Poveștile de succes ale studenților români în străinătate încep la RIUF

0

Trei tineri povestesc cum au devenit studenți internaționali în Arabia Saudită, Olanda și Marea Britanie

RIUF (Romanian International University Fair) este contextul în care anual peste 17.000 de elevi și studenți români intră în contact cu reprezentanții universităților din întreaga lume. Un număr semnificativ ajung să fie studenți la universități internaționale și un exemplu pentru tinerii români. Anul acesta, la RIUF București vor fi prezente peste 70 de universități din 15 țări și cele mai importante universități din România. Această gamă largă de expozanți va oferi participanților ocazia să își găsească programul perfect pentru ei, fie că se gândesc la o universitate internațională sau din țară, la un program de licență sau de master.

De 10 ani, RIUF este locul în care elevii și studenții își fac o idee mai clară despre oportunitățile educaționale pe care le au la dispoziție. Mulți tineri români au reușit să găsească în cadrul evenimentului programul de studiu pe care și-l doreau. Pentru o experiență cât mai relevantă, reprezentanții universităților recomandă vizitatorilor să vină la târg cât mai informați cu privire la ceea ce își doresc și cu întrebări cât mai specifice la care să găsească răspunsul potrivit.

DSC_8413

King Abdullah University of Science and Technology (KAUST) este una dintre cele mai avansate universități din domeniu, oferă numeroase beneficii pentru studenții români și se va afla anul acesta pentru a doua oară în România în cadrul RIUF.

Vlad Răducanu, un tânâr român care este acum student la KAUST, este numai una dintre poveștile de succes de la RIUF: „A fost o situație norocoasă pentru că nimic nu fusese plănuit anterior. Mă interesa să îmi caut un master undeva în lume, pe fizică. […] despre RIUF știam, am mai fost o dată. Un coleg de facultate m-a invitat, el participase. Tot o colegă de-a noastră reușise să își găsească o facultate la RIUF. […] L-am luat pe tata, am intrat la RIUF și cât se poate de sincer, am mers doar la stand-ul KAUST-ului. Pe lângă partea academică, mă interesa să văd și o cultură nouă, altă tradiție.”

Vlad este doar unul dintre tineri care au reușit să își găsească universitatea la care sunt studenți în prezent prin intermediul participării la RIUF. Un alt exemplu este Dragoș Dascălu, student la HAN University, unde studiază Automotive Engineering : „Am participat la RIUF încă din clasa a 11-a și pot spune că prin intermediul târgului am aflat despre opțiunile pe care le am, urmând apoi să aflu mai multe despre facultățile care m-au atras. (..) Nu pot să spun ce m-a atras atât de mult la Olanda, și în special la această facultate, sunt prea mulți factori care au dus la această decizie: de la prețurile convenabile, la cazare și învățământ, până la felul în care se comportă această societate, felul în care suntem tratați noi, studenții străini, și oportunitățile pe care le am de aici încolo.”

Un alt participant la RIUF este Theona Ciocîrlan, studentă la Design grafic, la University of Greenwich: „Experiența mea cu târgul a fost una extraordinara, întrucât mi-a deschis orizontul și m-a ajutat foarte mult în ceea ce privește studiul în străinătate, în materie de informații și multe altele. Prima oara când am fost la târgul de facultăți a fost când s-a ținut la Iași și am fost surprinsă de câte ‘tabere’ cu reprezentanți de la foarte multe facultăți erau. Am fost pe la fiecare în parte pentru a afla mai multe despre viața iîn alte țări, costurile cursurilor, traiul, cheltuielile, oamenii, dar și pentru a face cea mai bună decizie în ceea ce privește facultatea și locul unde voi studia.”

Pentru a veni în ajutorul tinerilor care vor să studieze în străinătate, la RIUF sunt prezenți și consilieri educaționali. La stand, dar și în cadrul prezentărilor susținute, consilierii EDMUNDO, UNIVERSALIO și EDMERICA le vor explica în detaliu care sunt procesele de aplicare în diferitele sisteme de învățământ, dar și cum pot să își maximizeze șansele de reușită.

Cea de-a XVI-a ediție a RIUF se va desfășura în această primăvară în 3 orașe: București (14-15 martie), Cluj-Napoca (17 martie) și, pentru prima dată, la Galați (19 martie). Pentru a participa, dar și pentru a putea rezerva un loc la seminariile susținute de reprezentanții universităților, este necesară înscrierea pe site-ul www.riuf.ro.

riuf 2015

Parteneri educaţionali şi instituţionali: Asociaţia de Educaţie Socială, British Council, Campus France, DAAD, Fulbright, I.S.M.B, Primăria Municipiului Bucureşti.

Parteneri media: Adevărul, Amdoar18ani.ro, B365.ro, Blogunteer, CalendarEvenimente.ro, Edu-News, EduManager.ro, Gen90.net, Hipo, IQool.ro, Orasulm.eu, PortalHR, Radio România Cultural, Smart and Happy Child, Student din Provincie, StartUB.ro, Ziare.com

Organizaţii partenere: ADVICE, AEGEE, AIESEC, ASCIG, Akcees, ASER, BOS, Ed4Lead, EESTEC, GRASP, ISIC, LSRS, LSE, Şcoala de Valori, USR, VIP.

Susținători: Librăriile Humanitas, Okian, FruFru, Ever Art.

Despre RIUF

RIUF este cel mai mare eveniment educațional din România și are o experiență de 10 ani și 15 ediții. De-a lungul timpului, târgul a adunat peste 150 de expozanți din 20 de țări, iar anual sunt prezenți peste 15.000 de vizitatori. RIUF aduce în fața tinerilor cea mai mare ofertă de studii în străinătate, dar și oportunitatea de a beneficia de consultanță educațională gratuită în cadrul târgului.

Despre Grupul EDUCATIVA

EDUCATIVA este un grup de organizaţii non-guvernamentale şi companii ce dezvoltă produse și servicii educaționale care ajută tinerii români în identificarea și fructificarea oportunităţilor de dezvoltare personală. Printre programele EDUCATIVA se numără serviciile de consiliere educațională EDMUNDO, UNIVERSALIO și EDMERICA, serviciul de recrutare Reviro și platforma centralizată de înscriere la universități din România, AdmitereOnline.ro

Despre autor

avatar

EDUCATIVA este un grup de întreprinderi sociale (organizații non-guvernamentale și companii) ce oferă tinerilor români oportunități de dezvoltare personală și profesională printr-o gamă largă de proiecte și servicii educaționale. Principalele proiecte marca EDUCATIVA sunt: RIUF – Romanian International University Fair, cel mai mare târg de universităţi din România; EDMUNDO – serviciul gratuit de consiliere pentru studii în străinătate; UNIVERSALIO – serviciu de consiliere pentru orice universitate din lume în limba engleză, franceză și germană; REVIRO– oferă oportunități de carieră interesante și atractive tinerilor români cu experiență academică și/sau profesională în străinătate.

Comentează