Alba Iulia și-a dublat numărul de turiști în ultimii 5 ani datorită investiilor în turism din fonduri europene

0

În ultimii 5 ani Municipiul Alba Iulia și-a dublat atât numărul de turiști cât și cel de înnoptări, conform datelor Institutului Național de Statistică. Creșterea a fost organică și constantă, din ce în ce mai mulți turiști trecând pragul centrului istoric al orașului după punerea în valoare a acestuia.

Alba-Iulia-foto cetate

Procesul de schimbare a început în anul 2009, moment la care au fost aprobate primele proiecte europene ale municipalității. Până în prezent, totalul acestora a depășit 150 milioane de euro. Proiectele au avut în vedere modernizarea zonei centrale a orașului, restaurarea spațiului public aferent celei mai mari și celei mai bine păstrate cetăți de tip Vauban din Europa Centrală și de Sud – Est, amenajarea zonei de agreement Mamut – Parcul Dendrologic și construirea celei mai frumoase și pitorești piste de biciclete din România, denumită de pasionații acestui sport „Transalpina de Mamut„ și amenajarea tuturor căilor de acces în oraș.

Efectul acestor investiții s-a văzut aproape instantaneu și în numărul turiștilor care au vizitat Alba Iulia.
Dacă în 2009 Alba Iulia atrăgea puțin peste 18.000 de turiști și 40.000 de înnoptări, în 2013 orașul s-a apropiat de pragul de 40.000 de turiști și aproape 82.000 de înnoptări. Durata medie de ședere este de 2 zile, orașul fiind o destinație de city break, din ce în ce mai căutată în România.

Un număr foarte mare de turiști vizitează orașul pentru o zi sau pentru câteva ore. Conform estimărilor municipalității, în anul 2013 numărul turiștilor care au vizitat Alba Iulia, inclusiv cei care au participat la diferite evenimente, s-a ridicat la 400.000 de persoane. Aproximativ 90.000 dintre aceștia au vizitat în anul 2013 Muzeul Unirii din Alba Iulia.

La nivel anual, cea mai aglomerată lună din punct de vedere turistic este luna August. Luna August 2014 a fost vârf de sezon, orașul primind aproximativ 6.300 de turiști care s-au cazat în mod oficial.

“Ne dorim să facem din Alba Iulia o adevărată destinație turistică în România și eforturile noastre din ultimii 5 ani, dar și strategia pentru următorii ani, merg toate spre această direcție. Este o bucurie să vezi deja rezultatele în cifre, dar vrem și putem mai mult, așa că așteptăm să ne treacă pragul toți românii care nu au ajuns până acum la Alba Iulia. Vor avea o supriză plăcută!” a declarat Mircea HAVA, primarul municipiului Alba Iulia.

Despre Alba Iulia

Oraș al Unirii Principatelor Române și “Cealaltă Capitală a României”, Alba Iulia și-a început călătoria ca “destinație turistică” imediat după intrarea României în Uniunea Europeană. Întregul Centru Istoric al orașului a fost refăcut, cetatea orașului a fost renovată din fonduri europene, iar anual noi evenimente și spații comerciale populează această zonă. Investițiile de până acum în renovarea celei mai mari cetăți de tip vauban din România au totalizat 150 milioane de euro, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile, și au echivalat cu 2500 euro pe cap de locuitor al orașului, 1500 de noi locuri de muncă create în ultimii 7 ani și o rată a șomajului de sub 4%.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează