Se pot face afaceri (şi) în România!

0

articol scris de Florin Stoleriu, Managing Partner la *SalesAdvisor, invitat la rubrica Dreptul la Cuvant

Aceasta este opinia mea care este întărită în fiecare zi de ceea ce se întâmplă în jurul meu.

Există cozi la casele de marcat din hypermarketuri, deci există clienţi. Numărul supermarketurilor creşte an de an deci există potenţial de dezvoltare (altfel grupurile internaţionale nu ar investi aici). Reclamele inundă orice program TV al posturilor comerciale, avem deci o industrie de comunicare şi media bine definită.

România zilelor noastre se mişcă. Are o dinamică a organizaţiilor şi a mediului economic. În fiecare an apar proiecte noi (e adevărat că multe afaceri se şi închid). Există însă mulţi români curajoşi care îşi pun toate eforturile, economiile şi speranţele în proiectul personal. Există de asemenea companii cu vechime ai căror acţionari regretă timpurile trecute când ratele de creştere şi de profit erau mult peste media unei economii normale.

Pentru toţi aceşti noi şi vechi antreprenori a venit un moment al adevărului, etapă în care trebuie să acceptăm (fie că ne place, fie că nu) faptul că modul în care se fac afaceri acum este diferit de ceea ce se întampla în anii trecuţi în România.

În toate domeniile există concurenţă şi lupta pentru clienţi este acerbă. Într-adevăr, această perioadă va mai cerne dintre companiile care nu sunt pregătite corespunzator pentru bătălia pieţei. Culmea este că aproape toţi antreprenorii cunosc teoretic metode şi instrumente care pot face companiile lor mai competitive, totuşi relativ puţini pun în practică “teoriile”. Fiecărui antreprenor cu care am ocazia sa discut îi recomand trei lucruri:

  • Cunoaşte-ţi foarte bine clienţii. Înţelege-Ie aşteptările şi necesităţile. Oferă-le experienţe plăcute în interacţiunea cu produsele sau serviciile tale. Stai cât mai aproape de clienţii tăi.
  • Pune la punct şi structurează clar procesul de vânzare. Este motorul afacerii tale şi sursa ta de venituri. Disciplina activităţilor zilnice şi monitorizarea constantă a indicatorilor de performanţă generează premizele succesului.
  • Adună alături de tine oameni pricepuţi şi cu atitudine constructivă. Comunică-le aşteptările tale, motivează-i şi lasă-i apoi să-şi facă treaba pentru care i-ai angajat.

Şi încă ceva: Ajustează-ţi aşteptările (deci şi obiectivele de afacere) la realitatea curentă. În acest fel atingerea obiectivelor va genera o stare de bine in organizaţia ta. Starea de bine conduce la atitudine pozitivă şi în lanţ la rezultate şi mai bune.

În România se pot face afaceri.

Comandă maximă.

autor text Florin Stoleriu, Managing Partner la *SalesAdvisor, invitat la rubrica Dreptul la Cuvant

……………..

*Despre SalesAdvisor

Proiectul SalesAdvisor s-a născut din pasiunea pentru vânzări şi din dorinţa de a creşte competenţele comerciale ale companiilor româneşti (şi nu numai). Diferenţa dintre o companie de succes şi una obisnuită este capacitatea de a executa o anumită strategie foarte disciplinat. Nu inventăm „roata vânzărilor” ci vrem să demonstrăm cum anumite metode şi instrumente simple de lucru , folosite zi de zi pot influenţa în mod decisiv vânzările.

Foarte multe firme din România aspiră (pe bună dreptate) la modul de acţiune al marilor companii internaţionale. Credinţa noastră este că orice companie ambiţioasă poate decide la un moment dat să implementeze un proces de vânzare bine structurat care va genera cu siguranţă rezultate pozitive în afacere. Trebuie curaj, trebuie dorinţa de a face lucrurile într-un mod profesionist şi trebuie să găseşti o echipă de suport care să-ţi arate cum poţi construi pentru compania ta o „maşină de vânzări”.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează