20 000 de euro pentru proiecte de mediu în campania Omul REînverzește locul!

0

A început campania Omul REînverzește locul! 

 20 000 de euro pentru proiecte de mediu

Asociația Salvați Dunărea și Delta în parteneriat cu Dorna lansează proiectul ”Omul REînverzește locul!” în cadrul căruia invită comunitățile locale să se implice activ în proiecte de mediu. În perioada 11 iunie-31 octombrie, vor fi sprijinite 20 de activități de igienizare si amenajare a unui spațiu verde important pentru comunitate care, din diverse motive, s-a degradat și își așteaptă o a doua șansă. Cei care vor reuși să convingă prin determinare și plan de organizare vor fi desemnaţi câștigători și vor primi materiale necesare implementării proiectului, în valoare de 1.000 de euro.

Înscrierea proiectelor se va putea face prin intermediul aplicației Omul REînverzește locul!  (disponibilă pe pagina de Facebook The RE Concept și prin aplicația de mobil Green Touch, disponibilă gratuit în App Store și Google Play.

Regulamentul concursului este cât se poate de simplu: persoana/persoanele interesate sunt invitate să-și înscrie proiectul în aplicația de Facebook sau cea de mobil, să spună povestea locului ales și importanța acestuia pentru comunitate și să încarce o fotografie care să ilustreze situația actuală a spațiului. Dacă proiectul mobilizează cât mai multe like-uri și persoane dornice să participe la ecologizarea/amenjarea locului, inițiatorul primește sprijinul logistic din partea Asociației Salvați Dunărea și Delta.

 “Degringolada imobiliară a înecat în praf și moloz tăpșanele și scuarurile care înconjurau blocurile, închinzând în casă mingi, partide de șah și relaxarea de seară. Convivialitatea urbană, și-așa anemică, a fost redusă la interacțiunea din scara de bloc. Aceeași stare de părăsire a năpădit și multe din satele noastre unde pășunile învecinate au fost transformate în cimitire de deșeuri iar copiii se joacă pe marginea drumurilor, în bătaia roților de tir. Campania noastră – Omul REînverzește locul! – oferă mijloacele de acțiune cetățenilor care refuză să se resemneze și care își vor locurile dragi de lângă casă să țeasă din nou povești.” declara Liviu Mihaiu, Președintele Asociației Salvați Dunărea și Delta.

Mai multe informații despre cum poate fi înscris un proiect, aici.

Concursul de acțiune civică face parte din proiectul ”Omul REînverzește locul”, implementat de Asociația Salvați Dunărea și Delta, în parteneriat cu Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis, sprijinit de Ministerul Educației Naționale, și susținut de Dorna.

De-a lungul multor ani în care am dezvoltat acţiuni de responsabilitate faţă de mediu am învăţat că puterea exemplului şi implicarea directă a comunităţilor locale sunt poate singurele şanse reale pentru asumarea unui comportament civic. Daca omul plantează el însuşi un copac sau învaţă de ce este bine să arunce ambalajul de carton în containerul de colectare selectivă, şi nu la gunoi, poate va înţelege şi va respecta mai mult natura. De aceea, Omul REînverzeste locul! este un proiect în care noi credem şi în urma căruia sperăm ca, având şi suportul autorităţilor locale, cele 20 de acţiuni de ecologizare să fie nu doar un rezultat, ci mai ales un început.” declară Mugurel Rădulescu, Public Affairs and Communications Manager, Coca-Cola HBC România şi Republica Moldova.

 

Printre obiectivele proiectului se numără: dezvoltarea unui comportament prietenos cu mediul în rândul copiilor, popularizarea colectării selective și stimularea comunităților locale în realizarea activităților de mediu și advocacy, dar și promovarea Asociațiilor de Dezvoltare Intercomunitară din domeniul gestionării deșeurilor în comunitățile locale, prin implicarea lor în proiectele desemnate câștigătoare.

big-logo omul inverzeste locul

Despre Asociația Salvați Dunărea și Delta

Asociația Salvați Dunărea și Delta este o organizaţie neguvernamentală de protecția mediului, care s-a impus în cei opt ani de activitate prin acțiuni susținute de advocacy pe probleme ecologice şi a demonstrat prin rezultate concrete că poate oferi soluții pentru marile provocări cu care se confruntă Delta Dunării. De asemenea, asociaţia are o activitate susținută și în domenii conexe protecției mediului, deținând în portofoliu proiecte care vizează dezvoltarea durabilă, dezvoltarea comunitară locală, managementul deșeurilor, economia socială și dezvoltarea resurselor umane, managementul apelor, campanii de informare și conștientizare cu privire la protejarea mediului, antreprenoriat social etc.

Despre Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis

Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis este o organizație neguvernamentală înființată în 2009 cu scopul promovării principiilor dezvoltării durabile la nivelul politicilor publice din România. Raportat la problemele de mediu din țara noastră, Ecopolis își propune să intervină cât se poate de concret, dezvoltând și promovând politici publice-răspuns la aceste probleme. În paralel, Ecopolis, prin proiectele pe care le desfășoară, se implică în informarea și implicarea cetățenilor în procese decizionale locale și îi ajută pe aceștia la formularea unor soluții concrete pentru problemele din comunitățile lor.

Despre sistemul Coca-Cola

În Romania, ca în toate ţările în care îşi desfaşoară activitatea, Coca-Cola funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor sale către consumatori. Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie în România produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company.

Dorna este unul din cele mai cunoscute branduri de apă minerală naturală din Romania, în portofoliul  Coca-Cola România încă de la achiziţia sa în anul 2002. De-a lungul istoriei sale, Dorna s-a remarcat prin îndrazneala şi unicitatea campaniilor de marketing, ce explorează – pe lângă atributele funcţionale ale brandului – latura emoţională generată de apropierea cu natura. Şi în viitor, Dorna îşi propune să fie nu doar un etalon în materie de inovaţie în comunicare, ci şi un pionier în protecţia mediului înconjurator.

 

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează