140 Euro. Potrivit procedurilor platformei www.donatie.ro, toți banii vor fi transferați spre proiect după luna septembrie, operatorii de telefonie acceptând să susțină această campanie fără costuri de operare.

Restul banilor au venit din donații cu cardul și transferuri bancare de la persoane private și din sponsorizări de la companii, precum și din inițiative de strângere de fonduri, cum ar fi: un proiect umanitar cu copiii de la o grădiniță, care a adus peste 1000 de euro; o sesiune de zumba caritabilă la Pitești, în urma căreia s-au strâns 560 de euro; o petrecere în grădină cu licitație caritabilă, care a adus echivalentul a 5000 de euro.

În august-septembrie se vor mai putea face donații pe site-ul www.alexgavan.ro/nepal precum și sponsorizări. De asemenea, în această perioadă se află în derulare o campanie de strângere de fonduri cu sprijinul Paravion, care a creat o facilitate pe site-ul propriu pentru a permite clienților săi să doneze un euro în momentul achiziţiei de servicii turistice. Paravion va dubla fiecare contribuţie făcută de clienţii săi, iar posibilitatea de a dona este valabilă în mai multe țări în care activează compania.

”Le mulțumesc tuturor celor care au făcut posibil acest proiect. Gândul că sunt zeci de mii de oameni care au contribuit mă emoționează și mă umple de recunoștință. Mă simt de parcă am urcat împreună un vârf de peste 8000 de metri – al șaptelea optmiar al meu. Așa cum și în Himalaya, după ce ai atins vârful trebuie să și revii în tabăra de bază pentru a se considera ascensiunea completă, acum urmează partea a doua a proiectului: finanțarea responsabilă și transparentă a acestor bani în activități de reconstrucție. Până la această dată, partenerii noștri nostru din Nepal, Karuna-Shechen, au făcut evaluarea nevoilor în teren. Acum suntem în discuții cu ei pentru identificarea proiectelor pe care le vom finanța și pe care le vom anunța public odată ce le stabilim.”, a declarat presei Alex Găvan.

Toți banii strânși din #joy4nepal vor ajunge la oamenii aflați în nevoie, din Nepal, prin intermediul proiectelor de reconstrucție gestionate de organizația Kharuna-Shechen, fondată de reputatul autor Matthieu Ricard. Obiectivul campaniei este să finanțeze reconstrucția comunităților izolate care au fost afectate de cutremurul din 25 aprilie 2015, precum refacerea de școli.

Banii din donații nu vor finanța cheltuieli administrative, deoarece campania de strângere de fonduri este derulată pro-bono, cu implicarea unor persoane și a unor companii din România care au vrut să contribuie, iar Karuna-Shechen are toate costurile administrative acoperite de un finanțator propriu.

Campania ”Bucurie pentru Nepal”/ ”Joy for Nepal” a fost lansată pe 19 mai 2015, ca răspuns la tragedia care s-a produs în Nepal începând cu cutremurul din 25 aprilie, care l-a surprins pe Alex Găvan în Tabăra de Bază de pe Lhotse/ Everest. Pe site-ul de campanie www.alexgavan.ro/nepal vor fi publicate rapoarte de activitate pentru a urmări în mod transparent utilizarea fondurilor și progresele realizate.

#joy4nepal-grafica-campanie_nini.pg
Partenerul din Nepal – Karuna Shechen

Karuna-Shechen a fost fondată de Matthieu Ricard în anul 2000. Misiunea organizației este de a oferi servicii în domeniul sănătății, al educației și servicii sociale indivizilor și familiilor din cadrul celor mai sărace comunități din Tibet, Nepal și India. Karuna-Shechen acordă o importanță deosebită împuternicirii femeilor și fetelor, dar și conservării patrimoniului cultural al zonelor în care își desfășoară activitatea. Organizația a dezvoltat o echipă de profesioniști care lucrează direct cu comunitățile locale pentru a identifica și implementa proiecte care răspund direct nevoilor acestora. Chiar și în perioade dificile din punct de vedere politic, proiectele organizației au fost implementate cu succes deoarece sunt bazate și orientate către sprijinirea comunităților locale.

Matthieu Ricard
Autor, călugăr budist, fotograf, traducător, Matthieu Ricard este considerat ”cel mai fericit om din lume”. Născut în Franța, în 1946, fiu al filosofului Jean-Francois Revel și al artistei Yahne Le Toumelin, Matthieu Ricard s-a stabilit în Himalaya, după ce și-a luat doctoratul în genetică, în 1972, la Institutul Pasteur, sub coordonarea laureatului Nobel François Jacob. Este interpret de limbă franceză pentru Dalai Lama din 1989.
Matthieu Ricard a scris numeroase cărți traduse în peste 20 de limbi, precum: ”Happiness: A Guide to Developing Life’s Most Important Skill”, ”Why Meditate? (The Art of Meditation in the UK)”, ”The Quantum and the Lotus (un dialog cu astrofizicianul Trinh Xuan Thuan)”, și ”The Monk and the Philosopher”, un dialog cu tatăl său.
Matthieu Ricard este membru al consiliului de conducere al Mind and Life Institute, o organizație dedicată înțelegerii modului în care funcționează mintea. El contribuie la cercetarea efectelor meditației asupra creierului în colaborare cu diverse universități din SUA și din Europa și este co-autorul a mai multe lucrări științifice. A contribuit și la cartea Destructive Emotions, editată de Daniel Goleman.
A fost decorat cu Ordinul Național Francez pentru activitățile sale umanitare.

CINE NE SPRIJINĂ :

Expediția pe Lhotse a fost susținută de: Certinvest (Partener Principal), Totalsoft, (Partener), Zitec (Partener IT), OMA Vision (Partener Comunicare), precum și Intercapital Invest, Accountess, World Class, Suplimente.ro, Sanador (Suporteri).

Campania ”Bucurie pentru Nepal” este susținută până acum de:

• Prieteni: Ivan Patzaichin, campion olimpic; Oana Pellea, actriță; Eugen Voicu, fondator CERTINVEST; Cătălin Tolontan, jurnalist; Liviu Drăgan, CEO TotalSoft; Cristian Lascu, speolog; Vlad Mixich, jurnalist; Adelin Petrișor, jurnalist.
• Parteneri care au făcut posibil proiectul: OMA Vision, ZITEC, ZVÂC, NETOPIA, HEADVERTISING, ACCOUNTESS, graficiana Tuan Nini, MINDSHARE, donatie.ro, Ana Florea, 148 Creative Sound Studio, Alex Tuhut Voice Over, CCIFER.
• Donatori corporate: CERTINVEST, Cris-Tim, TotalSoft, Hyperion Media, Trend Consult, Hipo, TatKraft GmbH, ROHOST, PC4U, Pierre Basma Consulting, Institutul Kaizen, Hyperion Media, Human Invest, Timac Agro, Paravion.
• Parteneri Media: TVR, Știrile TVR, Gazeta Sporturilor, RFI Romania, Adevărul, Adevărul de Weekend, Antena 3, Realitatea TV, Kiss TV, Dolce Sport, Radio România Actualități, Eurosport, Discovery, UPC, Kiss FM, Magic FM, Rock FM, emunte.ro, Observator TV, Expo TV, Itsy Bitsy, Radio Tananana, Gold FM, www.românia-pozitivă.ro, Click!, Men’s Health, Editura HAC, National Geographic, Cariere, HR Manager, Unica, wall-street.ro, FP România, Men’s Health, Think Outside the Box, Decât o Revistă, Auto Motor Sport, Casa și Grădina, Femeia Azi, Dilema Veche, Historia.
• Campania prin SMS a fost desfășurată cu sprijinul Orange, Telekom Romania Mobile, Vodafone și ARC.
• Petrecerea și licitația caritabilă au fost sprijinite de: Băcănia Veche, Greeinitiative, Cramele Rottenberg, artista Maria Nouvelle, TNT Brothers, Galeria Rotenberg Uzunov, Moritz Eis, Teatrul Bulandra, Mello Drinks, Rubicon.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează