Antreprenorii români au la dispoziție mai puțin de două săptămâni ca să-și înscrie proiectele la selecția națională Creative Business Cup

0

Tehnologia „purtabilă”, printre primele concurente în finala Creative Business Cup 2014

O inovație în tehnologia „purtabilă” este una dintre ideile finaliste în competiția internațională Creative Business Cup 2014. Olanda va participa la finala de la Copenhaga, din 17-19 noiembrie, cu costumul BB.Suit, gândit de ByBorre, un inovator în domeniul tehnologiei „purtabile”. Compania a dezvoltat un nou mod de fabricare a țesăturii în 3D, fixând în interiorul ei o tehnologie care conține Wi-fi, GPS și Bluetooth și îl conectează pe utilizator la Internet.

Antreprenorii români au la dispoziție mai puțin de două săptămâni, până pe 20 septembrie, ca să-și înscrie proiectele la selecția națională Creative Business Cup (www.creativebusinesscup.ro), una dintre cele mai importante competiții dedicate industriilor creative. 60 de echipe de antreprenori, din tot atâtea țări, se pregătesc pentru marea finală din Danemarca, din timpul Global Entrepreneurship Week (GEW).

România participă pentru a treia oară la concursul cu premii în valoare totală de 100.000 de dolari, iar selecția națională este organizată de Creative Seeds. Antreprenorii au șansa să intre în contact cu posibili finanțatori și parteneri internaționali, să beneficieze de promovare și de mentorat pentru afacerile lor. Ideea trebuie să conțină un strop de inovație și să implice domeniile design, arhitectură, arte și meșteșuguri, publicitate, film, video și fotografie, artele spectacolului, muzică, modă, gastronomie, edituri și presă, radio și televiziune, software, aplicații, jucării și jocuri.

Poster Creative Business Cup2

Participanții trebuie să-și rezume planul de afaceri în maxim 10 pagini, în limba engleză, și să trimită documentul pe adresa creativebusinesscupro@gmail.com. Modelul de plan de afaceri poate fi consultat aici: http://creativebusinesscup.ro/plan-de-afaceri.

Juriul selecției naționale a CBC 2014 este alcătuit din experți în industriile creative: Eugen Pănescu (Planwerk, Cluj-Napoca), Ovidiu Hrin (Synopsis Media, Timișoara), Dragoș Pîslaru (GEA Strategy & Consulting, București), Radu Ticiu (Timișoara Startup Hub) și Alina Niculescu-Manea (fondator și director Creative Seeds).

Unele țări participante, printre care Olanda, Danemarca, Bulgaria, Estonia, Polonia și Spania, și-au anunțat deja finaliștii la Creative Business Cup 2014. Pe lângă costumul BB.Suit, dotat cu Wi-fi și GPS, vor intra în concurs un joc educațional – Professor Why, o aplicație pentru utilizatorii care suferă de depresie, Aiden, sau o patiserie care îi lasă pe clienți să-și creeze singuri desertul.

Din Estonia vine aplicația Aiden, un „psihoterapeut” de buzunar, menit să ajute utilizatorii în perioadele de depresie. Polonia trimite în concurs produsul de e-learning Professor Why™. Cu un computer și o cameră web, un elev își poate transforma camera într-un adevărat laborator de știință. Aplicația folosește imaginile generate pe computer cu cele reale, permițându-le elevilor să facă experimente științifice într-un mediu protejat.

Danemarca are un finalist cu o idee creativă în gastronomie – conceptul GRØD. Terciul de cereale – porridge-ul englez sau groed-ul, în daneză – este redefinit pentru noua generație de consumatori. Antreprenorii au deschis „porridge bars”, au creat farfurii cu design atractiv și mix-uri de terci organic cu alte ingrediente, la un preț foarte accesibil.

Bulgaria va participa cu Vanilla Kitchen, o platformă care le permite clienților să își aleagă singuri cum arată și ce gust are desertul pe care și-l doresc. Pe lângă formă și ingrediente, aplicația „The Cake Generator” calculează informațiile nutriționale, prețul și timpul estimat pentru preparare și aducere. O platformă virtuală a înscris și Spania – The Urban Roosters. Este prima de acest fel care organizează și promovează competiții de rap prin streaming online.

Detalii: www.creativebusinesscup.ro

Partener: GEA Strategy & Consulting

Parteneri media: Revista CariereCațavenciiZiare.comBusiness24.roIgloo, Designist.roThink Outside the BoxBusinessCover.roGreen-Report.roFilmreporter.ro.

***

Creative Seeds (www.creativeseeds.ro) este un promotor al comunității creative independente românești, iar în consiliul său adună unii dintre cei mai respectați și cunoscuți membri ai acestei comunități. Organizația desfășoară programe de training și mentorat, creează oportunități de networking, organizează competiții și ateliere dedicate comunității creative, pentru a sprijini atât dezvoltarea națională, cât și regională a industriilor creative în România.

Ne puteți urmări pe Facebook: www.facebook.com/creativeseedsro

 

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează