1 din 2 tineri romani cu varsta de pana la 39 de ani isi doresc sa inceapa propria afacere

0

Raportul Amway privind antreprenoriatul la nivel global 2013: potențialul antreprenorial din România depășește media la nivel internațional

1 din 2 tineri români cu vârsta de până la 39 de ani își doresc să înceapă propria afacere

Grafic 4

Amway, una dintre cele mai mari companii de vânzări directe din lume, a lansat Raportul Amway privind antreprenoriatul la nivel global pentru anul 2013. Pentru prima dată, raportul este realizat la nivel global, în 24 de țări[1], iar acesta este al doilea an consecutiv în care România a fost inclusă în studiu.

Raportul a fost realizat, la inițiativa Amway, de către compania de cercetări GfK și oferă informații și date despre atitudinea oamenilor, cu vârsta +15 ani, cu privire la antreprenoriat și independența financiară.

Studiul realizat pentru România în 2013 arată că românii au un potențial antreprenorial foarte ridicat, peste media globală, și că posibilitatea unui venit suplimentar este cel mai motivant factor:

  • Datorită atitudinii pozitive față de antreprenoriat, potențialul antreprenorial al respondenților din România a cunoscut o creștere remarcabilă cu 8% ajungând la 41%, față de 33% în 2012, depășind media tuturor  țărilor sondate (39%).
  • 70% dintre respondenții români consideră începerea unei afaceri proprii ca fiind un pas important și de bun augur în carieră. Această pondere egalează media la nivel internațional și o depășește pe cea a țărilor din Uniunea Europeană, cu un punct procentual.
  • Potențialul antreprenorial în România este de 41%, 4 din 10 persoanele sondate fiind dispuse să își înceapă o afacere. Această cifră este peste media de 39% a tuturor țărilor incluse în studiul Amway. De asemenea, 1 din 2 tineri români cu vârsta de până la 39 de ani, doresc să înceapă o afacere proprie.
  • Pentru respondenții din România, factorul decisiv care îi motivează să ia în considerare începerea unei afaceri proprii îl constituie “perspectiva unor venituri suplimentare” (53%), mult peste media la nivel internațional (29%).
  • Respondenții cu studii superioare au un potențial mai ridicat pentru antreprenoriat (87%).
  • Cele mai mari provocări și impedimente le reprezintă “obligațiile financiare care pot genera falimentul” (45%) şi “pericolul crizei economice” (23%).

“Pentru Amway contează foarte mult motivele și atitudinea oamenilor cu privire la antreprenoriat care stau la baza modelului nostru de afaceri. La nivel global, Amway, lider mondial în vânzări directe, se bazează pe eforturile depuse de mai mult de 3 milioane de Întreprinzători Privați Autorizați. Raportul Amway are ca scop principal încurajarea dezbaterilor publice cu privire la antreprenoriat și reiterarea rolului edificator pe care acesta îl joacă în economia de astăzi. Consolidarea spiritului antreprenorial contribuie la creșterea economică și a nivelului de trai. Tocmai din această cauză, Amway dorește să propulseze și promoveze antreprenoriatul în România și la nivel global. Prin urmare, noi punem rezultatele sondajului la dispoziția publicului, pentru a fi dezbătute la nivel cât mai larg și a fi aduse la cunoștința cât mai multor formatori de opinie, acționarilor principali ai marilor companii, dar și altor jucători importanți din piață”, a declarat Ioana Enache, Director General al Amway România și Bulgaria.

Atitudinea generală cu privire la antreprenoriat

La nivel internațional, în medie, atitudinea față de antreprenoriat este pozitivă, în proporție de 70%. În România, ponderea se ridică la același nivel.

Evaluând rezultatele pe diferite grupuri demografice, o atitudine pozitivă față de antreprenoriat s-a observat în rândul respondenților cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani (79%), dar și în cazul studenților (83%). Mai mult decât atât, 87% dintre respondenții cu studii superioare denotă o atitudine foarte pozitivă față de antreprenoriat, în timp ce 61% dintre persoanele din aceeași categorie se pot vedea începându-și propria afacere.

Beneficii materiale contra beneficii non-materiale

Când vine vorba de a începe o afacere ca ocupație secundară, factorul cel mai motivant pentru respondenții din România, în special pentru absolvenții de facultate, îl constituie posibilitatea obținerii unui venit suplimentar. Procentul lor, de 53%, este de aproape de două ori mai mare decât media internațională, de 29%.

Independența financiară față de un angajator este al doilea factor ca importanță pentru români, atunci când se gândesc să înceapă o afacere pe cont propriu. La polul opus, împlinirea personală și alți factori non-materiali au importanță secundară pentru români (23%), spre deosebire de alte țări (media internațională: 38%).

Temeri: falimentul și criza economică

Potrivit raportului Amway privind antreprenoriatul la nivel global pentru 2013, un procent de 60% dintre respondenții români se tem de eventualitatea unui eșec, în timp ce media la nivel internațional este de 70%. Aceasta teamă de eșec este valabilă pentru toate grupurile demografice și este compusă, în principal, din doi factori: “obligațiile financiare care pot genera falimentul” (45%) şi “pericolul crizei economice” (23%).

Cei mai importanți factori meniți să încurajeze antreprenoriatul sunt „finanţarea publică şi creditele destinate începerii unei afaceri” (România: 46%; media internațională: 42%); “educaţia în domeniul antreprenoriatului şi învăţarea abilităţilor de business” (România: 35%; media internațională: 33%) și „birocrația redusă” (România: 33%; media internațională: 29%).

Când vine vorba de politică, mass-media și societatea în ansamblu, respondenții români consideră contextul general din țara lor ca fiind nefavorabil antreprenoriatului. Evaluarea este chiar mai puternică în rândul respondenților cu studii superioare (26%).

Amway este o afacere americană de familie, precum și cea mai importantă companie de vânzări directe din lume, care și-a construit și consolidat succesul cu ajutorul celor peste 3 milioane de Întreprinzători Independenți și 21.000 de angajați, din cele peste 100 de țări din lume în care Amway își desfășoară activitatea.

Amway oferă Întreprinzătorilor săi, indiferent de domeniul de activitate, consiliere profesională, cursuri de specializare și instrumente de business, în vederea dezvoltării unei afaceri de succes. Amway oferă oricărui Întreprinzător Privat șansa de a atinge succesul, completându-și veniturile, în ritmul lor. Oportunitatea Amway este o afacere cu investiție minimă și risc scăzut, o cale către antreprenoriat, cu păstrarea echilibrului ideal între muncă și viața de zi cu zi, dar și cu recunoașterea efortului depus. În prezent, peste 3 milioane de oameni din întreaga lume dezvoltă afacerea lor Amway, care funcționează, indiferent de pregătirea profesională, experiența de viață sau nivelul de educație.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați:

www.amway.ro

www.facebook.com/AmwayRomania

www.amwayacademy.com

De la stanga la dreapta - Didem Balcioglu, Cosmin Malureanu, Ioana Enache, Eugen Stoica, Stefani Popp, Simona Dan, Laura Dragomir, Ovidiu Folcut

Despre Amway

Amway este liderul mondial în vânzări directe, conform Direct Selling News Global 100. Fondată în 1959 de către antreprenorii Rich DeVos și Jay Van Andel, cu sediul în Ada, Michigan, Statele Unite ale Americii, Amway oferă consumatorilor produse și oportunități de afaceri susținute de o rețea globală de agribusiness, producție, logistică și aprovizionare. Peste 900 de cercetători, ingineri și tehnicieni lucrează în 75 de centre specializate în cercetare și controlul calității la nivel mondial pentru a asigura dezvoltarea produselor Amway și pentru a crea o cultură a excelenței științifice. Mărcile Amway cu cele mai mari vânzări sunt reprezentate de vitaminele, mineralele și suplimentele alimentare NUTRILITE™, produsele de îngrijire a pielii ARTISTRY® și sistemele de tratare a apei, eSpring®. Pentru mai multe informații despre companie, vizitați globalnews.amway.com.

În 2013, compania a înregistrat venituri totale de peste 11,8 miliarde dolari. Amway este prezentă în peste 100 de țări și are 21.000 de angajați. Produsele Amway sunt distribuite la nivel global prin intermediul a peste 3 milioane de Întreprinzători. Pentru noutăţi privind compania, accesați globalnews.amway.com.

[1] Australia, Austria, Columbia, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Marea Britanie, Grecia, Ungaria, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Spania, Elveția, Turcia, Ucraina și Statele Unite ale Americii

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează