17 Mai – Ziua Internațională a Telefonului Copilului

0

Child Helpline International – reţeaua globală de servicii „telefonul copilului” sărbătoreşte astăzi, 17 mai 2024, Ziua Internaţională a Telefonului Copilului. Child Helpline International este alianţa internaţională care reuneşte 155 de organizaţii membre din 133 de state din întreaga lume, alianţă în care România este reprezentată de Asociaţia Telefonul Copilului.

Sărbătorim astăzi ZIUA INTERNAȚIONALĂ A TELEFONULUI COPILULUI, împreună cu cele 155 de organizaţii care oferă acest serviciu copiilor în 133 de state din întreaga lume, reunite sub alianţa Child Helpline International. În România, Asociația Telefonul Copilului pune la dispoziția copiilor servicii de consiliere prin intermediul liniei europene de asistență pentru copii 116111, cunoscută și în rândul copiilor din România drept Telefonul Copilului.

“ La Telefonul Copilului, 116111, fiecare copil are o voce. Când vocile copiilor sunt ascultate, soluțiile la problemele lor prin viață. Dedicăm Ziua Internaţională a Telefonului Copilului tuturor colegilor noștri – asistenți sociali, psihologi, psihoterapeuți, aflați la capătul celălalt al firului pentru sprijinul esențial acordat copiilor și tinerilor, oferindu-le posibilitatea de a comunica în deplină confidenţialitate şi ajutandu-i să depăşească problemele cu care se confruntă. An de an, numărul strigătelor de ajutor continuă să crească, iar acest lucru demonstrează faptul că linia telefonică de asistenţă gratuită reprezintă un instrument de sprijin vital într-o lume în schimbare.”, a declarat Cătălina Surcel, Director executiv, Asociaţia Telefonul Copilului.

În România, 72,7% dintre copiii care au apelat 116111, în anul 2023, au expus probleme psiho-emoționale, exprimând emoții negative în legătură cu situația lor la începutul apelului: singurătate, excludere și dificultate în relaționare, criză de identitate, frică și anxietate, depresie și tulburări de comportament. Raportat la grupele de vârstă ale copiilor, datele înregistrate anul trecut în urma situațiilor consiliate de Asociația Telefonul Copilului la 116111 relevă următoarele aspecte: grupa de vârstă cea mai vulnerabilă devine 13-15 ani, în procentaj de 42,6% din totalul solicitărilor preluate din partea copiilor (un procentaj de 3 ori mai mare față de anul 2022), urmată de grupa 10-12 ani, în procentaj de 26,5% (un procentaj de 4 ori mai mare față de anul 2022), respectiv 16-17 ani, in procentaj de 16,2%. 68,8% dintre copii au afirmat faptul că discută despre nevoile psiho-emoționale cu alte persoane, doar 19,28% discută cu părinții, 4,6% au afirmat faptul că au prezentat situația unui cadru didactic, iar în 3,8% dintre situații, aceștia au decis să discute cu o rudă, 3,52% nu au menționat acest aspect. 

Conform ultimelor date publicate de Child Helpline International, alianță în care România este reprezentată de Asociaţia Telefonul Copilului, nevoia pentru serviciile de consiliere oferite la nivel global de organizațiile care o compun a crescut cu 74% în perioada 2019 – 2022. În anul 2022, la nivel global, organizațiile membre ale Child Helpline International au înregistrat 12.638.633 de apeluri, iar dintre acestea 3.765.975 au fost situații în care au fost acordate servicii de consiliere.

La nivel global, sănătatea mintală și violența rămân două dintre cele mai întâlnite motive pentru care copiii și tinerii contactează serviciul telefonul copilului, în România acesta fiind oferit de Asociația Telefonul Copilului, respectiv linia europeană de asistență pentru copii 116111. Peste 50% dintre contactele înregistrate fac referire la astfel de cazuri.

Serviciile „telefonul copilului” ascultă, oferă consiliere specializată şi îndrumă copiii către servicii de asistenţă socială relevante pentru acele situaţii care impun intervenţie în regim de urgenţă. Nu în ultimul rând, serviciile „telefonul copilului” atrag atenţia permanent asupra problemelor la zi cu care se confruntă copiii, prin intermediul campaniilor de educare şi conştientizare desfăşurate.

Mulţumim reprezentanţilor mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului. Totodată le mulţumim pentru asigurarea vizibilităţii numărului 116 111 în rândul copiilor şi părinţilor, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Orange Romania Communications. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Orange Romania Communications.


Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de peste 18 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor linia europeană de asistență pentru copii, 116111, cunoscută și în rândul copiilor din România drept Telefonul Copilului, disponibilă de luni până vineri, între orele 10.00-20.00. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 decembrie 2023, un număr total de 2.915.397 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 109.598 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Orange Romania. Pentru informaţii detaliate despre Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numarul de telefon: 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre https://telefonulcopilului.ro/ 

Child Helpline International

Child Helpline International numără 155 de organizaţii membre din întreaga lume şi activează astfel în 133 de ţări pentru a oferi sprijin şi suport copiilor care au nevoie de protecţie. Child Helpline International utilizează tehnologii de comunicare şi informaţionale în măsură să le permită şi copiilor marginalizaţi să obţină ajutor. 

http://www.childhelplineinternational.org  

Despre autor

avatar

Bun venit pe platforma de informație și educație pozitivă, RomâniaPozitivă.ro! Avem pentru tine peste 55 000 de exemple de Bine despre România de la peste 30 de autori și colaboratori încă din 2006. Susținem programe educaționale (învățare și dezvoltare) cu diverse tematici și am lucrat cu peste 10 000 de participanți în ultimii 20 de ani. La acest cont de autor publicăm articole, comunicate de presă, opinii și imagini pe care le primim de la colaboratori și parteneri, dar selectăm acele date care se potrivesc cu ceea ce dorim să promovăm pe platforma noastră. De Bine despre România.

Comentează

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.