Anticoronavirus - exemple de implicare socială și soluții pentru gestionarea pandemiei

Școala de Valori și UNICEF România derulează „Career Bus”, proiect care ghidează în carieră 1.000 de elevi

0

Organizația educațională non-guvernamentală Școala de Valori derulează proiectul „Career Bus”, organizat cu sprijinul Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) în România, prin care aproximativ 1.000 de elevi de gimnaziu, din județul Bacău, au oportunitatea de a fi ghidați în alegerea carierei potrivite.

Asociația educațională Școala de Valori, în parteneriat cu UNICEF România, derulează în perioada martie-octombrie 2021, proiectul „Career Bus”, în unitățile de învățământ gimnazial din județul Bacău. Proiectul își propune să facă tranziția de la gimnaziu la liceu mai ușoară pentru elevi și să-i ajute pe aceștia să descopere ce fel de profesii ar putea îmbrățișa după finalizarea cursurilor și cum anume și-ar putea găsi cel mai bun loc pe piața muncii din România.

În prima etapă a proiectului, aproximativ 50 de diriginți de gimnaziu și consilieri au participat la ateliere de formare profesională în care au învățat cum să-i sprijine pe elevi în orientarea lor privind viitoarea carieră.

La nivelul UE, România se află printre primele trei țări cu cea mai mare rată a abandonului școlar, potrivit datelor Eurostat. Elevii care nu-și încheie studiile riscă să devină candidați neatractivi în ochii angajatorilor, limitându-și drastic opțiunile de carieră. Tranziția elevilor de la un ciclu de învățare la altul ar trebui să fie una lină, iar ei să conștientizeze cât mai timpuriu oportunitățile pe care le-ar putea avea după finalizarea școlii”, explică Silvia Bogdan, președintele organizației Școala de Valori.

Alegerea traseului profesional

Prin intermediul proiectului „Career Bus”, în jur de 1.000 de elevi din clasele a VII-a și a VIII-a, din județul Bacău, beneficiază de un cadru de dezvoltare personală și de ateliere cu ajutorul cărora își pot planifica traseul profesional după finalizarea școlii. Elevii participă la ateliere precum „Joburile Viitorului” și trec printr-o testare specială (SDS), care îi ajută să își descopere interesele, dar și cum își pot transforma pasiunea în carieră. Proiectul vizează și pregătirea cadrelor didactice, care îi ajută pe elevi în tranziția din ciclul gimnazial către cel liceal. Proiectul se axează pe două direcții:

1.             Pregătirea elevilor cu ajutorul atelierelor de consiliere și îndrumareAtelierele sunt interactive și create astfel încât elevii să-și poată identifica singuri valorile și punctele forte prin intermediul jocurilor. Ei pot afla ce fel de profesie li s-ar potrivi și care sunt abilitățile de care ar avea nevoie pentru a deveni candidați de succes pe piața muncii. În plus, devin informați cu privire la locurile de muncă existente și la oportunitățile reale pe care companiile le oferă în județul Bacău.

2.             Pregătirea profesorilor și consilierilor cu ajutorul atelierelor online prin care aceștia dobândesc instrumente noi de formareLa sfârșitul lunii aprilie, 50 de profesori au finalizat atelierele de formare. Cu ajutorul acestora, profesorii au descoperit cum anume pot crește motivația elevilor și direcționa pe aceștia privind perspectivele de carieră. Totodată, cei 50 de diriginți și consilieri, participanți în cadrul programului, vor primi și suport la orele de clasă. Astfel, aproximativ 1.000 de elevi din 50 de instituții școlare pot descoperi ce joburi există, la nivel local și național, și cum anume se pot pregăti pentru ele.

UNICEF continuă programele pentru reducerea abandonului școlar și sprijinirea tranziției de la gimnaziu la liceu prin promovarea educației incluzive de calitate. Copiii care urmează mai puțini ani de școală vor avea, la maturitate, venituri semnificativ reduse în comparație cu cei care beneficiază de mai multă educație. Este deci esențial să facilităm tranziția de la gimnaziu la liceu pentru elevii care se află în situații vulnerabile, ce pot crește riscul de abandon, oferindu-le totodată îndrumare în orientarea către viitoarea carieră”, a declarat Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România.Tranziția de la gimnaziu la liceu„Career Bus” este una dintre intervențiile din cadrul programului amplu dezvoltat de UNICEF în România, pentru facilitarea tranziției de la gimnaziu la liceu. UNICEF România a dezvoltat și a implementat, în parteneriat cu autoritățile centrale, județene și locale și ONG-uri, o soluţie care folosește cât mai eficient resursele locale existente şi care crează legături mai puternice între familii, şcoală şi comunităţi.Obiectivul Pachetului Educație Incluzivă de Calitate este ca toţi copiii să aibă acces la educație incluzivă de calitate și să fie pregătiţi pentru viaţă. În acest scop, UNICEF a creat un parteneriat şcoală-familie-comunitate care sprijină copiii. Acest program este implementat încă din 2018, în 55 de instituții şcolare din judeţul Bacău.Pachetul Educație Incluzivă de Calitate se adresează tuturor elevilor şi şcolilor, concentrându-se îndeosebi pe elevii cei mai vulnerabili şi pe şcolile cele mai dezavantajate.  ###

Despre Școala de Valori

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală şi non-profit, înființată în 2009, care îi îndrumă pe tineri să-şi antreneze potenţialul, astfel încât să-şi dezvolte atitudini şi comportamente prosociale, care să îi ajute în viață și în carieră. Misiunea sa este de a ajuta tinerii să devină creatorii proprilor vieţi, fiind singura asociaţie din România care implementează în programe educaţia centrată pe valori, un model educaţional ce implică dezvoltarea de competenţe împărţite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalităţii, implicare civică şi well-being.

În prezent, organizația dezvoltă patru programe educaţionale naţionale: Adoptă un Liceu, Excepţionalii, Laboratorul de Cariere și Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educaţiei autohtone, oferind cunoaştere şi îndrumare adolescenţilor, tinerilor şi profesorilor.

Despre UNICEF

UNICEF este prezent în România și în alte 190 de țări și teritorii pentru a promova supraviețuirea și dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescență. În România, UNICEF lucrează  împreună cu actori-cheie precum Guvernul, Parlamentul, autorități locale, societatea civilă, sectorul privat, parteneri naționali și internaționali și mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educație timpurie de calitate și la școală, pentru protejarea adolescenților și monitorizarea drepturilor copilului, pentru protecție socială și pentru mobilizarea de resurse în beneficiul copiilor.

Pentru mai multe informații despre UNICEF și activitatea sa, vizitați: https://www.unicef.org/romania/ro.

Urmăriți UNICEF în România pe Facebook și Instagram.

Despre autor

avatar

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală apărută în 2009 ca urmare a unei idei îndrăznețe a mai multor tineri întreprinzători. În toate ”viitorurile posibile”, vor avea succes aceia care își explorează potențialul și învață să se auto-depășească, colaborează cu celelalte generații și caută activ oportunități astfel încât să contribuie la transformarea societății, oferind bunăstare generațiilor prezente și viitoare. Misiunea Școlii de Valori este aceea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor lor vieți, fiind singura asociație din România care implementează în programele sale educația centrată pe valori. Acest model educațional implică dezvoltarea de competențe împărțite pe patru arii: dezvoltarea caracterului, explorarea personalității, implicare civică și well-being. Școala de Valori dezvoltă patru programe educaționale naționale: Adoptă un Liceu, Excepționalii, Laboratorul de Cariere și Arcademia prin care contribuie activ la dezvoltarea educației din România, oferind cunoaștere și îndrumare adolescenților, tinerilor și profesorilor.

Comentează

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.