Peste 200 de materiale de presă şi 3 milioane de persoane informate cu privire la reţetele tradiţionale bucovinene

0

204 materiale de presă despre reţetele tradiţionale bucovinene au fost publicate în perioada 1 – 28 februarie 2013, în cadrul proiectului de responsabilitate socială “Descoperă tradiţiile culinare româneşti”, derulat de agenţia Russenart Communications.

În urma celor 5 campanii din luna februarie, peste 3 milioane de persoane au primit informaţii despre proiect şi reţetele tradiţionale bucovinene.

În februarie, reţetele tradiţionale oferite de pensiunile din Bucovina au făcut deliciul presei şi al publicului larg. Au fost degustate, preparate, testate, promovate şi criticate, dar, mai presus de orice, au demonstrat că se poate mânca bine folosind ingrediente simple, la îndemâna oricui. Am avut alături de noi jurnalişti, bloggeri, bucătari, proprietari de restaurante şi specialişti în arta gătitului. Sperăm ca, în viitor, să implicăm în proiect şi acele companii româneşti sau multinaţionale care doresc să sprijine produsele şi tradiţiile româneşti”, a declarat Larisa Toader, Managing Director Russenart Communications.

 

Proiectul “Descoperă traditiile culinare romanesti” este derulat de agenţia Russenart Comunications, în perioada februarie – noiembrie 2013 şi este sprijinit de 47 de parteneri media (televiziuni, publicatii tipărite şi online, bloguri): 121, Antena 2, Amelie.ro, Autentic Promotion, Bucatarescu.ro, Bucataria Culinara, Calendar Evenimente, Casa mea, Culinar.ro, Carticica Practică, Cefacemimi?, Coolinaria, ecuisine.ro, Descopera Romania, Dacic Cool, ele.ro, eurocadouri.com, eva.ro, Euforia TV, Fabrica de Carne, Fabrica de lapte, Food & Bar, Foodblog, Garbo.ro, Gastro Media, gustos.ro, Horeca Romania, HRB Expert, InfoAliment, inoras.ro, jurnaldebucuresti.com, metropotam.ro, Mujer, Pap Tot, ReplicaVedetelor.ro, Restograf, Retete ca la Mama, Reţetele Marianei, România liberă, România pozitivă, Senso TV, SMA Studio, stiuunloc.ro, traditionalromanesc.ro, Vacanţe la ţară, WebArt, Woman TV.

 

Partenerul special al proiectului este ChefBuzu.com.

În cadrul programului “Descoperă tradiţiile culinare româneşti”, 40 de reţete vechi sunt obţinute de la pensiuni şi mici producători din cele 9 regiuni istorice ale României: Bucovina, Dobrogea, Banat, Crisana, Maramureş, Moldova, Muntenia, Transilvania şi Oltenia.

Timp de 9 luni, reţetele tradiţionale sunt pregătite, săptămânal, la restaurantele partenere din Bucureşti şi pot fi degustate pe durata proiectului.

În luna februarie, reţetele bucovinene au fost preparate şi degustate la restaurantul Bucătăraşul cel dibaci.

Reţetele dobrogene ale lunii martie sunt oferite de Adrian Buzoianu, Pensiunea Casa dintre Sălcii şi Pensiunea Cherhana şi vor putea fi degustate la Restaurantul Adeline, situat în Centrul Vechi, Str. Blănari, nr. 9, Bucureşti.

În perioada martie – decembrie 2013, vor fi încheiate parteneriate cu mai multe restaurante, pentru a oferi publicului larg din toate zonele Bucureştiului produse tradiţionale, specifice celor 9 zone istorice ale României.

Din martie 2013, companiile preocupate de promovarea specificului românesc, pot sprijini proiectul de responsabilitate socială “Descoperă tradiţiile culinare româneşti!” prin activităţi de sponsorizare sau parteneriate de tip barter. 

Bucovina culinară – patria mănăstirilor şi a smântânii

Pe lângă patrimoniul cultural, Bucovina dispune de tradiţii culinare diversificate, datorită influenţelor multiple: poloneze, ruseşti, turceşti, germane şi austriece – de la care vine numele de BUCOVINA (Bukow Land – Ţara Fagilor). Deşi toate aceste popoare şi-au lăsat amprenta în obiceiurile culinare ale zonei, Bucovina are o trăsătură caracteristică specială: este “patria smântânii”.

În Bucovina, totul se mănâncă folosind smântâna, ingredientul care se regăseşte în aproape toate produsele culinare bucovinene. “Borşurile şi tocăturile bucovinene” sunt preparate cu smântână: Borşul polonez cu cartofi şi sfeclă roşie, “Cuiburile de cinci” (cinci sarmale, fiecare cu umplutura ei – de pui, de porc, de vită şi de viţel cu oaie – învelite toate într-o frunză de potbal), tocineii (chifteluţe din “barabule” bucovinene – cartofi bucovineni), păstrăvul pregătit cu smântână etc. Alte ingrediente care caracterizează din punct de vedere culinar Bucovina sunt hribii şi păstrăvul.

Patrie a mănăstirilor, Bucovina are mâncaruri mănăstireşti şi de post specifice: cârnatul de legume de la Putna, sărmăluţele cu urdă de la Suceviţa, placinta cu ciuperci de la Dragomirna.

Alte specialităţi culinare pe care turistul le poate gasi şi savura doar în Bucovina sunt:

–          Hârzobii de păstrăv afumat sau păstrăvi la cobză,

–          Răciturile de porc sau de peşte,

–          Knedeli din cartofi,

–          Cartofii cu chimen,

–          Învârtita cu mac ori cozonacul bucovinean.

Alături de “Învârtita cu mac” (prajitură austriacă), bucovinenii mai au o prajitură specifică, pe care au învăţat-o de la soldaţii lui Napoleon care s-au oprit în zonă în timpul retragerii, după înfrângerea din Rusia: “Turta lui Napoleon” sau “Cremşnitul”, cum i se zice astazi.

“În Bucovina, până într-acolo se merge cu consumul smântânii, încât ţăranul bucovinean mănâncă dimineaţa mamaliga unsă cu smântână. Dar ce zic eu smântână? Este atat de grasă că o poţi tăia cu cuţitul, ca pe unt. Dar nu trebuie să considerăm BUCOVINA doar patria smântânii sau a hribilor şi păstrăvilor. Nu este numai patria mănăstirilor, fiecare cu culoarea ei specifică (Voroneţ – albastru; Humor – roşu; Suceviţa – verde ori Moldoviţa – galben ), sau ŢARA FAGILOR. Bucovina are din toate acestea şi ceva mai mult: are nişte oameni minunaţi, gospodari şi primitori, gazde deosebite, care vor face până şi din cel mai pretenţios turist un impătimit al zonei !”, a precizat Adrian Buzoianu, editor al site-ului de turism culinar ChefBuzu.com.

pastrav

Despre Russenart Communications

Russenart Communications este o agenţie de comunicare înfiinţată în 2008 şi condusă de Larisa Toader, în calitate de Director Executiv. Compania se diferenţiază de celelalte agenţii de pe piaţa de comunicare românească prin câteva servicii unice: delegarea unor specialişti de relaţii publice seniori care işi desfaşoară activitatea de la biroul clientului pe o perioadă determinată, consultanţi specializaţi în promovarea start-up-urilor şi a brandurilor de lux, consultanţă în derularea proiectelor europene, workshop-uri aplicative.

Din 2010, compania a început derularea unor proiecte speciale, dedicate unui public avizat: Buticul de PR, Congresul Comunicatorilor, Luxury & Elegance, Târgul de Tradiţie, Cultură şi Manufactură Românească, proiectul de responsabilitate socială Descoperă tradiţiile culinare româneşti!”.

Pentru detalii referitoare la proiect şi mai multe informaţii accesaţi www.russenart.ro sau www.descoperatraditiileculinareromanesti.wordpress.com.

 

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează