Zâmbește România și Salvați Copiii oferă pentru al doilea an tratamente stomatologice gratuite copiilor din medii defavorizate

0

În luna iunie, GSK Consumer Healthcare România va direcționa 1% din valoarea vânzărilor tuturor produselor Aquafresh®, Sensodyne® și Parodontax® pentru activitățile de creștere a nivelului de sănătate orală a copiilor defavorizați.

Anul trecut, Salvați Copiii a oferit cu suportul GSK în cadrul campaniei Zâmbește România tratamente stomatologice gratuite pentru peste 650 de copii defavorizați din județele Botoșani și Vaslui.

Se estimează că în acest an aproape 800 de copii din județele Iași, Suceava și Neamț vor primi tratamente stomatologice gratuite.

Programul Dăruiește un zâmbet, prin care 1% din totalul vânzărilor GSK Consumer Healthcare de produse pentru igienă orală din luna iunie sunt utilizate pentru tratamente stomatologice pentru copii din medii defavorizate, face parte din campania Zâmbește România, desfășurată de GSK Consumer Healthcare în scopul educării și promovării igienei orale corecte. Proiectul a fost demarat de Salvați Copiii și face parte dintr-o colaborare mai amplă începută în 2010, în cadrul programului numit Fiecare copil contează.

Foto Mironeasa Iasi

Astfel, 1% din valoarea vânzărilor tuturor produselor Aquafresh®, Sensodyne® și Parodontax® din luna iunie, luna copiilor, va fi investit în tratamente stomatologice gratuite și îmbunătățirea sănătății orale a copiilor ce trăiesc în condiții precare din trei comune din Moldova: Ciprian Porumbescu din județul Suceava, Vânători Neamț, județul Neamț și Mironeasa, Iași. Cei aproximativ 800 de copii din cele trei comunități au nevoie de tratamente dentare, iar resursele financiare ale familiilor nu le permit vizita la medicul dentist.

Programul lansat cu Salvați Copiii în cadrul campaniei Zâmbește România se va derula în perioada iunie – octombrie 2015 (inclusiv perioada de tratamente stomatologice) și urmărește îmbunătățirea nivelului de sănătate orală a copiilor care au cea mai mare nevoie – în comunitățile defavorizate, izolate – prin tratamente pentru copii şi activităţi de prevenție, cum ar fi cursuri de educație pentru o igienă orală corectă.

Acestea sunt măsuri esențiale pentru îmbunătățirea nivelului scăzut de sănătate orală, confirmat și de rezultatele studiului desfășurat în campania Zâmbește România în 2013, care arată că 75% dintre copiii între 5 și 13 ani incluși în studiu au carii pe dinții de lapte, în timp ce 3/4 din dinții temporari afectați prezintă carii neglijate, care nu sunt tratate. Totodată 4 din 10 copii de până în 13 ani au deja carii pe dinții definitivi1, fapt îngrijorător dat fiind că unii dinți definitivi încep să apară foarte devreme, la vârsta de 6 ani. Aproape 90% din aceste carii sunt netratate.

Medicii dentişti subliniază că orice problemă de sănătate orală netratată, inclusiv la copii, poate afecta starea generală de sănătate a organismului.

„Campania Zâmbește România aduce anual nu doar informații pentru o mai bună sănătate orală, ci și soluții concrete pentru a îmbunătăţi sănătatea orală a populației, dar mai ales a copiilor. În mediul rural nu găsim întotdeauna cea mai bună infrastructură prin care să ajungem la oamenii care au nevoie de tratamente, însă, parteneriatul cu Salvați Copiii ne permite să mergem către copiii pe care îi au în grijă, să oferim tratamente gratuite și informații și să putem oferi alte soluții, astfel încât să ne asigurăm că vor avea grijă de sănătatea lor orală”, declară Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare România și Balcani.

Sănătatea orală în mediul rural

Cel mai recent studiu de piață[1] arată că, la nivel rural, oamenii au început să conștientizeze importanța igienei orale, însă datele de consum sunt în continuare îngrijorătoare: un locuitor folosește acum 1 tub de pastă de dinți timp de 2,5 ani, față de 3 ani, cum arătau datele din 2014, însă în continuare își schimbă periuța de dinți numai o dată la 10 ani.

„Parteneriatul cu GSK Consumer Healthcare ne-a permis să aducem o contribuție concretă în viețile oamenilor din comunități defavorizate, izolate, să facem un viitor mai bun copiilor din locurile în care am ajuns. Proiectul demarat anul trecut ne-a arătat că putem aduce zâmbete sănătoase pe fețele copiilor: peste 650 de copii au beneficiat de tratamente stomatologice gratuite cu intervenții de la cele simple, precum periaje și detartraje până la intervenții în cazuri de urgență. Suntem încrezători că anul acesta putem ajunge la alți aproximativ 800 de copii din cele trei comunități din Moldova, dar avem nevoie de un gest mic din partea fiecăruia, declară Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv al Salvați Copiii România.

Pentru comunitatea noastră programul de igienă orală și de consultații este binevenit. Avem un număr mare de copii și credem că vizita acestora la medicul dentist și împrietenirea cu acesta o să aibă un mare succes. Campania aceasta dă prilejul să se facă mai mult pentru sănătatea copiilor din mediu rural„, Liliana Tănase, asistent social comuna Mironeasa (Județul Iași), voluntar Salvați Copiii.

Despre Zâmbește România

Campania Zâmbește România a fost dezvoltată în 2012 de GSK Consumer Healthcare, susținută prin brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® și Corega®, cu ajutorul specialiștilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educație şi la prevenţie, în vederea îmbunătăţirii stării de sănătate orală în rândul populației din România. Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă inițiativă europeană lansată în 2012. Mai multe informații, sfaturi privind sănătatea orală și harta cabinetelor medicilor dentiști disponibile pentru consultații gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro și pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.

Despre proiectul Fiecare copil contează

Lansat la finalul anului 2010 de către Salvați Copiii România, cu sprijinul GSK România și al Ministerului Sănătății, proiectul “Fiecare copil contează” își propune diminuarea cu 15% a mortalităţii infantile şi a mortalităţii copiilor sub cinci ani, în perioada 2010 – 2015.

Până acum au fost derulate acţiuni menite să combată cauzele prevenibile ale deceselor, printr-o componentă majoră de informare şi educare, atât în rândul viitoarelor mame, cât şi la nivelul fiecărei comunităţi, şi printr-o componentă de intervenţie, care presupune asigurarea unei alimentaţii sănătoase femeilor gravide şi copiilor cu vârsta de până la 5 ani. În perioada 2010-2014, 12.597 de beneficiari (8.996 copii cu vârste între 0-5 ani, 1.312 gravide și 2.289 mame tinere) din 31 de comunități rurale din județele: Botoșani, Brașov, Caraș-Severin, Dâmbovița, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui, Vrancea, au beneficiat de sprijin prin intermediul acestui program.

În cadrul campaniei de dotare a maternităților derulată începând cu octombrie 2012 Salvați Copiii și-a asumat susținerea eforturilor medicilor, prin dotarea cu echipamente medicale performante a 54 maternități din 33 de județe ale țării. Aceste unități medicale au primit incubatoare, mese de resuscitare, aparate de ventilație sau alte echipamente performante necesare salvării vieților bebelușilor născuți prematur. Cu ajutorul echipamentele achiziționate apreciem că vom ajuta la salvarea a 10 000 de nou-născuţi anual  în spitalele dotate.

România este în continuare ţara cu cea mai ridicată rată a deceselor la copiii cu vârsta mai mică de 1 an din Uniunea Europeană, cu o medie a mortalităţii infantile de 8, 5 la mie, de peste două ori mai mare faţă media celorlalte ţări. Un copil mai mic de 1 an moare la fiecare 5 ore.

Despre GSK Consumer Healthcare

GSK – una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cărei portofoliu are la baza o substanţială activitate de cercetare şi dezvoltare. GSK se dedică îmbunătăţirii calităţii vieţii oamenilor, ajutându-i să realizeze mai multe, să se simtă mai bine şi să trăiască mai mult. În România, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, să contribuim la creşterea speranţei de viaţa a românilor şi a calităţii vieţii acestora.

GSK Consumer Healthcare creează prima și cea mai performantă companie de Fast Moving Consumer Healthcare, la baza căreia stau știința și valorile. Compania activează în peste 100 de piețe din întreaga lume și vinde peste 2 miliarde de produse pe an.

În România, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o tradiție  puternică pe piața locală, de peste 25 de ani. Portofoliul său include mărci bine cunoscute precum ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®, Voltaren® si Theraflu®. Compania este un ambasador al igienei orale și inițiatorul proiectului educațional Zâmbește România, care are ca scop atragerea atenției asupra importanței prevenției și igienei orale în România, prin implementarea de acțiuni pe termen scurt și lung.

 

Despre Organizația Salvati Copiii România

Salvaţi Copiii România este o organizaţie neguvernamentală, de utilitate publică, non-profit, care militează activ pentru drepturile şi protecţia copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului. Programele Organizaţiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atenţie deosebită către cei aflaţi în situaţii dificile – copiii din comunităţile dezavantajate, copiii victime ale violenţei, exploatării prin muncă, traficului sau neglijării, copiii refugiaţi etc.

În cei 25 de ani de activitate, peste 1.150.000 copii au fost implicaţi în campaniile şi programele desfăşurate de Organizaţie. Salvaţi Copiii România este membru al Save the Children International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări.

[1]Studiu Nielsen ianuarie – decembrie 2014, România

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează