“Europa, casa noastră” a fost o campanie de informare şi comunicare anuală privind priorităţile de comunicare ale Comisiei Europene în mediul şcolar.
Chelgate a iniţiat a această campanie în numele Reprezentanţei Comisiei Europene în România iar scopul campaniei a fost de a informa cadrele didactice şi elevii cu privire la: proiectul de integrare europeană (istoria, prezentul şi viitorul acestuia), priorităţile de comunicare ale Comisiei Europene, dar şi informaţii care îi privesc direct (posibilitatea de a studia şi de a lucra în statele membre, implicarea în activităţi de voluntariat, schimburi între tineri, participarea la internship-uri).
În campanie s-au înscris 1761 de şcoli din ţara, dar au completat raportul doar 355 de şcoli, în urma evaluării fiind desemnate câştigătoare 25 şcoli.
Din şcoala noastră, prof. coordonator Mihaela Loredana Rusu va merge 2 zile la Bruxelles pentru a vizita Parlamentul şi Consiliul Europei.
Activităţile care au fost evaluate în cadrul Campaniei „Europa, casa noastră” s-au desfăşurat în perioada februarie – iunie 2011:
– Proiectul judeţean “SAPTAMANA PENTRU MEDIU”, Ediţia a II-a (16 – 20 mai 2011) care a fost derulat în contextul promovării anului 2011 ca an european al voluntariatului (325 de elevi);
– Workshop „Europa, casa noastră” (8 iunie 2011) care s-a axat pe prezentarea următoarelor teme: Uniunea Europeană – casa celor 27 de state membre, Drepturile şi obligaţiile cetăţenilor europeni, Proiecte Comenius, Biodiversitatea în Uniunea Europeană, Voluntariatul în Uniunea Europeană (30 de elevi)
– Concurs colaje „Europa, casa noastră” (15 iunie 2011) (37 de elevi)
La aceste activităţi au participat invitaţi speciali de la mai multe instituţii: Facultatea de Drept şi Facultatea de Biologie – Universitatea „Al. I. Cuza” Iaşi; Universitatea „Petre Andrei” – Iaşi; Fundaţia Serviciilor Sociale „Bethany” Iaşi.
Le mulţumim tuturor pentru că au fost alături de noi.
text Director prof.dr. Iuliana Ţugui