Training gratuit pentru 1,600 de angajati din IMM-uri

2

1600 de angajaţi din România din IMM-uri vor participa la un amplu program de training organizat de firma ASCENDIS. Trainingurile sunt gratuite pentru participanţi, programul fiind susţinut prin fonduri structurale europene!

 

Programul derulat de compania ASCENDIS este probabil unul din cele mai mari programe de acest tip din ţară!În continuare redăm câteva informaţii utile despre acest program!

 

logo_newAscendis Consulting implementează proiectul „ANTREPRENORIAT STRATEGIC ŞI CREŞTERE ÎN ÎNTREPRINDERILE MICI ŞI MIJLOCIIcofinanţat prin Fondul Social European – FSE şi selectat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 – POS DRU.

 

Obiectiv:

dezvolte competenţe în domeniul antreprenoriatului (pentru creştere şi strategic) şi să promoveze o cultură antreprenorială, schimbul de bune practici şi parteneriatul în rândul a 1600 de manageri, angajaţi şi întreprinzători din peste 300 de IMM-uri din toată ţara având obiective de creştere şi activităţi în domeniile: producţie industrială, TIC, servicii cu valoare adăugată mare, turism.

 

Pentru îndeplinirea obiectivului, au fost infiintate 7 Centre Regionale ale Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj Napoca, Iaşi, Constanţa şi Braşov care să acorde servicii de formare pentru cei 1,600 de manageri şi angajaţi din IMM-uri.

 

Sursele de finanţare:

Proiectul a fost înaintat spre finanţare către Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane în luna martie 2008, iar contractul de finanţare a fost semnat în luna septembrie a aceluiasi an. Valoarea totală a proiectului este de 7.495.186 lei, din care 95% este finanţare nerambursabilă, iar 5% este contribuţia firmei la acest proiect. Din valoarea finanţării nerambursabile, 94% vor veni din Fondul Social European. Principiul de alocare a banilor către Ascendis Consulting este cel al rambursării cheltuielilor anterior făcute.

 

Axa de finanţare în care proiectul a fost selectat este Axa 3 “Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor”, Domeniul Major de Intervenţie 3.1 “Promovarea culturii antreprenoriale” din cadrul POSDRU.

 

 

Peste 20 de tipuri de acţiuni au primit şi pot primi în continuare sprijin financiar nerambursabil în cadrul acestei linii de finanţare.

 

Rolul managementului

Unul dintre cei mai impotanţi factori în viaţa unei organizaţii, îl reprezintă impactul deciziilor echipei manageriale în procesele de creştere şi de diferenţiere competitivă. Modul în care managerii stabilesc obiectivele, utilizează resursele, anticipează şi fructifică schimbările din mediul economic, determină direcţia în care firma evoluează. Deciziile privind abordarea pieţei, poziţionarea în raport cu competitorii, produsele / serviciile oferite şi preţurile sunt toate decizii de management şi sunt esenţiale, mai ales în contexte economice dificile.

 

Necesitatea formării

Din toate aceste motive, echipa managerială trebuie să fie bine pregătiţi şi să aibă abilităţile necesare de a răspunde nevoilor de creştere ale organizaţiei în concordanţă cu dinamica pieţei. Într-un mediu economic în continuă schimbare, este imperios necesar ca organizaţiile să investească în oameni, în creşterea competenţelor manageriale ale acestora, dacă îşi propun menţinerea avantajului competitiv pe termen lung.

 

Condiţii de participare pentru grupurile de manageri şi angajaţi

Programul se adresează întreprinzătorilor, managerilor şi angajaţilor din IMM-uri care au în special activităţi în domeniile: producţie industrială, TIC (Tehnologia Informaţiei şi Comunicării), servicii cu valoare adăugată mare, turism. Din acest motiv, rugăm să verificaţi în prealabil calitatea de IMM a firmei în care lucraţi.

 

Programul „Management de impact”

Prin acest program de formare se dezvoltă competenţele de management ale persoanelor cu rol de decizie din IMM-uri, în special directori generali şi manageri de linie. Peste 160 de grupe de manageri şi angajaţi din IMM-uri vor beneficia gratuit de acest program de formare în perioada iulie 2009 – septembrie 2010.

 

Grupele de beneficiari vor fi atent selectate de către echipa de proiect, ţinând cont de încadrarea în grupul ţintă 1 al proiectului şi de declaraţia de intenţie privind înscrierea în proiect şi îndeplinirea condiţiilor obligatorii 2.

 

Programul de formare vizează cu precădere cinci zone:

 

1. Procesul de dezvoltare a unui IMM

2. Managementul relaţiilor cu clienţii

3. Managementul culturii organizaţionale în IMM-uri

4. Managementul resurselor umane

5. Managementul obiectivelor şi al performanţei

 

Fiecare grupă va beneficia de modulul 1 „Procesul de dezvoltare a unui IMM” şi, la alegere, de unul din celelalte 4 module ale programului de formare, în funcţie de obiectivele de dezvoltare ale

grupei. La finalul fiecărui modul, cunoştinţele şi abilităţile acumulate de beneficiari, vor fi evaluate pe baza unor teste concepute de o echipă de psihologi specializaţi în dezvoltare organizaţională.

 

Programarea grupelor pentru sesiunile de formare se va face în ordinea intrării acestora şi în limita locurilor disponibile.

 

Modalitatea de înscriere a grupurilor de manageri şi angajaţi precum şi mai multe informaţii despre acest proiect sunt pe site-ul companiei ASCENDIS.

 

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

2 comentarii

  1. Pingback: Tweets that mention Training gratuit pentru 1,600 de angajati din IMM-uri - RomaniaPozitiva -- Topsy.com

  2. avatar

    Buna,
    eu am avut parte deja de primul modul de training din acest program si suntem foarte multumiti! Este un program intr-adevar de mare impact. O caracteristica foarte importanta a formatorilor din ASCENDIS e faptul ca au backgroung profesional in industria careia ulterior ii livreaza cursul.
    Va scriu mai multe dupa cel de-al doilea modul!

Comentează