Campania Hai pe net! ediția 2013

0

Organizația Telecentre-Europe derulează în perioada 18 – 24 martie 2013 campania Get Online Week, o campanie de incluziune digitală care se va desfășura în aproximativ 10.000 de telecentre – biblioteci publice, ONG-uri, școli și organizații educaționale, amplasate atât în mediul rural cât și în mediul urban.

getonlineweekLa nivel european, campania este susținută de către Alianța Get on line week – un grup format din Accenture, Liberty Global și Microsoft. Partenerii naționali ai campaniei din aproape 30 de țări și-au unit eforturile și vor utiliza instrumente de angajare inovatoare pentru a direcționa câți mai mulți tineri către profesiile din domeniul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor.

Evenimentul de lansare al ediției 2013 a avut loc la Bruxelles în data de 05 martie în cadrul conferinței „Grand Coalition for Digital Jobs”, și a fost deschis de către Ian Clifford în calitate de co-fondator, în timpul sesiunii de conștientizare asupra importanței pe care o au dobândirea competențelor digitale și în principal direcționarea tinerilor către specializările din domeniul TIC astfel încât aceștia să urmeze o carieră în domeniul IT.

Pe parcursul derulării campaniei vor fi utilizate numeroase produse de învățare care vor susține trei teme majore:
Creșterea șanselor de angajare a tinerilor – anul acesta campania va pune un accent deosebit pe responsabilizarea tinerilor care utilizează deja noile tehnologii și se află online, prin activități care se vor baza pe cunoștințele lor de a utiliza tehnologia și internetul cu scopul de a-și dezvolta în continuare viața personală și profesională. Pentru această parte a campaniei, telecentrele participante se vor ghida după tema „Identitatea mea digitală”, utilizând activități din sfere precum educația media, social media, securitate pe Internet și confidențialitatea datelor.

Servicii online pentru cetățeni – campania Hai pe net! își propune să încurajeze tinerii și în special tinerele fete să aleagă o carieră în domeniul IT pentru a reduce neconcordanța și deficitul în dezvoltarea acestor competențe, și în special pentru a contribui la reducerea șomajului. Pentru această parte a campaniei, telecentrele participante vor dezvolta activități legate de tema Portofoliul meu de e-competențe, precum: Dezvoltarea competențelor TIC (Employment Toolkit, Skillage, certificarea competențelor digitale); Competențe digitale pentru antreprenoriat și inovare socială; Zilele carierei TIC pentru elevi (care sunt specializările și profesiile pe care aceștia le pot urma în domeniul IT).
Îmbătrânire activă /Învățare inter-generațională – Campania Hai pe net! își propune de asemenea să aducă împreună tinerii și seniorii, în activități de învățare inter–generaționale interesante. Pentru această parte a campaniei, telecentrele participante vor derula activități ghidându-se după tema Călătoria mea online: Introducere în utilizarea internetului și dezvoltarea competențelor digitale pentru utilizatorii aflați pentru prima dată online precum și pentru începători (învățarea inter-generațională, tineri și copii online); Introducere în utilizarea de e-servicii noi(în funcție de specificul telecentrului și regiunea în care acesta este localizat).

În România, campania denumită generic Hai pe net! este coordonată de Fundaţia EOS în parteneriat cu ANBPR – Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor publice din România (www.anbpr.org.ro).

În anul 2012, la campania Hai pe Net au participat peste 576 telecentre, atrăgând la nivel național un număr de 15760 de participanți, lucru care a calificat România pe un onorabil loc 2 în cadrul campaniei la nivel European.

Obiectivul campaniei de anul acesta este acela de a duce online peste 10.000 de români în oricare din locațiile de tip telecentru din țară, persoane care fie nu au folosit niciodată internetul, fie nu au utilizat e-servicii online (ex. cumpărături sau plăți online, cursuri de formare profesională online, participare în comunități sociale virtuale, etc.). De asemenea, aceasta se axează foarte mult pe implicarea tinerilor în activitățile derulate pe parcursul întregii campanii, în vederea creșterii șanselor de angajare ale acestora pe piața muncii prin dobândirea de competențe TIC cât mai bune.

“Fiind un proiect care se desfăşoară simultan în mai multe ţări din Europa, Asia și Africa am dori să încurajăm navigatorii români care doresc să susţină mesajul Hai pe net! să acceseze site-ul www.eos.ro, dovedind astfel că au fost online în săptămâna 18 – 24 martie, în cadrul campaniei Hai pe net! Toate hit-urile (înscrierile) vor fi contorizate în timp real de o aplicaţie specială – (counter-ul campaniei care include un mini survey online). Acest lucru va fi făcut în mod simultan de către toate celelalte ţări participante, iar noi ne dorim să fim din nou printre primii în Europa“ declară Gabriela Bârna, director al Fundaţiei EOS România.

 

Sintagma „incluziune digitală” sau „e-incluziune” este un termen utilizat pentru a cuprinde totalitatea activităţilor desfăşurate pentru realizarea unei societăţi informaţionale inclusive, un alt concept ce promovează ideea că societatea informaţională aduce beneficii întregii societăţi, inclusiv persoanelor dezavantajate, a celor cu dizabilităţi sau a celor în vârstă.Pentru mai multe detalii despre campania care se desfăşoară la nivel european sub coordonarea reţelei Telecentre-Europe vă invităm să vizitaţi: http://www.telecentre-europe.org/ şi http://telecentreeurope.ning.com.

E-centrele sunt puncte de acces gratuit la tehnologia informaţiei, înfiinţate în cadrul programului de responsabilizare socială Unlimited Potential al companiei Microsoft, cu sprijinul administraţiei şi al unor organizaţii neguvernamentale locale. În cadrul acestora se desfăşoară atât programe de formare orientate spre dezvoltarea abilităţilor IT, cât şi de cursuri cerute de membri ai comunităţii, precum limbi străine, afaceri pe internet, dezvoltare rurală etc.

 

Despre Fundaţia EOS România
Fundaţia EOS România a fost înfiinţată în 1997, având peste zece ani de experienţă în introducerea şi dezvoltarea utilizării noilor tehnologii atât în sistemul de educaţie formală cât şi la nivelul comunităţilor mai largi. Misiunea EOS se focalizează pe atenuarea diviziunii digitale prin crearea si oferirea de oportunităţi tuturor membrilor comunităţii de a acumula deprinderi si abilităţi necesare mânuirii informaţiilo

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează