Scrisoare deschisă către cititorii din companiile de software din România

0

autor text Victor Miron, invitat la rubrica Dreptul la Cuvânt

Dacă ești implicat într-o companie care dezvoltă software în România te rog să citești această scrisoare până la final.

Dă-mi voie să încep cu o poveste. Acum o lună mi-am schimbat poza de profil pe Facebook cu una în care mi se văd doar umerii și cartea pe care o citeam. Am făcut asta deoarece cred că, din multe puncte de vedere, ceea ce citim ne reprezintă și ne recomandă mult mai mult decât coafura sau culoarea ochilor.

Pe măsură ce terminam o carte și o începeam pe următoare îmi schimbam și poza de profil astfel încât să se vadă lectura curentă. Mai mulți prieteni au început să citească și ei aceste cărți.

Așa că împreună cu Adela Mureșan am pornit campania Cărțile pe față. Acum o săptămână am convins librăria Bookstory din centrul Clujului să ofere 10% reducere la cărți persoanelor care au poze de profil pe rețelele de socializare cu ei citind sau cu coperta cărții favorite.

Deja câteva sute de persoane au făcut asta. Chiar și unele persoane cunoscute au îndrăznit să își facă publice lecturile: de la Daniel Buzdugan (Radio Zu) până la prof. univ. dr. Dorel Gaina.

În plus câteva magazine online și-au anunțat dorința de a intra și ele partenere în campanie și să ofere reduceri persoanelor care au cărțile pe față pe rețelele de socializare.

Aici avem nevoie de ajutorul tău. Vrem să construim un instrument (site / platformă / aplicație de Facebook) care să valideze că o persoană are cărțile pe față sau, dacă nu are încă, să îl ajute să își pună un ”bagdge” cu o carte sau chiar coperta cărții preferate drept fotografie de profil. Astfel să poată primi reducerea de la maginul online.

Știu că multe companii de soft au biblioteci interne și că așa promovează cititul în rândul angajaților. Prin ce propunem noi ai putea să faci și mai mult pentru cauza cititului și ai putea să te remarci printre celelalte companii de profil.

Căutăm suportul unei companii de software care să aloce câteva ore de programare pentru a da cărțile pe față. Vrem să facem acest instrument să funcționeze la nivel de România și ulterior chiar internațional (unde cel mai probabil se va numi BookFace). Dacă vrei să ne ajuți să promovăm lectura într-un mod mai inedit te rog să ne scrii un email la miron.victor@gmail.com.

PS: Aici sunt câteva din aparițiile în presă despre campania Cărțile pe față:
– în România Pozitivă despre reducere de la Bookstory – 1.9k Facebook likes
– Cartea la schimb la service: România PozitivăAdevărulLookTV
– Cititorii călătoresc gratuit cu transportul în comun: LookTV
– plus încă o serie de reportaje TV care încă nu s-au difuzat
bookface

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează