Români generoşi premiaţi pentru donaţii de 14 milioane de euro. VEZI PREMIANȚII Galei Oameni pentru Oameni 2013!

0

gala oameni pentru oameni 2013

Cea de-a zecea ediţie a Galei Oameni pentru Oameni a premiat azi cei mai generoşi şi mai implicaţi români. Anul acesta, impactul celor 120 premianţi şi nominalizaţi a însemnat donaţii şi voluntariat în valoare totală de aproape 14 milioane de euro (62.132.881 lei). Aceste resurse s-au transformat în incubatoare pentru maternităţi, terapie pentru copii cu autism, servicii pentru persoane cu boli terminale sau pentru bătrâni, cursuri pentru elevi, lumină într-un sat neelectrificat, mai mult sânge disponibil pentru transfuzii şi o mulţime de alte acte civice şi sociale care salvează vieţi şi ne dau speranţa că România are capacitatea de a se ajuta singură.

Gala Oameni pentru Oameni premiază anual cele mai relevante acte filantropice, atât ale persoanelor cât şi ale companiilor, şi recunoaşte inovaţia şi profesionalismul în domeniul strângerii de fonduri în rândul organizaţiilor neguvernamentale şi al voluntarilor lor. De-a lungul celor 10 ani au primit premii peste 100 de oameni şi instituţii care au înţeles că binele comunităţii vine şi din modul în care se implică fiecare membru al ei. Alte peste 1000 de persoane şi instituţii au fost nominalizate şi au primit recunoaşterea pe care o merită. Numărul donatorilor şi impactul lor e cu atât mai spectaculos dacă ne gândim că ele au crescut pe fondul unei recesiuni economice mondiale.

Gala este organizată de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare, un grup de profesionişti care promovează cultura filantropică prin educaţie şi dezvoltarea de instrumente de strângere de fonduri, şi AmCham, Camera Americană de Comerţ din România. Anul acesta, Gala a fost organizată în parteneriat cu Raiffeisen Bank, o companie care promovează civismul şi filantropia.

Fotografii de la eveniment gasiti aici.

Premianţii Galei Oameni pentru Oameni, 13 noiembrie 2013

Premiul pentru generozitatea care schimbă vieţi: Cristina şi Oliver Auerbach, care şi-au donat darul de nuntă – 41.650 lei – programului “Niciodată singur” al Fundaţiei Principesa Margareta a Romaniei, destina bătrânilor din Bucureşti.

Cel mai bun fundraiser voluntar: Ana Maria Bălţeanu care, la 20 de ani, a înfiinţat o afacere socială care promovează artiştii plastici din Iaşi, a strâns 12.622 lei şi contribuţii în natură în valoare de 4.350 lei pentru programul YouthBank Iaşi.

Cea mai bună campanie de atragere de fonduri a unui ONG mare: Salvaţi Copiii pentru campania „Bun venit pe lume!”, care a strâns 1.090.000 lei şi a dotat cu echipamente performante 15 maternităţi din ţară pentru a preveni decesul copiiilor născuţi prematur.

Cel mai bun fundraiser profesionist senior: Ştefania Popp de la Junior Achievement care a atras anul acesta nouă sponsori noi pe lângă cei 16 parteneri tradiţionali care contribuie financiar şi cu voluntar la activităţile educaţionale ale organizaţiei – adică activităţi şi cursuri pentru 150.000 de elevi şi studenţi. Suma strânsă a fost de 3.288.750 lei şi 1.246.340 lei în contribuţii în natură – cu 32% mai mult decât în anul precedent.

Fundraiseri profesionişti juniori: Echipa OncoHelp care a dublat capacitatea de tratament în raza de acoperire a Centrului Universitar. Suma strânsă a fost de 1.481.087 lei şi 45.000 lei contribuţii în natură.

Cea mai bună campanie de atragere de fonduri a unui ONG mic: proiectul „Lumină pentru Ursici” al Asociaţiei Free Miorita, susţinut de UniCredit Ţiriac Bank şi implementat cu ajutorul voluntarilor. A fost strânsă suma de 40.000 lei, care a fost transformată în panouri solare pentru un sat neelectrificat din Hunedoara. Cincizeci şi unul de oameni din satul Ursici au acum lumină.

Cel mai implicat preşedinte în atragerea de fonduri: Daniela Bololoi de la Asociaţia Help Malin care a motivat peste 300 de voluntari şi peste 20.000 de persoane să direcţioneze 2% din impozitul pe venit pentru terapia de recuperare a 90 de copii diagnosticaţi cu autism şi pentru programe de educaţie pentru copii, parinţi, cadre didactice şi terapeuţi. Suma strânsă a fost de 2.520.468 lei.

Cea mai de impact intervenţie prin sponsorizare: Vodafone România pentru sprijinirea programului de donare de sange „O şansă pentru viaţă” al Asociaţiei React. Au fost recoltaţi mai mult de 50.000 de litri de sânge care au salvat peste 150.000 de vieţi. Centrul de Transfuzii Sanguine Bucureşti a fost renovat, dotat cu aparatură modernă şi informatizat. În plus, a fost donată o ambulanţă, s-au organizat zeci de sesiuni mobile de donare, a fost creat un site (pentruviata.org) cu informaţii complete despre donarea de sânge şi alte nenumărate activităţi. Valoarea totală a proiectului este de 300.000 euro.

Cel mai implicat angajat în mobilizare de resurse: Stanislav Georgiev Goranov, UniCredit Ţiriac Bank, care a iniţiat proiectul „1000km Balkan Charity Challenge”, care a strâns donaţii pentru mai multe organizaţii din România şi Bulgaria. Suma donată: 12.000 lei, valoare contribuţii în natură: 23.200 lei, valoarea orelor de voluntariat: 19.200 lei.

Cea mai de impact intervenţie a unui IMM prin sponsorizare: Grafit Invest, o firmă de producţie publicitară din Bacău care, cu numai 9 angajaţi, au sprijinit cu sponsorizări, voluntariat, produse, servicii şi donaţii de la angajaţi, 15 organizaţii locale. Sprijinul lor se ridică la 35.000 lei/an, dintre care 30.000 de lei în natură.

Premiu de excelenţă
Maria Culescu, preşedintele Asociaţiei M.A.M.E., care şi-a asumat răspunderea pentru un număr scurt de donaţii prin SMS pentru urgenţe medicale, care permite strângerea rapidă de fonduri pentru persoanele care au nevoie de tratament medical în străinătate şi pentru care reacţia rapidă este esenţială.

Premiu de excelenţă
Vodafone România, pentru sprijinul constant al comunităţii.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează