FOTO: Downtown Bucharest, „concurența” Centrului Istoric: traseul de vitrine, grădini și străzi cu stil

0

S-a lansat Downtown Bucharest, o marcă urbană pentru zona cu stil din centrul Bucureștiului

 

LansareDowntown_2Miercuri, 15 mai 2013, la Magazinul Eva din Bd. Magheru 9 s-a lansat Downtown Bucharest  – traseul de vitrine, grădini și străzi cu stil din Centrul Capitalei, un proiect urban de revalorizare  a zonei centrale delimitată de Piața Romană, Grădina Icoanei, Piața Universității și Grădina Cișmigiu. Proiectul a fost prezentat de inițiatori, DC Communication și Molecule-F.

În viziunea noastră, Downtown Bucharest este un proiect de zonificare și un motor de dezvoltare economică și socială a părții centrale delimitată de cele două mari piețe, Romană și Universitate, și de cele mai stilate grădini din centrul capitalei, Grădina Icoanei și Cișmigiu. Downtown poate deveni un brand al orașului, un spațiu reper pentru locuitori și, totodată, un traseu care să-i îndrume pe turiști să descopere oferta de shopping, cultură, artă, servicii de calitate din această parte din centrul Bucureștiului”, a declaratTeodor Frolu, Managing Partner, DC Communication.

„Downtown Bucharest reprezintă compoziţia perfect echilibrată a caracteristicilor care formează centrul unei Capitale cu care să ne mândrim. Prin Downtown Bucharest aducem în atenţia societăţii civile şi a tuturor entităţilor implicate în această zonă, importanţa unei experienţe urbane din care, cu siguranţă, nu lipseşte stilul”, a declarat Mirela Bucovicean, Fondator Molecule F.

Downtown Bucharest este conceput să devină un alt brand al capitalei, complementar cu Centrul Istoric. Bucureștiul, care aspiră să fie în sens plin o capitală europeană, trăiește încă din brandurile urbane definite prin planurile de urbanizare comuniste. Centrul Istoric reprezintă, de fapt, primul brand al capitalei apărut în ultimii 20 de ani. Șansa Bucureștiului de a fi o capitală contemporană stă inclusiv în indentificarea acelor zone și puncte de interes peste care se pot construi adevărate branduri urbane care să dea imagine și identitate orașului. Este suficient să pornești de la segmentările, fluxuruile și identitățile pe care orașul le impune deja și aceste branduri devin vizibile: Centrul Istoric, Downtown cu zona dintre Romană și Universitate, Triunghiul Muzeelor în Piața Victoriei, La Șosea pe Kiseleff, Esplanada – noul brand urban din preajma Bibliotecii Naționale.

LansareDowntown_1Prin Downtown Bucharest  vorbim de zona nucleu de la care s-a dezvoltat Bucureștiul modern – între Piața Romană, Grădina Icoanei, Piața Universității, Grădina Cișmigiu. Aici sunt concentrate cele mai importante clădirile istorice, operatorii culturali, instituții publice, serviciile turistice de calitate.  Dincolo de acestea, zona se distinge de la sine prin stil. Străzile, fie că vorbim de bulevardele mari precum Calea Victoriei sau Bd. Magheru sau de străduțele pietonale cochete, vitrinele și grădinile sunt acele note care au dat în secolul trecut tonul ideii că Bucureștiul ar fi micul Paris. Orice bucureștean recunoaște și ar recomanda, fără ezitare, acest traseu de vitrine, teatre, săli de spectacol, grădini și străzi cu stil din centrul capitalei. Dowtown Bucharest este, așadar, acest traseu și o marcă în devenire a orașului.

Proiectul Downtown Bucharest este, de fapt,unconcept unificator pentru oferta din centrul Bucureștiului și o platformă de colaborare pe care inițiatorii o propun tuturor părțile interesate de dezvoltarea zonei: operatori culturali, economici, societate civilă, reprezentanții primăriei Capitalei și a Primăriilor de sector.

Lansarea conceptului Downtown Bucharest a avut loc astăzi la Magazinul Eva și a reprezentat prima “ieșire” în public a campaniei de marketing activ a brandului pentru această zonă centrală. Magazinul Eva, care este și primul partener al campaniei va reprezenta pentru două luni, mai și iunie, punctul de prezentare și informare despre proiect. Cu această ocazie, fostul magazin de modă, o marcă ce dă identitate zonei, devine Magazinul Eva – Design Românesc. Magazinul va intra în perioada 15 mai – 15 iulie într-un experiment de design în care designeri români de top se alătură campaniei Downtown Bucharest și vor oferi o nouă nouă imagine vitrinelor de pe Bulevardul Mageru 9.  De luni până sâmbătă, spațiul este deschis cumpărătorilor care vor găsi aici cele mai recente creații ale designerilor: 109, Adelina Ivan, Carla Szabo, Carmen Secareanu, Ciprian Vrabie, Irina Schrotter, Kristina Dragomir, Lady Magpie, Murmur, Patzaikin, Venera Arapu.

În perioada 15 mai – 15 iulie, la Magazinul Eva din Bd. Magheru. Nr 9, bucureștenii sunt invitați să viziteze expoziția Eva – Design Românesc, într-un cadru care va fi simultan un punct de informare și o vitrină a proiectului Downtown Bucharest.

Downtown Bucharest este o inițiativă DC Communication și Molecule F.

Molecule F  este un proiect unic în România, un concept menit să adune la un loc viziunile celor care au demonstrat în timp calitatea designului lor. Lansată în 2010, Molecule-F.com este prima platformă de promovare şi vânzare dedicată în exclusivitate designerilor români de top.  Prin implicarea în numeroase proiecte creative legate de dezvoltarea şi imaginea brand-urilor, atât în mediul online cât şi offline, Molecule F şi-a câştigat renumele de etalon în industrie.

DC Communication este una dintre primele companii de comunicare strategică și relații publice din România, cu peste 18 ani de experiență în proiectarea și implementarea de soluții dedicate dezvoltării comunitare. 

LansareDowntown_3

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează