Iutta lansează colecția Dor de românesc printr-o colecție de doruri alături de La Blouse Roumaine

0

 Când mănânci plăcinte poale-n brâu în București, știi că ți s-a făcut dor de Moldova. Când pleci direct spre Brașov cu prima ocazie, e semn că îți lipsește accentul ardelenesc. Când zâmbești la auzul unui verb conjugat la perfectul simplu, Oltenia e mai aproape.

De unele locuri ne leagă sentimente puternice, amintiri clădite în timp, tradiții care ne lipsesc. Inspirate de fiecare dintre aceste acestea, Iutta și La Blouse Roumaine organizează campania Dor de românesc, în cadrul căreia își propun să colecționeze cele mai frumoase doruri pentru diferitele regiuni ale țării.

 

Dor de Basarabia 1Cu această ocazie, pitorescul fiecărei zone este surprins și redat prin motive specifice și încărcătură simbolică sub forma unei noi colecții. Aceasta este lansată sub același nume ca al campaniei, luând forma sloganului cu care Iutta a pătruns pe piață: Dor de românesc. Gențile din noua colecție pot fi achiziționate de pe site-ul www.iutta.ro, unde sunt disponibile sub forma unui catalog online.

Colecția conține genți lucrate din material textil și piele naturală, policromatice, cu motive reprezentative din șase regiuni importante ale țării: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia și Moldova, urmând ca aceasta să se extindă pe parcurs. Motivele alese sunt inspirate din tradiția fiecărei zone și exprimă principalele valori ale acestora, putând fi regăsite și în arhitectura veche, în straiele populare, în picturi și sculpturi tradiționale sau alte elemente pur românești.

Dor de Transilvania 1Nicoleta Chirica, designer și fondator Iutta, povestește de unde a pornit colecția: ”Este o idee la care lucrăm de foarte mult timp și care a luat naștere din simplul motiv că avem regiuni puternice din punct de vedere cultural și spiritual, care merită redate și, mai ales, purtate. Prin noua colecție Iutta, dorim să readucem atmosfera zonei de care ne simțim cel mai legați. Purtând fiecare geantă în parte, purtăm, de fapt, dorul pentru regiunea pe care aceasta o simbolizează. Conceptul colecției, care se reflectă fidel și în miza campaniei, a fost construit și gândit pentru a valorifica sentimentele de dor, dovadă a atașamentului puternic față de specificul românesc.”

Descoperirea celor mai potrivite motive tradiționale pentru colecție și, mai ales, aflarea poveștii din spatele lor au putut fi realizate cu ajutorul Ioanei Corduneanu, de la Semne Cusute. Așa cum blogul Ioanei spune, semnele cusute sunt cele pe care oamenii le-au purtat și le-au luat cu ei peste tot: la lucru, la Sărbătoare, dincolo de viață. Și aceste semne pot fi purtate acum, cu Dor de românesc.

De asemenea, pentru modelele tradiționale utilizate, de un real ajutor a fost și Muzeul Național de Etnografie și Istorie Naturală din Chișinău, care a susținut și a încurajat noua colecție Iutta, dându-și acordul pentru utilizarea semnelor tradiționale ce au inspirat designul Dorului de românesc.

Campania Dor de românesc este realizată prin asociere cu La Blouse Roumaine, o comunitate recunoscută pentru implicarea susținută în promovarea valorilor românești la nivel internațional.

Streetstyle Dor de Bucovina. Photo Credit Dao SoniaVorbind despre motivele pentru care s-a alăturat campaniei inițiate de Iutta,Andreea Tanasescu, fondator La Blouse Roumaine, a spus că: “Am acceptat cu mare bucurie și entuziasm invitația echipei Iutta de a participa la campania Dor de românesc. Pe 24 iunie 2013, din dor de românesc, s-a născut Ziua Universală a Iei. Acum, împreună cu Iutta, vom continua povestea semnelor cusute pe ii printr-o incursiune în lumea fascinantă a sentimentului minunat născut doar în limba română: dorul. Designul inspirat din tradiția noastră cunoaște o renaștere indiscutabilă, conștiințele s-au trezit, iar Iutta, prin creațiile sale, exprimă cât se poate de bine această adevărată mișcare culturală. Comunitatea La Blouse Roumaine sprijină și susține creativitatea românească, designul și produsele Made in Romania.”

În cele ce urmează, pe pagina La Blouse Roumaine se dorește colecționarea a cât mai multor doruri exprimate sincer și puternic față de zona țării pe care fiecare o preferă. Inițiativa este susținută de un concurs ce va avea loc pe durata desfășurării campaniei, prin care cele mai apreciate trei doruri vor primi cadou genți Iutta din noua colecție, imprimate cu motive din regiunea preferată.

Despre Iutta. Dor de românesc.

Iutta este un atelier de creație pentru care tradiția și cultura pur românească reprezintă o sursă de inspirație continuă. Cu Dor de românesc, se surprinde esența folclorului prin prelucrarea produselor de marochinărie în forme de expresie actuale.

 

Alte informații utile:
Facebook Iutta: https://www.facebook.com/iutta.ro?fref=ts

Facebook La Blouse Roumaine: https://www.facebook.com/LaBlouseRoumaine10?fref=ts

Site Iutta: www.iutta.ro

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează