Înscrieri la Competiția Internațională de Film „We are Water” cu scurtmetraje despre ecologie și sănătate

0

Înscrierile la cea de-a doua ediție a Competiției de Film We are Water, pe ultima sută de metri

Competiția de Film We Are Water anunță ultimele două luni până la încheierea înscrierilor, pe 31 martie 2014;

Festivalul este deschis amatorilor, inclusiv doritorilor din România;

Participanții pot câștiga până la 2.500 de euro și o camera de filmat

Două dintre scurt-metrajele câștigătoare la ediția anterioară au fost proiectate la Festivalul Internațional de Film din Berlin.

Fundația We Are Water, o inițiativă a companiei spaniole de obiecte sanitare Roca, anunță ultimele două luni în care se mai pot face înscrieri la Competiția de Film „We Are Water”, prima competiție de scurt-metraje ce atrage atenția publicului cu privire la problemele legate de siguranța apei și alimentației.

Cea de a doua ediție a competiției a debutat anul trecut, în timpul prestigiosului Festival de Film San Sebastian, iar înscrierile se pot face până la data de 31 martie 2014.

we are water

Fundația „We Are Water” aduce pe agenda publică și încurajează dezbaterile în jurul unei noi abordări a apei ca resursă limitată. Festivalul de scurt-metraje urmărește să sensibilizeze publicul cu privire la acest subiect, să aducă perspective noi, în același timp oferind regizorilor, scenariștilor și editorilor de film oportunitatea de a duce mai departe mesajul fundației într-un mod creativ și personal. Ediția din acest an are ca temă impactul pe care salubritatea și apa îl au asupra igienei, poluării, agriculturii, sănătății, alimentației și educației.

Condițiile competiției

Aplicațiile pot fi înscrise pe website-ul oficial al fundației www.wearewater.org până la data de 31 martie 2014. Scurt-metrajele trebuie să prezinte tema într-un interval de unu până la trei minute. Și românii pot intra în competiție într-una dintre cele trei categorii: micro-documentar, animație și Instagram.

Fiecare categorie va avea un câștigător, premiile fiind  oferite după cum urmează:

– Micro-documentar: o cameră video și 2.500 de euro

– Animație: o cameră video și 1.500 de euro

– Format Instagram: 1.000 de euro

– Premiul publicului (cel mai „apreciat” scurt-metraj pe Facebook): 1.000 de euro

Regulamentul complet poate fi citit pe www.wearewater.org.

Pe lângă premiile oferite, scurt-metrajele finaliste vor beneficia de o mai mare recunoaștere a publicului, fiind expuse pe website-ul și conturile de Social Media ale Fundației și difuzate în Galeriile Roca din Londra, Madrid și Barcelona. Mai mult, două dintre scurt-metrajele câștigătoare ale ediției de anul trecut au fost proiectate la Festivalul Internațional de Film din Berlin, în fața unei audiențe de 250.000 de jucători de prim rang ai industriei internaționale cinematografice.

Juriul

Juriul reunește 11 personalități de top atât din industria filmului, cât și a ONG-urilor. Regizori de film, actori spanioli, directori de festivaluri de film, echipa „We Are Water” și ONG-uri internaționale ce tratează problema apei și salubrității în lume își vor deschide inimile către povești și își vor folosi cunoștințele pentru a alege cele mai puternice filme. „Astăzi, oricine poate filma un scurt-metraj cu un smartphone. Acest lucru conferă o spontaneitate și ușurință în exprimare mai mare decât în cazul filmărilor profesioniste și, implicit, și un farmec aparte fiecărui film înscris, pe care juriul va pune accent”, a declarat membrul juriului Emilio Mayorga, consultant de film și reprezentant al revistei Variety Magazine.

Printre membrii juriului se numără: Carl Hensman, Director al Proiectului Apă, Salubritate și Igienă al Fundației Bill & Melinda Gates; Judith Colell, regizoare spaniolă de film și Vicepreședinte al Academiei Spaniole de Arte și Științe Cinematografice; Ned Breslin, Director General Water for People; Agustí Villaronga, regizor spaniol de film, scenarist și actor; Ginés García Millán, actor; María Emma Mejía, Președinte al Barefoot Foundation; Emilio Mayorga, Reprezentant al revistei americane de film Variety; José Luis Rebordinos, Director al Festivalului de Film San Sebastian; Carlos Jiménez Renjifo, Secretar al UNRIC – United Nations Regional Information Centre for Western Europe (Centrul Regional de Informare pentru Europa Occidentală al Organizației Națiunilor Unite); Xavier Torras, Director al Fundației We Are Water și Pascal Edelmann, Responsabilul cu Presa al EFA – Academia Europeană de Film.

Încă de la prima ediție, Festivalul de Film „We Are Water” a înregistrat peste 500 de aplicații din 80 de țări și a implicat 12.500 de votanți, care și-au susținut scurt-metrajele favorite. Încă o dată, mesajul Fundației și-a găsit calea către zeci de mii de oameni și a exemplificat probleme reale și îngrijorătoare despre apă și salubritate. În lume, 894 de mii de oameni nu au acces la apă potabilă și 2,5 miliarde la salubritate de bază.

we are water film festival

Puteți afla mai multe despre competiție la următoarea adresă:

www.wearewater.org/en/2013-14-edition_123901

Urmăriți știrile pe pagina noastră de Facebook: www.facebook.com/wearewaterfoundation

Despre Festivalul de Film We Art Water

Festivalul de Film We Art Water este primul festival internațional de scurtmetraj care are ca obiectiv atragerea atenției la nivel internațional asupra problemei apei în lume. Peste 500 de participanți din 80 de țări au luat parte la prima ediție, iar solicitarea de înscrieri s-a făcut prin cele mai bune 150 de școli de film din lume, din 56 de țări de pe toate cele 5 continente.

Despre Fundația We Are Water

Fundația We Are Water este o inițiativă a Roca și are două obiective principale. Primul este acela de a atrage atenția și de a încuraja opinia publică și instituțiile să reflecteze cu seriozitate asupra nevoii de a crea o nouă cultură a apei, care să permită administrarea corectă și durabilă a resurselor de apă din întreaga lume.

Cel de-al doilea obiectiv este implementarea a diverse acțiuni menite să atenueze efectele negative ale lipsei de resurse adcvate de apă. Ariile de activitate ale Fundației includ intervenții în dezvoltarea infrastructurii, educație, sănătate și cercetare în cele mai defavorizate zone ale lumii. Fundația are în prezent în desfășurare patru proiecte în Ecuador, India, Brazilia și Bolivia și colaborează cu prestigioase organizații internaționale, precum Educație Fără Frontiere, Intermón Oxfam, Unicef și Fundația Vicente Ferrer.

www.wearewater.org

Despre Roca

Roca este o companie specializată în design, producție și distribuție de produse pentru baie, precum și plăci ceramice și soluții de acoperire pentru pereți, utilizate în arhitectură, construcții și design interior.

Compania are 20600 de angajați și 76 de unități de producție, fiind prezentă în peste 135 de țări din întreaga lume.

Având capital integral spaniol, Roca este lider de piață în Europa, America Latină, India și Rusia. Este, de asemenea, un important jucător pe piețele din China și restul Asiei, precum și în Africa și Orientul Mijlociu. Roca este liderul la nivel mondial în sectorul său de business.

www.roca.com www.ro.roca.com

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează