Un elev român a făcut parte din echipa care a câştigat locul 1 la competiția GLOBAL ENTERPRISE PROJECT Challenge!

0

GLOBAL ENTERPRISE PROJECT Challenge, competiţie europeană despre antreprenoriat şi globalizare

La acest eveniment, un elev român a făcut parte din echipa care a câştigat locul 1. Competiţia s-a derulat la Paris în perioada 21 – 23 martie 2012.

Patru elevi români alături de 56 elevi de liceu din alte 10 ţări au participat la Paris la prima ediţie a competiţiei  europene Global Enterprise Project, în perioada 21-23 martie. Competiţia a testat abilităţile elevilor şi studenţilor de a concura în economia globală, prin generarea unor soluţii la o problemă din comunitatea de afaceri.  Aceştia au primit suport şi consultanţă din partea companiilor de top din Europa.

Echipele au fost puse la încercare în cadrul unor sesiuni de brainstorming şi au lucrat împreună – utilizând eficient resursele – pentru a crea un produs sau serviciu care să îmbunătăţească calitatea vieţii în oraşele mari din Europa şi din ţările în curs de dezvoltare.

 

GLOBAL ENTERPRISE PROJECT OFERĂ TINERILOR ROMÂNI UN AVANTAJ COMPETITIV

Dezvoltarea abilităţilor necesare pentru integrarea în economia globală actuală

 Patru elevi români au participat la Paris la rezolvarea unei probleme de business din lumea reală.Proiectul contribuie la îmbunătăţirea angajabilităţii tinerilor şi facilitează succesul lor profesional.

 

Patru elevi români alături de 56 elevi de liceu din alte 10 ţări au participat la Paris la prima ediţie a competiţiei  europene Global Enterprise Project, în perioada 21-23 martie. Competiţia a testat abilităţile elevilor şi studenţilor de a concura în economia globală, prin generarea unor soluţii la o problemă din comunitatea de afaceri.  Aceştia au primit suport şi consultanţă din partea companiilor de top din Europa.

Echipele au fost puse la încercare în cadrul unor sesiuni de brainstorming şi au lucrat împreună – utilizând eficient resursele – pentru a crea un produs sau serviciu care să îmbunătăţească calitatea vieţii în oraşele mari din Europa şi din ţările în curs de dezvoltare.

Experienţă interculturală

Tineri din Bucureşti şi Buzău au fost selectaţi să concureze în competiţia europeană din acest an. Participanţii au fost repartizaţi în echipe multinaţionale, fapt care i-a determinat să depăşească barierele lingvistice şi să utilizeze şi să-şi dezvolte în acelaşi timp abilităţile interculturale.

Echipa  Magic Step, formată din tineri din Franţa, Irlanda, Olanda, România, Slovacia şi Spania au câştigat marele premiu. Echipa a venit cu ideea de a alimenta (altfel) transportul public  în  staţiile de metrou şi cele de tren din oraşele mari. Utilizând energia cinetică generată de pasagerii care vor circula pe platformele cu un design special, Magic Step a pus bazele unui concept care îi va ajuta să promoveze utilizarea transportului public  astfel încât, în oraşele mari, să poată fi gestionate mai bine problemele legate de energie, transport şi poluare.

Ne-am dat seama cât de importante sunt lucrul în echipă şi cooperarea şi, de asemenea, am învăţat cum să gestionăm problemele globale actuale. Am fost deosebit de încântaţi de program, a fost o experienţă extraordinară pentru noi!” a declarat echipa Magic Step.

 

Echipa GlobalAwareness s-a clasat pe locul II  cu un concept de perfecţionare a sistemelor de reciclare. Tineri din Franţa, Germania, Irlanda, Italia, Olanda şi Spania au dezvoltat ideea de a utiliza energia cinetică produsă de vehicule şi de persoanele aflate în mişcare pentru a crea un un sistem inteligent de reciclare.

Un concept de utilizare a traficului pentru alimentarea şi aprinderea instalaţiilor de iluminat stradale a fost dezvoltat de echipa de pe locul III: Highway to Heaven. Această soluţie inovativă a fost dezvoltată de tineri din Franţa, Germania, Irlanda, Olanda, Suedia şi Spania.

Un parteneriat public-privat în educaţie

GEP a fost lansat de către European Roundtable of Industrialists, Junior Achievement-Young Enterprise Europe şi European Schoolnet în parteneriat cu 18 companii europene de top, pentru a pregăti tinerii să concureze în economia globală actuală. Programul se încadrează în categoria celor care îi învaţă pe tineri despre afaceri şi antreprenoriat în contextul afacerilor internaţionale. Programul este urmat de 40.000 de elevi cu vârste cuprinse între 15 şi 18 ani din  11 ţări europene.

Pregătirea pentru a concura în cadrul economiei globale

Programul GEP  este esenţial pentru dezvoltarea tinerilor prin stimularea acelor atribute personale şi abilităţi interdisciplinare, care formează baza pentru abilităţile-cheie necesare la angajare şi care contribuie la dezvoltarea unei gândiri antreprenoriale. GEP se diferenţiază de celelalte programe prin faptul că le oferă tinerilor o perspectivă globală asupra mediului de afaceri, care este necesară în economia actuală.  Mai mult de 30% din companiile mici şi mijlocii operează la nivel internaţional şi angajatorii caută angajaţi care posedă abilitatea de a gândi global.

Înainte de eveniment, tinerii români au beneficiat de consultanţă din partea a 10 consultanţi voluntari Vodafone, companie membră a European Roundtable of Industrialists. Consultanţii au participat la activităţi la clasă în opt licee din Bucureşti, Brăila şi Buzău în noiembrie – decembrie 2011  şi activitatea se va derula şi în perioada aprilie – mai 2012.

„Acesta este un proiect fantastic şi sper că va inspira şi iniţiative similare. Europa are nevoie să descopere şi să încurajeze antreprenorii de mâine. Ideile lor şi capacitatea de adaptare sunt vitale pentru a ne asigura că că vom crea locuri de muncă şi a îndeplini obiectivul pentru Europa anului 2020 în ceea ce priveşte creşterea de ansamblu, într-un mod inteligent şi sustenabil.” , a declarat Comisarul European pentru Educaţie, Cultură, Multilingvism şi Tineret Androulla Vassiliou, care a deschis ceremonia finală de premiere şi a prezentat câştigătorii locului I.

Aceste programe contribuie la asigurarea viitoarei creşteri şi dezvoltări economice europene deoarece probabilitatea ca beneficiarii educaţiei antreprenoriale să îşi lanseze o afacere este de 4-5 ori mai mare; şi, în medie, aceştia au şansă de angajare mai mare, câştigă venituri mai mari şi sunt mai mulţumiţi în ceea ce priveşte cariera lor.

 

Impresiile elevilor români participanţi

„A fost o experienţă deosebită care m-a  făcut să mă gândesc serios la viitorul meu în domeniul afacerilor. Mi-a plăcut foarte mult că am făcut cunoştinţă cu persoane foarte importante şi cu vaste cunoştinţe în afaceri”.

                       Sabrina Porteka, Colegiul Naţional Mihai Viteazul, Bucureşti

 

 „După ore de brainstorming, sute de idei, multă muncă și bazându-ne pe un concept destul de neobișnuit. M-am bucurat de o experiență uimitoare, adunând la un loc faptul că am călătorit, am avut șansa să cunosc oameni extraordinari din 11 țări, lideri și antreprenori din câteva din cele mai mari companii .”

Alexandru Kelerman, Şcoala Superioară Comercială Nicolae Kretzulescu

 

„Consider că această competiţie şi-a atins scopul:  ne-am gândit la problemele existente în oraşele mari şi am conceput un produs care să îmbunătăţească viaţa locuitorilor. Deşi aveam naţionalităţi diferite, gândeam la fel şi cred că acest lucru ne face să devenim mai toleranţi.”

Teodora Urjan, Colegiul Economic Buzău

 

“Având în vedere că au fost ceva mai mult de 48 de ore care au trecut trăite la maximum, pot spune că European GEP Challenge – Paris 2012 mi-a schimbat paradigma a ceea ce înseamnă comunicarea şi inter-relaţionarea umană. Mi-a fost dovedit faptul că un grup de oameni, care aparent par să nu aibă nimic în comun, dar care îşi pun minţile la contribuţie şi au acelaşi scop, pot realiza un concept care ajută  creşterea standardului de viaţă şi care contribuie la o dezvoltare durabilă. Cu siguranţă am acumulat experienţă şi asta îmi va servi ca o „hartă” pentru următoarele proiecte la care voi participa.”

Andrei Titor, Colegiul Economic Buzău

Impresiile partenerilor

“Acesta este un proiect eficace din punct de vedere al costurilor, cu un impact foarte mare.  Tinerii se numără printre persoanele care au cel mai mult de suferit în prezent şi programele educaţionale precum GEP au fost concepute pentru a le oferi cel mai rapid mod de a obţine succesul prin expunerea la comunitatea de afaceri înainte de a fi terminat studiile formale.  

 Caroline Jenner, CEO, Junior Achievement-Young Enterprise Europe

 

“Membrii noştri sunt convinşi în mod profund de necesitatea de a educa noua generaţie de antreprenori din Europa. Abilităţile şi atitudinile antreprenoriale sunt esenţiale pentru a genera inovaţie şi creştere în cadrul companiilor noastre. Dar, de asemenea, ele reprezintă baza pentru crearea de noi corporaţii care activează ca parteneri-cheie în cadrul afacerii. Tinerii europeni nu au adesea acces la educaţia antreprenorială sau nu au o înţelegere solidă a abilităţilor necesare pentru a avea succes într-o economie globală. Recunoaştem că avem nevoie să completăm această lacună şi acesta este şi scopul Global Enterprise Project.”

 Tjerk Hooghiemstra, ERT Convenor Societal Changes Working Group,

Chief Administrative Officer, STMicroelectronics

 

„Pentru a face faţă viitorului şi a-şi dezvolta carierele, tinerii trebuie să deprindă abilităţi antreprenoriale valoroase. European Schoolnet este este foarte bucuroasă să participe la Global Enterprise Project , program care oferă tinerilor europeni oportunitatea de a primi sfaturi din partea consultanţilor model din companii, oferindu-le experienţa de a beneficia de un mentor din piaţa muncii reală. „

 Marc Durando, Executive Director, European Schoolnet

 

———————————————————————————————————————————————–

Despre  Global Enterprise Project (GEP)

În parteneriat cu European Round Table of Industrialists şi  European Schoolnet,  Junior Achievement-Young Enterprise Europe promovează, în rândul tinerilor, creşterea gradului de înţelegere şi conştientizare a mediului internaţional de afaceri şi a antreprenoriatului, precum şi abilităţile necesare pentru succesul în economia de piaţă. Beneficiind de sprijinul profesorilor, elevii vor aborda o serie de  situaţii prin metoda learning-by-doing şi vor beneficia de experienţa consultanţilor voluntari din companii. Peste 2.000 de angajaţi din mediul de afaceri vor activa la clasă în calitate de consultanţi voluntari. 

Junior Achievement România, organizaţie non-profit a fost fondată în anul 1993 şi este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA şi Junior Achievement-Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare şi cea mai dinamică organizaţie internaţională de educaţie economică şi antreprenorială. În România, programele JA de tip „learning by doing”  sunt urmate anual de peste 150.000 de elevi din 1.000 de instituţii de învăţământ şi se desfăşoară local în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, instituţiile de învăţământ şi comunitatea de afaceri.  Pentru detalii accesaţi www.jaromania.org.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează