Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Apel catre producatorii de electronice si electrocasnice pentru a reduce consumul de plastic

0

Arçelik, grup ce deține printre altele și brandurile Arctic, Beko și Grundig, anunță în cadrul IFA 2019 o gamă de inovații lansate în beneficiul utilizatorilor și al mediului înconjurător. În același timp, Arçelik face apel către toată industria producătoare de electronice și electrocasnice pentru un parteneriat care să conducă spre adoptarea unor tehnologii sustenabile prin care să adreseze unele dintre cele mai mari probleme cu care umanitatea se confruntă în ceea ce privește mediul înconjurător.

Cu 12 branduri de electrocasnice în portofoliu, Arçelik și-a luat angajamentul de a pune la dispoziția competitorilor tehnologia de filtrare a microfibrelor.

Compania a dezvoltat de curând prima mașină de spălat din lume prevăzută cu un sistem de filtrare a microfibrelor sintetice, ce urmează să fie disponibilă pe piață începând cu anul 2020. Această nouă inovație a venit în contextul în care fiecare ciclu de spălare a rufelor generează peste un milion de microfibre ce sunt eliberate prin sistemele de scurgere și ajung ulterior în oceanele planetei. Mai apoi, microfibrele sunt înghițite de pești și alte vietăți marine, ca în final să ajungă pe mesele noastre. Această nouă tehnologie va bloca 90% din microfibre să ajungă în sursele de apă, printr-un instrument de filtrare.

Hakan Bulgurlu, CEO-ul Arçelik, a făcut apel către o industrie mai unită prin colaborare și pregătită să-și împărtășească tehnologiile de ultimă generație pentru un viitor mai bun. Bulgurlu a afirmat că umanitatea se confruntă cu o criză globală, intrând în etapa în care distrugem mediul mai rapid decât acesta se poate regenera. “Suntem o companie globală, cu produse și servicii în 146 de țări, și ne-am asumat misiunea de a face tot ce ne stă în putință pentru a produce și pentru a inspira schimbarea. Ca umanitate, timpul se scurge împotriva noastră în această luptă împotriva dezastrelor climaterice. De aceea, credem că industria noastră poate conduce schimbarea și privim acest lucru ca pe o oportunitate esențială, pe care trebuie să o abordăm”, a declarat Hakan Bulgurlu.

Un business condus de un țel, întotdeauna își va depăși așteptările

Bulgurlu susține faptul că utilizatorii nu doar caută produsele care se adresează direct acestor probleme de mediu – ci sunt dispuși să plătească mai mult pentru ele: „Acest lucru susține ideea că o afacere condusă de un țel, întotdeauna va performa mai bine pe termen lung. La Arçelik, ne angajăm să construim brand-uri care au un țel
și ne străduim să ne diferențiem prin produse și tehnologii care susțin sustenabilitatea. Ne concentrăm pe utilizarea eficientă a resurselor și pe soluții economice circulare, cum este și tehnologia de filtrare a microfibrelor. Această tehnologie este una dintre cele mai importante inovații lansate de Arçelik și are un potențial mare în ceea ce privește dezvoltarea și schimbarea mediului în care trăim. Am făcut investiții majore în cercetare și dezvoltare (R&D) și suntem încântați de faptul că vom lucra împreună cu ONG-uri, universități și alți parteneri pentru a extinde acest proiect”, a susținut
Bulgurlu în fața audienței de la IFA.

Cuva pentru mașina de spălat, din plastic reciclat

Compania a dezvoltat o cuvă pentru mașinile de spălat ce este fabricată din sticle de plastic reciclate. Un total de 25 de milioane de sticle de plastic (250 de tone) au fost reciclate și transformate în astfel de cuve. Acest lucru a condus către reducerea consumului energetic cu 5,7 milioane de kWh și a redus emisiile de CO2 cu 885 de tone. Acest produs inovator este deja disponibil publicului larg.

Frigiderul Bio

Frigiderul Bio este o altă inovație a companiei și este fabricat cu materiale plastice bio, material de izolație poliuretanică bio și compozit bio fabricat din reziduuri alimentare. Prin creșterea rezistenței materialelor extrase din soia, coajă de ou sau porumb, amprenta de carbon a acestui bioplastic este cu 80% mai mică decât în cazul materialelor plastice convenționale utilizate astăzi.

Plase de pescuit reciclate

Eforturile susținute ale Arçelik sunt îndreptate și către reducerea poluării marine, prin reciclarea plaselor de pescuit. Anual, 640.000 de tone de plase de pescuit și gută se pierd. Aceste echipamente rămân în oceane și mări, iar în multe dintre cazuri păstrează captive animalele marine. Prin reutilizare acestor plase vechi, împreună cu fibre textile reziduale, Arçelik creează un compozit pe bază de nailon. Este un material cu rezistență mecanică și termică ridicată, care este utilizat în confecționarea pieselor pentru cuptoare. Până la sfârșitul anului 2018, 65 de tone din aceste deșeuri au fost recuperate și reutilizare, iar scopul este de a extinde inițiativa. Produsele care conțin plase de pescuit reciclate sunt deja pe piață.

Frigiderul Solar

Alături de acestea, Arçelik și-a concentrat eforturile departamentului R&D în jurul convingerii ferme că tehnologia ar trebui să fie disponibilă tuturor, astfel anunțând noul Frigider Solar. Acest nou produs se adresează crizelor de curent pe care multe țări încă le au. Frigiderul off-grid funcționează cu energie solară. Alimentat cu DC (curent continuu) în loc de AC (curent alternativ), are o amprentă de carbon mai mică și eficiență mai mare decât frigiderele convenționale. Trecerea de la curent alternativ la curent continuu ar putea însemna costuri energetice mai scăzute, eficiență energetică mai mare și risipă alimentară redusă. Produsul va fi gata pentru producție în serie la începutul anului viitor.

Despre ARÇELİK:

 
Fondat în 1955, Arçelik este unul dintre principalii jucători din industria de electronice și electrocasnice. Compania este prezentă în 146 de țări, are 30.000 de angajați, 23 de unități de producție în 9 țări (Turcia, România, Rusia, China, Africa de Sud, Thailanda, Pakistan, India și Bangladesh) și 35 de companii și vânzări în întreaga lume. Compania deține 12 branduri (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Dawlance, Voltas Beko, Altus) și este listată la Bursa de Valori din Istanbul. www.arcelikglobal.com

Despre Arctic 

Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, este parte din grupul Arçelik din anul 2002, perioadă în care și-a crescut atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție cu peste 800%. Compania deține cea mai mare fabrică de electrocasnice din Europa continentală, unitatea de la Găești producând până în prezent peste 34 de milioane de aparate frigorifice. De asemenea, deține și singura fabrica Industry 4.0 din România și una din puținele din Europa, fabrica de mașini de spălat rufe din Ulmi, Dâmbovița, având o capacitate de producție de 2.2 milioane de unități pe an. Arctic este și una dintre cele mai puternice companii din România, și în același timp unul dintre cei mai importanți angajatori și exportatori ai României. Cu peste 4.400 de angajați, inclusiv subcontractori, și o cifră de afaceri în 2018 de 2,32 miliarde de lei, compania exportă 83% din producția totală în peste 85 de țări.

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 30 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem și programe educaționale în diverse tematici și am lucrat cu aproape 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.