Retrospectiva FILMSTUD 2010 la Iasi / 22 noiembrie 2010

0

Despre FILMSTUD 2010

Eveniment anual, competitiv, nespecializat, organizat de Casa de Cultură a Studenţilor Iaşi prin intermediul Clubului de Arte Vizuale „ConceptArt” (coordonator: Dan Moisii) şi cu ajutorul MECTS.

Festivalul Naţional de Film de Scurtmetraj FILMSTUD este un proiect instituţional care urmăreşte promovarea tinerilor pasionaţi de film (indiferent dacă studiază sau nu arta cinematografică), prin dezvoltarea la Iaşi a unui cadru competiţional în care aceştia să-şi poată face cunoscute filmele realizate. De asemenea, acest proiect prezintă şi o dimensiune educaţională, avându-se în vedere încurajarea consumului de scurtmetraj de calitate în rândul studenţilor prin prezentarea unor titluri premiate la alte concursuri naţionale şi internaţionale.

Anul acesta festivalul – ajuns la a 3-a ediţie – s-a desfăşurat  în weekend-ul 5-7 noiembrie, la CCS Iaşi. S-au înscris în concurs 13 autori de film, cu  22 de titluri.

Juriul de specialitate (Vasile Arhire – directorul TVR Iaşi, Florin Lăzărescu – scriitor şi scenarist ieşean şi Eros Nicolau – director de imagine MediaPro) a acordat la final trei premii la secţiunea scurtmetraj-ficţiune, un premiu pentru spot publicitar şi două premii speciale pentru imagine, respectiv originalitate.

Câştigătorii FILMSTUD 2010
Secţiunea Scurtmetraj

Premiul I
„Când vorbeşti singur” (2010)
Regia: Iustin-Andrei Şurpănelu, Marian-Mina Mihai; Scenariul: Iustin-Andrei Şurpănelu; Montajul: Andrei Cozlac, Marian-Mina Mihai.
Producţie: proiect independent, Iaşi.

Premiul II
„Vânătoare femeilor în zodia Peştilor” (2010)
Regia şi scenariul: Oana Barna; Imagine, lumini, montaj, mixaj sunet: Radu Ştefan;
Producţie: Lorand Marton, Oana Barna – Facultatea de Teatru şi Televiziune, Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca.

Premiul III
„Declaraţie de independenţă” (2010)
Regia, scenariul şi montajul: Andrada Popan-Dorca; Imagine: Nicu Szenasi.
Producţie: proiect independent, Baia Mare.

Sinopsis: După mai multe eşecuri sentimentale, o fată realizează că fericirea trebuie căutată în ea însăşi. Nimeni altcineva nu este responsabil pentru fericirea ei.

Secţiunea Spot publicitar

„One Is Not Enough” (2010) – spot neoficial pentru berea Heineken
Regia, scenariul, montajul şi producţia: Radu Ştefan; Camera: Bogdan Coman.
Producţie: Facultatea de Teatru şi Televiziune, Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca.

Premiul special pentru Imagine – Radu Ştefan

„Fantoma mea iubită” (2010), „Pasărea” (2010), „Visul” (2009)
Producţie: Facultatea de Teatru şi Televiziune, Universitatea „Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca.

Premiul special pentru Originalitate – Dragoş Dumistrăcel

„Chemarea datoriei” (2010)

Sinopsis: Într-un viitor nu prea îndepărtat, România va deveni cel mai puternic stat al lumii. Supremaţia sa determină şi apariţia primului joc virtual (shooter) online, 100% românesc. Extazul cuprinde întreaga planetă…

„Ghinion” (2009)

Sinopsis: Scurtă poveste animată a doi români săraci şi invidioşi, ce preferă să poarte de grijă altora decât să facă ceva pentru ei inşişi. Toate se întâmplă într-un oraş Iaşi al fantasticului, unde F.C. Politehnica este o echipă de renume mondial, iar locuitorii săi, cei mai prosperi ai ţării. Evident, cei doi protagonişti ajung însa mai rău.

Producţie: DumiArts, Iaşi.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează