Romania: 28,5 milioane de euro in proiecte de Responsabilitate Sociala

0

Investitii de 28,5 milioane de euro in proiecte de Responsabilitate Sociala

  • Valoarea investitiilor in proiecte sociale realizate in ultimii doi ani in Romania a fost de 28,5 milioane de euro;
  • Sumele investite de primele zece companii in 2011 in proiecte de CSR reprezinta mai putin de 1% din profitul net al acestora

CSRMedia_Romanian_CSR_Awards_2013In ultimii doi ani, companiile autohtone au investit 28,5 milioane de euro in proiecte de Responsabilitate Sociala Corporativa (CSR). Din aceasta suma 16,2 milioane de euro au fost investite in 2011, iar 12,3 milioane de euro in 2012.

Din cele 16,2 milioane de euro alocate proiectelor de Responsabilitate Sociala in 2011, aproape 11,6 milioane de euro au fost alocate de primele 10 companii aflate in topul investitiilor in domeniul CSR. Suma reprezinta aproape 1% din profitul net declarat de aceste companii la Ministerul Finantelor. Totodata, trebuie spus ca desi in 2011 au raportat zero profit, doua dintre companiile cu traditie in finantarea proiectelor de CSR au continuat sa aloce fonduri pentru sustinerea programelor de granturi dedicate ONG-urilor.

La nivelul tarii, cele mai multe investitii de CSR din 2011 au fost realizate de companiile ce activeaza in sectoarele petrolier, telecomunicatii si bancar. In topul companiilor autohtone cu cel mai mare buget de CSR, respectiv 4,2 milioane de euro in 2011, se afla compania Petrom.

Metodologie: Analiza este rezultatul unei cercetari realizate de echipa www.CSRmedia.ro in perioada septembrie 2012 – ianuarie 2013 si a urmarit analiza cantitativa a sumelor investite in proiecte sociale in Romania. Cercetarea s-a realizat pe baza declaratiilor publice, interviurilor, rapoartelor de CSR, comunicatelor de presa si a altor comunicari realizate de companii in intervalul ianuarie 2011 – decembrie 2012.

Investitii_in_proiecte_de_Responsabilitate_Sociala_CSRmedia.ro

Conform comunicarii Comisiei Europene din octombrie 2011, toate marile companii de pe piata europeana trebuie ca pana in 2014 sa integreze in operatiunile lor principii si practici de CSR descrise in cel putin unul din standardele internationale recunoscute in domeniu.

Noua definitie a Responsabilitatii Sociale a Companiilor data de Comisia Europeana in 2011 pune accent pe impactul pe care companiile trebuie sa-l aiba sau de care ar trebui sa tina cont in actiunile lor de CSR. Responsabilitatea companiilor nu inseamna doar a oferi si a avea impact pozitiv in comunitate, ci si a identifica, preveni sau diminua tot ceea ce ar putea dauna comunitatii.

 

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează