YouthBank Cluj a lansat un fond de finantare de 30.000 de lei

0

YouthBank Cluj a lansat al cincilea fond de finanțare, in valoare de 30.000 de lei

Cluj-Napoca, 22 Februarie 2011 – Liceenii clujeni au în acest an la dispoziție suma de 30.000 de lei pentru a iniţia și dezvolta proiecte din domenii diverse, prin intermediul programului YouthBank Cluj, implementat pe plan local de Fundația Comunitară Cluj, cu sprijinul Liceului Waldorf Cluj-Napoca, partenerul educaţional al programului. Succesul programului derulat la Cluj, ajuns la cea de-a cincea ediție, este confirmat și de răspândirea acestuia în mai multe orașe din țară, acesta fiind implementat începând cu anul școlar 2009-2010 și în Alba Iulia, București, Constanța, Odorheiu Secuiesc și Timișoara, și odată cu anul școlar curent, și în Iași.

Astăzi a fost lansat concursul de finanțare al ediției curente a YouthBank Cluj, în cadrul unei conferințe de presă găzduite de Sala Mare a Primăriei Cluj-Napoca. Administrat de un grup de tineri cu vârste cuprinse între 15 şi 19 ani, programul YouthBank urmăreşte constituirea, promovarea şi administrarea unui fond special destinat proiectelor implementate de către liceeni și orientate spre dezvoltarea comunității locale. Liceenii clujeni au șansa de a primi finanţări în valoare de 2000-3000 de lei de la echipa YouthBank, care a reușit să mobilizeze 15.031,32 lei din comunitatea locală, în perioada noiembrie-decembrie 2011.

Tinerii au strâns această sumă prin intermediul a trei mecanisme creative: o campanie de vânzare de felicitări de Crăciun marca YouthBank, o prezentare de modă cu cocktail party, respectiv o acțiune de împachetat cadouri. Suma astfel atrasă este completată cu alți 15.000 de lei, oferiţi de coordonatorul naţional al programului YouthBank – Asociaţia pentru Relaţii Comunitare, în parteneriat cu BRD – Groupe Société Générale.

„În acest an, ne așteptăm ca proiectele să fie de calitate, să aducă ceva nou. Sperăm ca proiectele pe care le primim să ne arate că liceenii doresc să facă o schimbare, să se diferenţieze de ceilalţi prin originalitate și entuziasm, dar mai ales sperăm să ne arate că eforturile noastre din etapa de strângere de fonduri nu au fost în zadar”, a declarat Bianca Marcoci, elevă în clasa a XI-a la Liceul Teoretic „Gheorghe Şincai”, membră a echipei YouthBank din acest an.

Aplicația la cea de-a cincea rundă de finanțări oferite de YouthBank Cluj este condiționată de următoarele:

  • Echipa care aplică trebuie să fie alcătuită din cel puțin 3 liceeni;
  • Proiectele propuse trebuie să se desfășoare în județul Cluj;
  • Proiectele propuse trebuie să aducă un beneficiu comunității locale, fiind eligibile aplicațiile din orice domeniu, de la educație, artă și mediu, până la sănătate, IT și activități sportive;
  • Valoarea unui proiect trebuie să fie cuprinsă între 2.000 și 3.000 de lei;
  • Perioada de implementare a proiectului trebuie să fie de maxim două luni (aprilie-mai 2011);
  • Echipa aplicantă trebuie să colaboreze cu o organizaţie non-guvernamentală (asociaţie sau fundaţie), pentru a asigura evidenţa contabilă şi financiară a proiectului;

Aplicaţiile pot fi trimise la adresa youthbank@fundatiacomunitaracluj.ro până la data de 4 martie 2011. Înscrierea se face pe baza formularului-tip care poate fi descărcat, împreună cu ghidul de finanţare al concursului, de pe site-ul www.youthbank.ro.

***

Fundaţia Comunitară Cluj

Misiunea Fundaţiei Comunitare Cluj este îmbunătaţirea vieţii locuitorilor din zona Cluj, prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative de dezvoltare locală. Programele noastre sprijină implicarea civică, educaţia tinerilor şi a copiilor, cultura, integrarea în viaţa comunităţii a grupurilor defavorizate, voluntariatul, parteneriatele şi dezvoltarea comunitară. Până în prezent, FCC a gestionat şi a oferit finanţări în valoare totală de 435.000 lei, pentru 95 de proiecte în cadrul programelor YouthBank, Grădina Verde de la Grădi, Collegium: Excelenţă în Educaţie, Fondul pentru Iniţiative Comunitare, Fondul Softvision şi 30 de burse.

***

Liceul Waldorf este o instituţie de învăţământ de stat, alternativă educaţională recunoscută de Ministerul Educației, cu secţie română şi maghiară, respectiv cu grupe de grădiniţă, care asigură realizarea aceluiaşi nivel de cunoştinţe la finalul fiecărui ciclu. Astfel, elevii susţin examenele naţionale, obţinând diploma ca în oricare altă instituție de învățământ de stat. Înființată în 2007 cu scopul de a sprijini activitățile liceului, Fundația Educație pentru Libertate vine în dezvoltarea instituțională și educațională a Liceului Waldorf, prin organizarea proiectelor educaționale și culturale, adresate copiilor și tinerilor din Cluj-Napoca, cum ar fi Programul Educațional Leonardo, care le oferă posibilitatea să participe la cursuri de dans, artă fotografică sau de instrumente (flaut, pian, vioară, chitară).

***

BRD – Groupe Société Générale este a doua bancă a României după totalul activelor. Acționarul majoritar al BRD este Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri bancare din zona euro. BRD este o bancă universală care oferă servicii atât populației, cât şi companiilor. Instituția de credit are peste 2,6 milioane clienți şi peste 930 de agenții în toată țara. În 2008 şi 2009, banca a primit mai multe distincții importante, fiind aleasă Banca Anului în România de publicațiile financiare internaționale Euromoney, The Banker şi Global Finance. BRD derulează de peste 10 ani proiecte de responsabilitate socială, implicându-se în special în proiecte de inserție socială şi de educație.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează