BCR și Fundația ERSTE lansează campania internă “Unde-s 2% puterea crește! Redistribuie către ONG-uri!”

0

 

Banca Comercială Română și Fundația ERSTE demarează o campanie de promovare a prevederii 2% din Codul Fiscal în rândul angajaţilor băncii. Aceasta permite oricărui cetăţean din România, contribuabil persoană fizică, să redirecţioneze 2% din impozitul pe venit către o entitate nonprofit, non-guvernamentală. Campania “Unde-s 2% puterea crește! Redistribuie către ONG-uri!” se derulează în perioada 10 aprilie – 15 mai 2012, în București și județele: Alba, Bacău, Brașov, Cluj, Constanța, Covasna, Iași, Satu-Mare, Târgu Mures și Timiș.

Fundația ERSTE recomandă angajaților Băncii Comerciale Române organizațiile cu care colaborează  în România în cadrul celor trei programe: Dezvoltare Socială, Europa și Cultură, iar BCR recomandă ONG-urile pe care le susține deja de câțiva ani în ariile sale strategice de implicare în comunitate: acces la educaţie, educaţie financiară, educaţie antreprenorială şi solidaritate socială.

În primele două zile ale campaniei (10-11 aprilie), compania va găzdui simultan, în Bucureşti şi în alte zece oraşe, un târg la care vor participa ONG-uri locale ce desfăşoară proiecte de succes în domenii precum educaţie, sănătate, cultură sau integrare socială. Târgul „Organizațiile vin în vizită” își propune să aducă față în față angajații BCR cu organizațiile recomandate și să încurajeze comunicarea dintre aceștia. Cei peste 8000 de angajaţi au ocazia să interacţioneze direct cu reprezentanţii ONG-urilor prezente şi să ia, astfel, o decizie documentată privind destinaţia celor 2% din impozitul lor pe venit.

Credem că BCR trebuie să fie un catalizator al implicării în comunitate. Astfel, prin această campanie, urmărim să sprijinim sectorul ONG prin încurajarea colegilor din BCR să direcţioneze cei 2% către acele organizaţii alături de care am lucrat şi care, prin proiecte lor, aduc o schimbare în bine în Comunitate”.  Ana Ilinca Macri, Şef Departament Comunicare Internă şi Comunitate.

Noi credem că oricine poate contribui la dezvoltarea societăţii. Şi credem că, pentru o societate dezvoltată, contribuţia organizaţiilor non-guvernamentale este esenţială. Din aceste considerente, Fundaţia ERSTE, investește de ani de zile în dezvoltarea societăţii civile din România. Şi din acest motiv, dorim să încurajăm angajații BCR să se alăture efortului nostru, folosind oportunitatea oferită de lege pentru a redirecţiona 2% din taxele pe venit pentru o cauză în folosul societăţii! Invităm angajații BCR să consulte lista ONG-urilor recomandate de noi şi BCR, şi suntem convinşi că vor găsi un proiect interesant pe care să îl susţină!” a declarat Boris Marte –  membru al Consiliului de Conducere al Fundaţiei ERSTE.

ONG-urile care și-au anunțat prezența la târgul organizat în sucursalele BCR sunt: Caritas Alba Iulia, Fundația pentru Educație Dezvoltare și Sprijin Comunitar „Constantin Brâncoveanu”, WWF Danube-Carpathian Programme România, Fundația Agapedia România, Organizația Salvaţi Copiii România, Fundația pentru Asistență Socială și Tineret, Junior Achievement România, Crucea Roșie, Motivation, Sfântul Dimitrie, Organizația umanitară CONCORDIA, Asociația PAVEL, Agenția  de dezvoltare comunitară Împreună, Fundația Romanian Angel Appeal, Centrul Român pentru Educație și Dezvoltare Umană, Asociația ACCEPT, WWF Danube-Carpathian Programme România (Brașov), Asociația Zeppelin, Asociația Info carte, Fundația Crestină Diakonia Sfântu Gheorghe – Casa Iris, Asociația pentru promovare Incluziunii Sociale, Asociația Little People România, Asociația SPEhRo, Caritas Iași, Fundația de Cultură și Știință „Daco-Română”, Caritas Satu-Mare, Asociația Pro Democrația – Club Timișoara, Asociatia Alături de Voi, Asociația Femeilor Țigănci „Pentru Copiii Noștri”, Asociația AVIS, Caritas Timișoara.

Banca Comercială Română

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând societăţile de profil de pe piaţa leasingului, managementului activelor, pensiilor private şi a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 in România după valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principala instituţie cu care fac banking. Ca lider în domeniul bancar, misiunea BCR în ceea ce priveşte responsabilitatea socială este să catalizeze resurse pentru dezvoltarea socială şi economică a României. Banca dezvoltă şi susţine programe în cadrul a trei platforme de implicare în comunitate: Antrenorii Responsabilităţii Financiare, Antrenor de Antreprenor şi platforma de Leadership Social, care agregă iniţiative de susţinere a comunităţilor locale şi acţiuni de voluntariat ale angajaţilor.

www.bcr.ro

Fundaţia ERSTE

În 2003, Fundaţia ERSTE a evoluat din “Erste Österreichische Spar-Casse”, prima Bancă de Economii din Austria. Fundaţia ERSTE este acţionarul principal al Grupului Erste şi investeşte o parte din dividendele sale în dezvoltarea societăţii civile din Europa Centrală şi de Sud-Est. Fundaţia ERSTE susţine participarea socială şi implicarea societăţii civile. Obiectivul Fundaţiei este să-i aducă pe oameni împreună şi să ofere informaţii despre istoria recentă a unei regiuni care a cunoscut schimbări dramatice începând cu 1989. Fiind o fundaţie activă, îşi dezvoltă propriile proiecte în cadrul a trei programe: Dezvoltare Socială, Cultură şi Europa.

www.erstestiftung.org

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează