O nouă faţă unui reper urban al Iaşiului – proiectul câștigător din competiția Pepsi Refresh România

2

25,000 de persoane se vor bucura zilnic de refresh-ul” turnului din Iaşi

Competiția naţională de idei creative Pepsi Refresh România şi-a ales ieri marele câştigător. Proiectul de refresh urban „Turnul Nostru”, propus de echipa Adrianei Furnică Gheorghiescu din Iași, va primi premiul cel mare de 20,000 de dolari pentru implementarea ideii până la finalul lunii februarie 2012.


Miercuri, 16 noiembrie, a avut loc evenimentul de jurizare a celor mai votate 10 idei din proiectul Pepsi Refresh, organizat de Pepsi sub umbrela Refresh Your World.  Tema competiției lansate în luna septembrie a fost Dă un refresh vieții urbane!”, iar premiul cel mare, pentru care s-au luptat peste 600 de idei, a fost de 20,000 de dolari care să ajute ideea câştigătoare să prindă viață.

În cadrul evenimentului de jurizare desfășurat ieri, cele zece echipe finaliste şi-au prezentat proiectele în fața juriului format din Cristina Bazavan, Cabral și Mihai Dobrovolschi. Misiunea acestora a fost să puncteze fiecare proiect în funcție de criteriile competiției: adecvare la temă, creativitate, fezabilitate și impact asupra comunității.

Proiectul către care vor merge cei 20,000 de dolari oferiți de Pepsi este „Turnul nostru”, înscris de Adriana Furnică Gheorghiescu. Ideea de „refresh” vizează un fost castel de apă din apropierea pasarelei pietonale care face legătura între două mari cartiere ieșene: Gara Mare și Alexandru cel Bun și pe care iniţiatorii proiectului își doresc să îl transforme într-un reper al Iașiului și un simbol de implicare civică. Promisiunea proiectului este de a însufleți acest turn de apă printr-o intervenție asupra fațadei și a funcționalității acestuia – prin vopsirea obiectivului, montarea unor lamele verticale colorate din material plastic, care vor dinamiza fațada, prin montarea unui sistem de iluminat nocturn și a unor display-uri cu informații de interes public.

Conform autorilor proiectului, în jur de 25,000 de persoane care trec zilnic pe pasarela învecinată cu turnul se vor putea bucura de reîmprospătarea acestui obiectiv binecunoscut ieşenilor.

„Așa cum vedem noi lucrurile, Turnul Nostru poate deveni un simbol de implicare civică pentru comunitate. Dincolo de beneficiul imediat al redecorării, credem că le putem arăta oamenilor din Iași că nu e nevoie de autorități și de intervenții din afară ca să schimbe ceva: e nevoie doar de implicarea noastră directă și concretă”, a spus Andrei Gheorghiescu, membrul desemnat de echipă să prezinte în faţa juriului proiectul Turnul Nostru.

Juriul a apreciat la proiectul câștigător nu numai ideea creativă, ci şi argumentația şi documentele care l-au susținut și care demonstrează fezabilitatea acestuia. Cu premiul câștigat ieri, autorii proiectului promit să inaugureze noul turn pe 18 februarie 2012.

 

Pe cel de-al doilea loc, conform punctajului acordat de juriu, s-a situat proiectul Transport Urban (www.transporturban.ro), înscris de Emil Dăncescu și Tudor Iliescu, care oferă o soluție online pentru călătorii rapide și sigure, folosind mijloacele de transport public. Aplicaţia propusă de Transport Urban vizează pentru început şapte oraşe din ţară. Un planificator ce include harta oraşului, staţiile şi traseele garantează utilizatorului orientarea facilă şi găsirea rutei optime pentru a ajunge la destinaţie.

Cel de-al treilea punctaj a fost obţinut de Incubator 107- Şcoala de Pasiuni” (www.incubator107.com) – şcoală care încurajează pasionaţii să împărtăşească şi să îi înveţe şi pe alţii pasiunile lor prin ateliere, sâmbete multiculturale, duminici pentru copii şi Nocturne lunare (maraton de ateliere, concert la răsărit de soare şi cafea la oală).

Cele zece proiecte care s-au prezentat live în faţa juriului au întrunit cele mai multe voturi din partea publicului, în penultima etapă de selecţie a competiţiei. Ele au vizat obiective şi comunităţi din diverse colţuri ale ţării – Iaşi, Bacău, Tuşnad, Cluj-Napoca, Bucureşti.

Din Topul celor zece idei finaliste au mai făcut parte:

–          Un copil, un copac!

–          În decembrie, şi Mos Crăciun e voluntar!

–          Art can change the city

–          Green City Tuşnad

–          Home|Mătăsari

–          Parc de antrenament urban

–          Turism în România

„Proiectul ne-a confirmat aşteptările de la început. Pepsi Refresh România a reprezentat o platformă de care tinerii aveau nevoie pentru a-şi expune creativitatea şi originalitatea. Sperăm să fie în continuare o sursă de inspiraţie pentru toți cei care au curajul să privească lucrurile altfel şi îndrăznesc să o arate şi altora” – a declarat Adriana Nestoriuc, Group Brand Manager Carbonated Soft Drinks, PepsiCo România.

Despre PepsiCo

PepsiCo oferă cel mai extins portofoliu mondial de mărci de produse alimentare şi băuturi, incluzând 19 linii de produse diferite care generează fiecare mai mult de 1 miliard de dolari în vânzări anuale. Afacerile noastre principale – Quaker, Tropicana, Gatorade, Frito-Lay şi Pepsi Cola – produc sute de alte alimente savuroase şi sănătoase care deţin nume respectate in industria alimentară mondială. Lucrând pentru o companie cu venituri de aproximativ 60 de miliarde de dolari, angajaţii PepsiCo sunt uniţi prin angajamentul nostru unic de a menţine o creştere durabilă investind într-un viitor sănătos pentru oameni şi planetă, ceea ce reprezintă un viitor de succes şi pentru PepsiCo. Numim acest angajament Performanţă cu Scop: promisiunea PepsiCo de a oferi o gamă largă de produse alimentare şi băuturi create pentru a satisface gusturile locale; de a găsi modalităţi inovatoare de minimizare a impactului asupra mediului, inclusiv prin reducerea consumului de energie, apă şi materiale de ambalare; de a oferi un loc de muncă mai bun pentru angajaţii noştri şi de a respecta, sprijini şi investi în comunităţile locale unde ne desfăşurăm activitatea. . Pentru mai multe informații despre PepsiCo, vă rugăm să vizitați www.pepsico.ro; facebook.com/#!/PepsiRomania şi twitter.com/PepsiCoRomania

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.