FELICITARI! 2 idei de antreprenoriat social din România premiate în Viena la Social Impact Award

1

Competiția internațională Social Impact Award și-a desemnat câștigătorii.

În total 7 idei din Austria, Cehia și România au primit premii totale de peste 20.000 de euro în cadrul unei ceremonii ce a avut loc pe 1 iunie la HUB Vienna, în Austria. Două dintre proiectele câștigătoare au fost  înscrise  în competiție de studenți români. Astfel proiectul Upside Down inițiat de Andreea Zaharescu, Alexandru Ionuț Pahontu, Alina Mihaela Avatamanitei și Roxana Antochi a fost declarat câștigător la secțiunea jurizată și a fost premiat cu 4000 de euro, în timp ce Șezătoarea, proiectul propus de Gabriela Mindru, Alexandra Vasiliu, Ana Paraschiv și Alma Iatan a vost votat de către public la secțiunea Community Award și va primi 1500 de euro oferiți de Verbund.

 

Upside Down este un proiect de mediu ce are la bază conceptul de reciclare a unor materiale ce altfel s-ar transforma în deșeuri. Astfel iau naștere portofele din cutii de lapte, genți de damă din anvelope auto și multe altele. „Echipa Upside Down este recunoscătoare pentru participarea la Social Impact Award, deoarece ni s-a demonstrat că merită să visezi, să ai ambiție, să depui eforturi și să crezi până la capăt în propria idee. Acum, că am trecut de acest prim pas, suntem cu atât mai entuziasmați să implementăm ideea și să ne luăm în primire rolurile cu responsabilitate. Vrem să realizăm o competiție de design pentru produsele noastre, să începem să le vindem în cadrul târgurilor și în magazine micuțe pentru a lua feedback direct de la clienți și, astfel, să ne îmbunătățim atât produsul, cât și strategia. Ne dorim, de asemenea, să păstrăm legătura cu persoanele care ne-au sprijinit până acum și să mergem în vizite de învățare la sediile inițiativelor deja existente în România. Suntem încântați și ne bucurăm ca există inițiative precum SIA care oferă unor persoane ca noi șansa să pună în aplicare o idee”. Roxana Antochi, Upside Down

 

Șezătoarea dorește să îi reconecteze pe locuitorii orașelor la tradițiile populare prin organizarea de șezători. Astfel de evenimente pot reprezenta și o sursă suplimentară de venit pentru membrii comunităților rurale. „Participarea la Social Impact Award a reprezentat o treaptă importantă atât pentru proiectul Șezătoarea cât și pentru Village Life. Am cunoscut antreprenori sociali interesanți și de succes care ne-au propus teme de reflecție esențiale și de la care am primit sfaturi valoroase care ne vor ajuta să creștem profesionalismul și șansele de reușită ale proiectului nostru. Premiul de popularitate pe care l-am primit în baza celor peste 2000 de voturi primite online a reprezentat o încurajare extraordinară de a continua cu inițiativa noastră de valorificare a tradițiilor și acelor elemente ale vieții la țară care pot oferi perspective de dezvoltare economică armonioasă satului românesc. Mai mult decât atât, SIA a reprezentat biletul nostru de intrare în grupul special al antreprenorilor sociali din România de a căror experiență și expertiză ne propunem sa profităm cât mai mult”. Gabriela Mindru, Șezătoarea

 

În plus, toate cele 5 echipe finaliste din România vor fi premiate cu câte un bilet de participare la o conferință internațională pe tema inovării sociale organizată de roPot în această toamnă, iar pentru a-și pune în practică ideile fiecare echipă va beneficia pe timpul verii de un abonament nelimitat la The HUB Bucharest.

 

„Pentru o primă ediție a Social Impact Award în România rezultatele au fost peste așteptări având peste 500 de studenți participanți la cele 16 seminarii pregătitoare și 41 de echipe ce au înscris idei în competiție. Suntem bucuroși să vedem un interes crescut din partea studenților români pentru antreprenoriat social și activitățile cu impact social în general. Ne dorim să vedem cât mai multe dintre aceste idei implementate și de aceea îi vom avea alături de noi în The HUB Bucharest pe reprezentanții celor cinci echipe finaliste pentru a lucra, a se conecta cu cei ce au deja proiecte cu impact social implementate dar și pentru a participa la diverse evenimente ce le pot mări gradul de cunoștințe în domenii esențiale pentru viitoarele lor proiecte. Oana Păun – Project Manager, Social Impact Award Romania.

––––––––––

Despre competiție

Social Impact Award a fost lansată în 2009 în Austria de către Institutul de Antreprenoriat Social şi Inovatie al Facultății de Ştiinte Economice şi Administrarea Afacerilor din Viena împreună cu good.bee. Începând din 2012, concursul se extinde la nivel regional, în România şi Cehia.

În Romania, Social Impact Award este organizat de roPot în parteneriat cu Fundația ERSTE şi BCR, cu sprijinul The HUB Bucharest, Verbund, good.bee, Institutului pentru Antreprenoriat din Viena, AIESEC, Kiss FM şi al partenerilor media bestjobs.ro, trilulilu.ro, hipo.ro, lumebuna.ro, onlinestudent.ro, regielive.ro, studentie.ro, romaniapozitiva.ro, Educativa şi calendarevenimente.ro.

roPot este comunitatea care promovează principiile antreprenoriatului social în România, conectează şi educă indivizi şi organizații din diverse sectoare în inițiativele lor direcționate către impact social şi inovare. Misiunea roPot este de a susține dezvoltarea durabilă a societății româneşti prin antreprenoriat şi inovare socială. www.ropot.ro

Banca Comercială Romană (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând societățile de profil de pe piața leasingului, managementului activelor, pensiilor private şi a băncilor de locuințe. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienți şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienților şi după numărul celor pentru care BCR este principala instituție cu care fac banking. Ca lider în domeniul bancar, misiunea BCR în ceea ce priveşte responsabilitatea socială este să catalizeze resurse pentru dezvoltarea socială şi economică a României. Banca dezvoltă şi susține programe în cadrul a trei platforme de implicare în comunitate: Antrenorii Responsabilității Financiare, Antrenor de Antreprenor şi platforma de Leadership Social, care agregă inițiative de susținere a comunităților locale şi acțiuni de voluntariat ale angajaților. www.bcr.ro

Fundația ERSTE. În 2003, Fundația ERSTE a evoluat din “Erste Österreichische Spar-Casse”, prima Bancă de Economii din Austria. Fundația ERSTE este acționarul principal al Grupului Erste şi investeşte o parte din dividendele sale în dezvoltarea societății civile din Europa Centrală şi de Sud-Est. Fundația ERSTE susține participarea socială şi implicarea societății civile. Obiectivul Fundației este să-i aducă pe oameni împreună şi să ofere informații despre istoria recentă a unei regiuni care a cunoscut schimbări dramatice începând cu 1989. Fiind o fundație activă, îşi dezvoltă propriile proiecte în cadrul a trei programe: Dezvoltare Socială, Cultură şi Europa. www.erstestiftung.org

VERBUND este liderul pieţei de energie electrică din Austria şi unul dintre cei mai mai producători de curent din hidroenergie în Europa. Alături de apă, vântul este a doua cea mai importantă sursă de energie regenerabilă pentru VERBUND. În prezent, în România se constuiește un parc eolian cu o capacitate de 280 MW. www.verbund.com


Facebook

Despre autor

avatar

Impact Hub Bucharest este organizația dedicată sprijinirii inovatorilor care încearcă să rezolve provocările economice, sociale și ecologice ale zilelor noastre prin proiecte și modele de afaceri cu impact social pozitiv. Parte dintr-o rețea globală, Impact Hub Bucharest oferă un spațiu de lucru și colaborare în centrul Bucureștiului, o comunitate activă de peste 200 de membri, evenimente de învățare, networking și dezvoltare, programe de accelerare și dezvoltare a afacerilor cu impact social.

Un comentariu

  1. Pingback: Social Impact Award Romania 2012 (by ROpot)

Comentează