Aventurile unor pionieri în domeniul antreprenoriatului social din România

0

FABRICAT ÎN ȚARA LUI ANDREI. Aventurile unor pionieri în domeniul antreprenoriatului social din România.

Antreprenor cu experiență sau începător cu idei mari? Om care să ”ducă în spate” businessul social sau membru al unei organizații de tradiție? Produse de lux sau destinate consumului larg? Activități în servicii, educație, producție sau agricultură?

Lucian_2
Proiectele câștigătoare din competiția de antreprenoriat social ”Fabricat în Țara lui Andrei”, ediția 2013, program finanțat de Petrom și desfășurat în parteneriat cu organizația non-profit NESsT, sunt afaceri sociale care acoperă toate caracteristicile enumerate în întrebările de mai sus și care arată că se poate să îmbunătățești viața comunității.
Cele 10 proiecte finaliste din 2013, aflate în prezent în curs de implementare, beneficiază, fiecare, de finanțări nerambursabile de până la 32.000 de euro. În plus, timp de aproximativ un an, cei 10 câştigători beneficiază de consultanţă pentru incubarea afacerilor, în domenii cheie pentru antreprenori precum management financiar, legislație, marketing şi distribuţie. Mai mult decât atât, cele 20 de proiecte dintre care au fost aleși cei 10 câștigători au beneficiat, timp de opt luni, de pregătire şi consultanţă, dar şi de sprijin financiar, în limita a 1.500 euro, pentru efectuarea unei cercetări locale în comunităţile vizate de proiectele lor. Informațiile obținute în urma cercetării au fost folosite pentru a dezvolta și a rafina planul final de afaceri.

Dincolo de cifre, rămâne întrebarea: cum arată un antreprenor social de succes? Vom afla în cele ce urmează.

Izolatori „Fularul Casei”

Lucian Stanciu-Viziteu, inițiatorul proiectului, nu este la prima sa afacere. El a înfiinţat în 2009 firma Melovinic, societate care a derulat activităţi în domenii diverse ca software, retail şi sondaje de piaţă.

A trebuit să se întoarcă în locul de naștere al bunicilor și părinților săi pentru a-i veni ideea unei afaceri sociale, care are ca scop crearea unui centru industrial de prelucrare a lânii de oaie în comuna Independența din județul Galați. Produsele principale ale acestei afaceri sociale vor fi izolatorii termici și fonici din lână de oaie marca „IZO-MIORIȚA”.

„În această zonă există deja o rețea socială de încredere și materie primă din belșug, oieritul fiind una dintre îndeletnicirile principale ale localnicilor. De asemenea, există și infrastructura necesară aprovizionării și distriburii, plus apropierea de orașul Galați, o primă piață de desfacere importantă” , spune Lucian, care are planuri mari și vrea să vândă producția în toată Europa.

Afacerea socială va crea trei locuri de muncă în primul an de activitate, va oferi calificare profesională pentru minimum două persoane anual, fără a pune la socoteală angajații și va furniza izolatori termici pentru reabilitarea locuinţelor persoanelor din comunitate care fac parte din categorii sociale defavorizate.

Lucian_1

Lucian Stanciu-Viziteu a înfiinţat în 2009 SC MELOVINIC SRL, societate care a derulat activităţi în domenii diverse ca software, retail şi sondaje de piaţă.

Comunitate: Independența, Galați
Domeniu de activitate: Izolaţii cu lână
Impact social: Dezvoltare comunitară

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează