Romanii se pot inscrie la Competitia de Idei de Business Social 2010

2

Bucureşti, 26 august 2010

Românii se pot înscrie la Competiţia de Idei de Business Social 2010 (Social Business Idea Contest 2010) până pe data de 13 septembrie!

Orice persoană care are o idee de business al cărui scop este soluţionarea unei probleme sociale poate câştiga servicii de consultanţă în valoare de 5.000 de euro şi sprijin pentru lansarea întreprinderii respective. Cei interesaţi sunt invitaţi să se înscrie până la data de 13 septembrie 2010 pe site-ul competiţiei.

Competiţia a fost lansată în cadrul Social Business Tour 2010, desfăşurat în şase ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est (Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Serbia şi România) şi patronat de Muhammad Yunus – Laureat al Premiului Nobel pentru Pace şi fondatorul Grameen Bank. Social Business Tour 2010 este o iniţiativă comună a Fundaţiei  ERSTE, Grupului Erste, good.bee, Ministerului Federal al Muncii, Afacerilor Sociale şi Protecţiei Consumatorului din Austria şi a Grameen Creative Lab, în cadrul Anului European pentru Combaterea Sărăciei şi a Excluziunii Sociale.

Competiţia ia în considerare idei de întreprinderi sociale, şi nu proiecte deja implementate. Ideile înscrise în concurs trebuie să prezinte o abordare nouă şi inovatoare şi să aibă potenţialul de a rezolva o problemă socială specifică din diferite domenii (e.g. educaţie, agricultură, sănătate, energie, financiar) sau o problemă legată de integrarea socială a persoanelor afectate de sărăcie sau marginalizare socială (şomeri, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi etc.). Modelul de business propus trebuie să aibă capacitatatea de a se autofinanţa şi să respecte principiile de bază ale unei întreprinderi sociale: să fie sustenabil din punct de vedere financiar, social şi ecologic, să se axeze pe obiective sociale şi să reinvestească profitul pentru dezvoltarea întreprinderii respective.

Oricine poate lua parte la competiţie, indiferent de vârstă, provenienţă sau nivel de studii. Înscrierile se fac în limba engleză, exclusiv on-line pe adresa http://www.socialbusinesstour.com/the-contest/apply/ şi pot fi făcute fie individual, fie de grupuri de maxim 5 persoane.

Competitia include şase etape preliminare naţionale (în Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Serbia şi Romania). Cele mai bune idei înscrise în etapele naţionale vor fi selectate şi vor concura în etapa finală europeană. Câştigătorii etapelor naţionale vor primi servicii de consultanţă şi training în valoare de 5.000 de euro, acordate de Fundaţia ERSTE. Marele premiu, la nivel european, va fi înmânat de Prof. Muhammad Yunus însuşi în cadrul evenimentului Social Business Tour din Bucureşti, din data de 29 octombrie. Marele câştigător va primi sprijin pe termen lung pentru implementarea ideii sale din partea Grupului Erste – de la servicii de consultanţă până la finanţarea de început a afacerii (start up).

Mai multe informaţii referitoare la competiţie şi înscrieri sunt disponibile aici

Informaţii generale despre întreprinderile sociale
Excluziunea socială, lipsurile şi sărăcia nu afectează doar oamenii din ţările în curs de dezvoltare, ci şi locuitori din alte ţări europene, numărul acestora fiind în creştere. Potrivit Comisiei Europene, 17% din cetăţenii Europei nu beneficiază de mijloacele necesare care să le asigure condiţii minime de trai. Conceptul de “întreprindere socială” dezvoltat de Profesorul Muhammad Yunus este un instrument promiţător, menit să contribuie semnificativ la îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă pentru persoanele defavorizate din Europa Centrală şi de Est, şi să influenţeze în mod pozitiv schimbarea socială necesară. Conceptul de “întreprindere socială” constă în modele de afaceri inovatoare, menite să rezolve probleme sociale prin soluţii antreprenoriale, toate profiturile fiind reinvestite pentru atingerea acestui obiectiv. Grameen Bank din Bangladesh, care oferă micro-credite celor săraci, a servit drept model pentru conceptul de business social şi a fost o sursă de inspiraţie pentru numeroase proiecte din varii domenii de activitate.

PS: Multumim Ana Dumitru, Graffiti PR pentru informatie!

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.