5 motive pentru care sa pleci la studiu in strainatate. Pledoarie pentru Educatie.

1

Desi anual Targul de Universitati Internationale RIUF (www.riuf.ro) atrage peste 20.000 de vizitatori in ambele editii (atat cea de primavara cat si cea de toamna), studiile arata ca doar 1% din cei 400.000 de studenti romani aleg sa studieze in strainatate , in timp ce acest procent este de aproximativ 10 ori mai mare in celelalte tari europene.

Pe locul intai in topul tarilor europene cu cel mai mare mare numar de studenti internationali este Germania, depasita la nivel mondial doar de China, India si Corea de Sud. In Europa, imediat dupa  Germania se afla Cehia si Olanda. Inclusiv in Marea Britanie, tara cu cel mai bun sistem de educatie din Europa, procentul studentilor care aleg sa studieze pe alte meleaguri decat cele natale este 7%. Media acestui procent pe batranul continent este de 10%.

Printre motivele care recomanda o educatie internationala, pe primul loc se afla dezvoltarea abilitatilor creative. Exista mai multe studii ce demonstreaza faptul ca o educatie internationala dezvolta aceasta capacitate; studentii internationali s-au dovedit a fi cu 40% mai creativi. Motivul pentru care studiile au fost facute este faptul ca majoritatea companiilor pun mare pret pe capacitatea angajatilor de a genera idei originale de valoare. Studiile sunt facute de cercetatori de la mai multe universitati printre care Singapore Management University, INSEAD, Northwestern University si University of Illinois si demonstreaza ca experienta multiculturala pe care o ofera scolile internationale este cel mai bun exercitiu pentru o minte mult mai creativa.

Cand alegem sa invatam la o scoala internationala nu trebuie sa uitam de faptul ca investitia in educatie este cea mai rentabila. Conform analizelor facute la nivel mondial, un dolar investit in educatie va aduce un profit mai mare decat aceeasi investitie facuta in bursa de valori, imobiliare sau fonduri de investitii in aceeasi perioada de timp. Este motivul pentru care tari precum China sau Emiratele Arabe Unite trimit foarte multi dintre studentii lor sa invete in afara granitelor.

Un alt argument pentru pledoaria noastra consta in dotarile exceptionale ale scolilor, puse la dispozitia oricarui student dornic sa invete. In Marea Britanie exista scoli care dau elevilor posibilitatea de a folosi un tunel aerodinamic pentru proiectele lor, la fel cum in scolile din Olanda studentii au acces la simulatoare de zbor de ultima generatie. Bineinteles, lista dotarilor moderne menite sa usureze procesul de invatare, este mult mai lunga.

Nu trebuie sa uitam de accesibilitatea programelor universitare europene. Pentru majoritatea universitatilor prezente la RIUF exista solutii de finantare pentru studentii romani. Lista incepe cu taxe zero de scolarizare pentru o educatie in Suedia sau Danemarca, continua cu sistemele de burse si granturi acordate de guvernele din Marea Britanie si Olanda, include si scolile germane sau franceze, ce au taxe mici (aproximativ 500 de euro pe an) si pentru care bineinteles, puteti gasi sprijin financiar in cadrul targului, din partea DAAD, respectiv Campus France.

O educatie internationala asigura mai multe oportunitati de cariera, datorita gradului ridicat de implicare al companiilor in activitatea academica, a posibilitatilor de internship de pe parcursul studiilor si a selectiei de studenti facute chiar de pe bancile facultatii.

Toti cei care vor sa beneficieze de aceste avantaje pot gasi toata informatia de care au nevoie, pe 12 si 13 martie la Bucuresti, pe 15 martie la Timisoara si pe 17 martie la Iasi. In plus, in cadrul targului se vor putea intalni cu mai multi reprezentanti ai institutiilor ce ofera burse de studiu, vor putea participa la peste 40 de workshopuri si seminarii si se vor putea intalni cu studenti romani de la Harvard, Oxford, Princeton, sau King’s College London, alaturi de inca 100 de expozanti. Lista completa a universitatilor participante se afla pe www.riuf.ro.

Partenerii media ai evenimentului sunt: 9AM, Wall-Street, eJobs, kudika, Studentie.ro, Bestresource.ro, Codrosu.ro, Hipo.ro, Lumebuna.ro, Ambition, Revista Cariere, evenimentestudentesti.ro, comunicatederpresa.ro, oopsmedia, Port.ro, Romanialibera, Sapteseri, Ziare.com, OKIAN. Partenerii educationali ai evenimentului sunt: CampusFrance, British Council, DAAD, Comisia Fulbright,  Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, Consiliul Municipal al Elevilor Bucuresti, Primaria Municipiului Iasi, Primaria Municipiului Timisoara, Primaria Municipiului Iasi si Ministerul Educatiei si Cercetarii.

EDUCATIVA este un grup de companii si organizatii non-guvernamentale ce dezvolta proiecte, produse si servicii educationale care ajuta tinerii romani in identificarea si fructificarea oportunitatilor de dezvoltare personala. Pentru mai multe informatii va rugam sa ne contactati.

Despre autor

avatar

EDUCATIVA este un grup de întreprinderi sociale (organizații non-guvernamentale și companii) ce oferă tinerilor români oportunități de dezvoltare personală și profesională printr-o gamă largă de proiecte și servicii educaționale. Principalele proiecte marca EDUCATIVA sunt: RIUF – Romanian International University Fair, cel mai mare târg de universităţi din România; EDMUNDO – serviciul gratuit de consiliere pentru studii în străinătate; UNIVERSALIO – serviciu de consiliere pentru orice universitate din lume în limba engleză, franceză și germană; REVIRO– oferă oportunități de carieră interesante și atractive tinerilor români cu experiență academică și/sau profesională în străinătate.