Încep înscrierile la competiţia Social Impact Award / 4 proiecte vor primi câte un premiu de 4000 de euro

1

Încep înscrierile la competiţia Social Impact Award

Studenţii din România sunt invitaţi să se înscrie cu idei de antreprenoriat social

Inovaţia şi impactul social sunt ingrediente cheie pentru un proiect de antreprenoriat social de succes. Organizaţia roPot organizează prima ediţie a Social Impact Award – o competiţie de idei inovative de antreprenoriat social adresată tuturor studenţilor din România. Scopul proiectului este de a încuraja tinerii să se implice şi să dezvolte proiecte care, dincolo de obţinerea unui profit, au în vedere impactul pozitiv pentru societate.

Sub sloganul “Push the button, change the world!” competiţia oferă studenţilor resurse financiare, oportunitatea de a participa la workshop-uri tematice şi suport pentru implementarea ulterioară a ideilor propuse. De la reducerea sărăciei, sănătate, educaţie, mediu, dezvoltare comunitară până la tehnologii de informare şi de comunicare, drepturile omului, egalitatea de şanse, studenţii – organizaţi în echipe de maxim 5 persoane – îşi pot alege orice temă pentru a dezvolta o idee de afacere socială, atâta timp cât ea este relevantă pentru comunitatea în care se doreşte implementarea.

Dincolo de suportul financiar pentru câştigători, Social Impact Award oferă tuturor studenţilor şansa de a  participa la workshop-uri de informare susţinute de experţi în domeniu. Workshop-urile vor avea loc în Bucureşti, Cluj şi Iaşi, iar participarea este gratuită. În cadrul workshop-urilor, antreprenori locali şi sociali, reprezentanţi ai mediului ONG şi facilitatori cu experienţă vor oferi studenţilor know-how, suport, feedback, dar şi inspiraţie. Primul workshop va prezenta poveşti de succes în antreprenoriatul social şi va fi urmat de un atelier creativ de “Idea Generation”. În continuare, participanţii vor asimila noţiuni elementare de planificare a afacerii de la un antreprenor de top în cadrul “Business Planning Esentials”. Despre inovaţie şi strategii de sustenabilitate vor afla mai multe în cadrul temei “Innovation & Sustainability”, iar la final vor invăţa cum să îşi transmită convingător ideea,  în cadrul unui seminar de “Storyteling”.

Informaţii detaliate despre programul workshop-urilor, invitaţi dar şi înscriere sunt disponibile pe website-ul competiţiei: socialimpactaward.ro

Data limită pentru înscrieri este 5 aprilie 2012

Proiectele înscrise în competiţie vor fi evaluate de un juriu multidisciplinar cu experienţă  în diverse domenii de activitate, dar cu interese comune în zona de antreprenoriat social:  Ana Ilinca Macri – Head of Internal Communications and Community Affairs – BCR, Bogdan Braicu – Managing Director – Concordia, Calin Cindea – Product development manager – Fabryo Corporation, Chris Worman – Director of Communications and Special Projects Europe –  TechSoup Global, Ciprian Stanescu – Coordinator of the Leadership Programs – Aspen Institute Romania, Cosmin Alexandru- Managing Partner – B&P Brandivia, Cristian Lupsa – Editor – Decât o Revistă, Diana Certan – Chief Operation Officer and Board Member – New Horizons Foundation, Gabriela Albescu Gandel – Hub Managing Director – The Hub, Mona Nicolici – Head of Community Relations & Social Affairs – Petrom,  Oana Farcasanu- Human Resources Director –Danone pentru Romania, Tarile Adriatice, Bulgaria si Grecia, Vlad Craioveanu – Co-Founder roPot, Zoltan Bereczki – Enterprise Development Manager NESsT Romania şi un reprezentant al mediului academic.

În alegerea proiectelor juriul va ţine cont de 3 criterii:

  • Inovare: proiectul şi implementarea lui trebuie să fie inovatoare, să propuna soluţii şi abordari noi ale unei probleme sociale.
  • Impact social: proiectul trebuie să aibă un impact măsurabil şi semnificativ în societate. Candidatul trebuie să demonstreze atât eficacitatea ideii, cât și fezabililtatea acesteia.
  • Planificare realistă: Pentru o bună implementare, proiectul trebuie să aibă obiective măsurabile și realiste. De asemenea, trebuie să  includă o planificare riguroasă a acțiunilor de întreprins, dar și a resurselor umane care vor fi mobilizate în acest sens.

Juriul va selecta cele mai bune cinci proiecte locale, care vor intra în etapa finală de jurizare, la nivel  regional, în urma căreia 4 proiecte vor primi câte un premiu de 4000 de euro. De asemenea, ideile finaliste vor participa la o etapă naţională de vot public. Echipa câştigătoare la secţiunea votului publicului  va fi premiată cu 1500 de euro.

 “Social Impact Award reprezintă mai mult decât o competiţie de idei, este o oportunitate pentru studenţii români sa intre în contact cu domeniul afacerilor sociale, să interacţioneze în cadrul workshopurilor cu antreprenori sociali şi să dobândească competenţele necesare pentru a putea dezvolta o idee cu impact pozitiv. Proiectul contribuie astfel la misiunea pe care noi, ca şi roPot, ne-am ales-o: aceea de a acţiona ca un catalizator al antreprenoriatului şi inovării sociale în România.” Oana Păun – Project Manager, Social Impact Award Romania.

“Credem foarte mult în puterea tinerilor de a rezolva o problemă a comunităţii printr-o abordare inovativă de business, oferindu-le acces la informaţii, mentorat şi finanţare pentru a-şi transforma ideile în realitate. Prin Social Impact Award le punem la dispozitie toate aceste ingrediente  pentru dezvoltarea unor proiecte de antreprenoriat social de succes. Susţinerea Social Impact Award face parte dintr-o platformă mai largă de încurajare a antreprenoriatului de către BCR: Antrenor de Antreprenor. Platforma reuneşte proiecte sinergice, adaptate fiecărui grup ţintă, prin care BCR catalizează resurse (know-how financiar, modele de succes, oportunităţi de networking şi finanţare) în beneficiul viitorilor antreprenori sau a celor care sunt la început de drum într-o afacere.” Ana Ilinca Macri, Head of Internal Communications and Community Affairs, BCR.

Despre competiţie

Competiţia a fost lansată în 2009 în Austria de către Institutul de Antreprenoriat Social şi Inovaţie al Facultăţii de Ştiinţe  Economice  şi Administrarea Afacerilor din Viena împreună cu good.bee.  Începând din 2012, concursul se extinde la nivel regional, în România şi Cehia.

În România, Social Impact Award este organizat de roPot în parteneriat cu Fundaţia ERSTE şi BCR, cu sprijinul Verbund, good.bee, Institutului pentru Antreprenoriat din Viena, AIESEC, Kiss FM şi al partenerilor media bestjobs.ro, trilulilu.ro, hipo.ro, lumebuna.ro, onlinestudent.ro, regielive.ro, studentie.ro, romaniapozitiva.ro, Educativa şi calendarevenimente.ro.

Mai multe detalii despre competiţie găsiţi pe site-ul dedicat sau în clipul următor: socialimpactaward.net/what-is-the-social-impact-award/#video

roPot

roPot este comunitatea care promovează principiile antreprenoriatului social în România, conectează şi educă indivizi şi organizaţii din diverse sectoare în iniţiativele lor direcţionate către impact social şi inovare. Misiunea roPot este de a susţine dezvoltarea durabilă a societăţii româneşti prin antreprenoriat şi inovare socială.

www.ropot.ro

Banca Comercială Română

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând societăţile de profil de pe piaţa leasingului, managementului activelor, pensiilor private şi a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 in România după valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principala instituţie cu care fac banking. Ca lider în domeniul bancar, misiunea BCR în ceea ce priveşte responsabilitatea socială este să catalizeze resurse pentru dezvoltarea socială şi economică a României. Banca dezvoltă şi susţine programe în cadrul a trei platforme de implicare în comunitate: Antrenorii Responsabilităţii Financiare, Antrenor de Antreprenor şi platforma de Leadership Social, care agregă iniţiative de susţinere a comunităţilor locale şi acţiuni de voluntariat ale angajaţilor.

www.bcr.ro

Fundaţia ERSTE

În 2003, Fundaţia ERSTE a evoluat din “Erste Österreichische Spar-Casse”, prima Bancă de Economii din Austria. Fundaţia ERSTE este acţionarul principal al Grupului Erste şi investeşte o parte din dividendele sale în dezvoltarea societăţii civile din Europa Centrală şi de Sud-Est. Fundaţia ERSTE susţine participarea socială şi implicarea societăţii civile. Obiectivul Fundaţiei este să-i aducă pe oameni împreună şi să ofere informaţii despre istoria recentă a unei regiuni care a cunoscut schimbări dramatice începând cu 1989. Fiind o fundaţie activă, îşi dezvoltă propriile proiecte în cadrul a trei programe: Dezvoltare Socială, Cultură şi Europa.

www.erstestiftung.org

www.socialimpactaward.net

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 12 ani de experiență ca trainer pentru circa 7000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.