VEZI cine sunt câștigătorii ediției 2012 a Galei Oameni pentru Oameni

0

Gala Oameni pentru Oameni a premiat câștigătorii celei de-a noua ediții pe data de 18 octombrie 2012,la Sky LoungeSole. Gala este evenimentul care recunoaște și premiază implicarea în comunitate prin alocarea tuturor tipurilor de resurse pe care le pun la dispoziție companii, organizații non-profit, voluntari sau donatori individuali.

Cele 80 de proiecte nominalizate în cadrul Galei au mobilizat resurse în valoare de peste 12 milioane de euro si 37 500 de ore de voluntariat.

Anul 2011 a fost un an mult mai dificil decât anteriorul pentru companii și organizații deopotrivă, însă consecvența implicării în comunitate a fost firul roșu care a reunit companii, organizații, voluntari și donatori individuali în cadrul Galei Oameni pentru Oameni și dorința acestora de a-și face cunoscute proiectele pentru a putea inspira și alte exemple de bună practică.

Gala Oameni pentru Oameni este un eveniment organizat de către Asociația pentru Relații Comunitare (www.arcromania.ro) și  Camera Americană de Comerț din România (www.amcham.ro). Sponsorul categoriei “Cea mai bună campanie de atragere de fonduri a unui ONG mic” din cadrul Galei a fost Banca Comercială Română. Partenerii media ai Galei au fost trustul Ringier: Viva, Unica, Libertatea si Avantaje, responsabilitatesociala.ro și WebDigital.

 

Câștigătorii Galei Oameni pentru Oameni 2012 sunt :

  • Marele premiu al Juriului revine anul acesta atat companiei Vodafone, cat si Fundatiei Vodafone pentru modul autentic si cu impact in care construiesc o viata mai buna pentru Romania.

Se fac 14 ani de cand sunt campioni ai implicarii sociale in Romania, 14 ani in care se pot lauda cu peste 15 milioane de euro investite in proiecte sociale, peste 400 de organizatii non profit parteneri si peste 2.000 de angajati care participa cu bani si timp in programele de responsabilitate sociala corporativa.

  • Fundraiserul voluntar al anului este Gabriel Ciobotaru, preşedintele Asociaţiei „Şansa Ta”, pentru proiectul „Să construim speranţe împreună – campania de Crăciun 2011”.

Aşa au stat lucrurile şi cu laureatul nostru din acest an, un tânăr ce şi-a petrecut copilăria în orfelinat. Anul trecut, a adunat peste 85.000 lei şi contribuţii în natură de peste 57.000 lei în beneficiul copiilor şi tinerilor ce părăsesc centrele de plasament; anul acesta este implicat în construirea unui adăpost social în oraşul Buftea pentru tinerii orfani pentru a-I ajuta sa se integreze mai usor in lume, sa isi urmeze studiile sau sa se angajeze, fara a avea grija zilei de maine.

  • Cel mai implicat președinte al unui ONG este Ana Maria Mihaescu de la Salvati Copiii Romania.

Este un preşedinte extrem de activ al unei organizaţii mari ce s-a identificat cu protecţia copilului şi cu nenumăratele schimbări pozitive în viaţa acestora. Ea a luptat mai bine de jumatate de an cu hatisuri birocratice pentru a avea sansa de a face o diferenta alaturi de o organizatie cu impact national. Si a reusit anul trecut sa stranga 200 000 Euro pentru misiunea organizatiei.

  • Cel mai implicat presedinte al unui ONG Ana Maita de la Fundatia Crucea Alba.

Este o femeie energică, puternică, ce şi-a asumat efortul dificil de a aduce îmbunătăţiri în viaţa mamelor din România. A reusit sa strange pentru cauza ei 75 000 de euro. Ea a ales sa construiasca o organizatie de la zero, pentru o cauza in care crede. Si a reusit!

  • Cel mai implicat angajat al unei firme în campanii / proiecte de implicare în comunitate este Stanimira Georgieva, Head of HR şi Vicepreşedinte al UniCredit Consumer Financing Romania.

Simpla enumerare a acţiunilor sale este una impresionantă care insumeaza 420 de ore de voluntariat: a alergat, a strâns fonduri(aproape 10 000 de euro), a organizat sau a ajutat la organizarea de crosuri, târguri, concerte, donaţii, a atras voluntari, a plantat copaci, pe scurt este un om dedicat şi pasionat de binele comunitar – şi un model de urmat pentru noi toţi.

  • Cea mai mare campanie de atragere de fonduri a unui ONG mare este “Eu cum ajung la scoala” organizata de catre World Vision Romania in urma careia au fost stranse fonduri in valoare de aproape 10 000 de euro.

Pe lângă asigurarea transportului la şcoală pentru copiii din câteva sate din judeţul Vaslui, a demonstrat că modalitatea cea mai potrivită de abordare şi rezolvare a nevoilor acestor copii depinde de solidaritatea şi sprijinul cetăţenilor.

  • Cea mai mare campanie de atragere de fonduri a unui ONG mic este “Aripi deschise” a Ro Club Maraton prin care au reusit sa stranga fonduri in valoare de 50.000RON.

Laureatul acestei categorii este o organizaţie mică dar cu sufletul mare, ce şi-a dedicat eforturile celor peste 5.000 de copii internaţi anual în Secţia de Pediatrie a Institutului Clinic Fundeni. La evenimentul sportiv ocazionat de campaniei au participat circa 500 de alergători, cu probe speciale pentru copii, pentru medici şi pentru supravieţuitorii cancerului, dar şi cu probe pentru alergătorii care au susţinut cauza.

  • Cea mai implicata echipa media in mobilizare de resurse este de la Prima TV – din care s-au remarcat prin eforturile lor: Veronica Sorescu, Nicoleta Gavrilă și Cristina Topescu, membre ale echipei PrimaTV.

Cele trei doamne cărora Juriul Galei a ales să le recunoască efortul de a lucra împreună cu toti colegii lor pentru a transmite mesaje despre schimbările bune care se întâmplă în România. Efortul lor este constant, durează de câtiva ani si a ajutat la promovarea unor cauze precum integrarea copiilor rromi în sistemul de învătământ, lupta cu autismul, drepturile animalelor.

Strategia echipei lor este de a lucra pentru a-i ajuta pe cei ignorati de societate, cei cărora altii le refuză ajutorul.

  • Cea mai buna strategie de mobilizare de resurse a media este cea a Pro TV, in special pentru sprijinul acordat pe parcursul a trei Campanii – “Nu ma ignora”, “Daruieste viata!” si “Cifrele insemna viata“.

În România – statul nu investeşte în sănătate, reduce bugetele în fiecare an şi desfiinţează spitale. Fireşte, este nevoie de implicarea societăţii civile dar şi de instituţii media responsabile, care să sprijine constant proiectele dedicate sănătăţii. Aşa stau lucrurile şi cu premianţii acestei categorii – fondurile strânse prin cele 3 campanii umanitare derulate în 2011 depăşesc 6.500.000 RON, dar impactul nenumăratelor mesaje, spoturi audio-video, ştiri şi reportaje a fost nepreţuit.

  • Excelenta in mobilizarea unei institutii media ii revine Mariei Popescu de la Kanal D pentru a recunoaste munca unei persoane care îsi mobilizează colegii si prietenii, gândeste în cele mai mici detalii campanii pe care să le sustină astfel încât acestea să poată strânge cât mai multe resurse.

O persoană extraordinară care a impresionat Juriul prin munca de coordonare editorială si folosirea întregii infrastructuri a unei televiziuni pentru a face fundraising.

  • Cea mai buna strategie de CSR este cea a OMV Petrom pentru sustinerea pe care o arata organizatiilor non profit de ani de zile.

Investia lor in ultimul an a fost de 4,2 mil euro.  Astfel, anul acesta, juriul Galei Oameni pentru Oameni a decis să premieze o companie vizionară, ce şi-a propus ca – prin politica sa de responsabilitate socială – să abordeze într-un mod integrat domenii de importanţă majoră pentru Romania: educaţie, sănătate şi protecția mediului, dar, în acelaşi timp, să genereze dezvoltare şi bunăstare în comunitățile pe care le susţine. În scurt timp, această abordare a devenit un model de bună practică şi a influenţat pozitiv demersurile altor companii şi soarta altor comunități.

  • Premiul publicului a revenit Asociatiei Angels Down in urma sustinerii aratate la concursul de pe Facebook.

“Prin ceea ce facem, dorim sa ne alaturam celor care infrunta prejudecatile, marginalizarea si lipsa de intelegere fata de copiii afectati de sindromul Down, din societatea romaneasca.” Să nu ne mire că pentru o asemenea misiune și un grup atât de inimos s-au adunat din cele 10 000 voturi 1700 numai pentru ei.

Juriul care a evaluat proiectele inscrise pe site a fost format din:

Dana Deac, TVR 1

Andreea Roşca, Excell Communication

Georgiana Pogonaru

Roxana Vitan, Romanian-American Foundation

Péter Barta, Fundaţia Post Privatizare

Anca Harasim, Camera de Comerț Americană în România

Dana Pârțoc, Asociația pentru Relatii Comunitare

Elena Stancu, Sanoma Hearst

Mihaela Perianu, AIMS Human Capital

Ionut Bonoiu, Forbes

Ana Ilinca Macri, BCR

 

  • Fundraiserul profesionist senior al anului este Ionut Chiriță de la Fundația de Sprijin Comunitar, care în an de criză a reușit să mobilizeze 36 000 EUR prin a 10-a ediție a Galei.

Reușește ca în Bacău să organizeze an de an Gala Comunității pentru a obține fonduri pentru proiectele Fundației de Sprijin Comunitar.

  • Fundraiserii profesionisti juniori ai anului sunt Andreea Sorescu si Oana Vârlan de la Asociatia Invingem Autismul.

Pe facebook, în evenimente speciale, în direct mail, campanii de sms- au încercat totul pentru a vedea ce li se potriveste. Si  au descoperit că le place să facă atragere de fonduri, că le oferă independentă financiară si posibilitatea de a-i ajuta pe cei care vinla Centrulpe care l-au înfiintat. Primul lor bal a strans 30 000 EUR iar prima lor campanie de SMS le-a adus tot atat.

  • CSR managerul anului este Angela Galeta de la Vodafone Romania.

Angela Galeta este de 7 ani CSR managerla Vodafone, perioada in care a ajutat la construirea unui exemplu de companie implicata strategic in comunitate, a creat o comunitate de donatori si voluntari in randul angajatilor Vodafone, a dezvoltat programe de CSR care folosesc produsele companiei pentru a salva vieti omenesti.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează