Despre marketing social si emotional, despre proiectul „Proud” intr-un interviu RomaniaPozitiva

0

Business Organization for Students organizează anul acesta cea de-a șasea ediție a proiectului tradițional „Proud” și pentru că trăim în era emoțiilor și a nevoilor spirituale ale consumatorilor abordăm două teme provocatoare: marketing emoțional și marketing social. Apropo, până în 25 martie 2012 (ora 23:59) încă poți să te înrolezi la workshopuri!

În acest context am dorit să aflăm mai multe informații despre organizatori și despre proiect, despre marketingul social dar și despre cel emoțional. Am discutat cu organizatotii evenimentului (Ioana Alistar) și ne face plăcere să îți prezentăm rezultatele în interviul RomaniaPozitiva.

Despre marketing social si emotional, despre proiectul „Proud” intr-un interviu RomaniaPozitiva

întrebări Andra Calenic & Florin Ghindă

RomaniaPozitiva: Cine sunteți?

Business Organizations for Students (BOS) este o organizație studențească, non-guvernamentală, fondată în martie 2001 și a cărei misiune este de a pregăti profesional studenții într-un mediu de învățare business. Activitatea noastră propriu-zisă constă în organizarea de evenimente pentru studenți pe diverse tematici: Pr, Advertising, IT, Resurse Umane, Antreprenoriat, Marketing. Prin intermediul acestora dorim să contribuim la dezvoltarea profesională a tinerilor și să facilităm interacțiunea  lor cu specialiștii din domeniu.

RomaniaPozitiva: Cu ce vă diferenţiaţi faţă de celelalte organizaţii studenţeşti?

Din martie 2011, BOS vine cu o noutate în modul său de organizare, trecând de la statutul de simplu ONG la JE (Junior Enterprise), oferind companiilor servicii de recrutare, organizare de evenimente și marketing research. Aceasta vine ca urmare a faptului că BOS este membru fondator al federației JADE România ce încurajează inițiativele antreprenoriale ale tinerilor, consiliindu-i și oferindu-le sprijin pe parcursul întregului proces de dezvoltare a unei idei de afacere.

Faptul că suntem membri ai federației JADE România ne oferă o gamă largă de oportunități printre care: schimburi de experiență cu membrii din celelalte 15 țări implicate în JADE, acces la informații importante la nivel european, studii de piață, conferințe la nivel internațional pe teme de antreprenoriat.

RomaniaPozitiva: Care sunt proiectele voastre reprezentative cu care vă mândriţi?

Proiectele noastre de tradiție sunt Proud, CareerShop și  It is Business. După cum se poate observa acestea abordează tematici diferite, ajutând studenții să se dezvolte pe diverse arii. Proud a ajuns anul acesta la cea de-a șasea editie, iar de-a lungul anilor a tratat tematici precum New Media, Pr, Advertising, Jurnalism și Rebranding.

Ne mândrim de asemenea cu CareerShop, un proiect realizat în colaborare cu Kraft Foods și care constă în organizarea unui workhop de consiliere în carieră în cadrul căruia studenții interacționează cu managerii departamentelor din cadrul  companiei.

După cum îi spune și numele, It is Business este un proiect dedicat pasionaților de IT și de-a lungul celor 3 ediții s-a bucurat de prezența unor speakeri de renume din partea companiilor: Microsoft, HP, LG, Appnor.

RomaniaPozitiva: Ce pot învăţa studenţii în urma participării la evenimentul “Proud VI”?

Tematicile proiectului nostru sunt marketing emoțional și marketing social. Pentru că trăim în era emoțiilor și oamenii tind din ce în ce mai mult spre acele branduri originale, care se apropie de consumator și creează o legătură cu acesta, studenții vor învăța despre secretele marketingului emoțional și despre ce anume ne face să ne simțim atașați de un brand. Se va pune în dezbatere și această trecere de la marketing 1.0, când accentul se punea pe calitățile unui produs la marketing 3.0, concept nou ce va fi lansat de Philip Kotler în curând în România și care plasează în centrul marketingului consumatorul atât cu nevoile sale raționale, cât și spirituale.

De asemenea, reprezentanți din companii și ONG-uri vor vorbi despre importanța marketing-ului social, de ce avem nevoie de acest gen de campanii, care este impactul lor și cum schimbă ele comportamentul în societate. Un ong care a atras o sumă de peste 1 milion de euro pentru o campanie este cu siguranță un exemplu demn de admirat și de urmat.

RomaniaPozitiva: Ce este marketingul social? Dar cel emoțional?

Marketingul social este un program de responsabilitate socială prin care se urmărește schimbarea comportamentului în societate, campaniile de acest gen tratând în general probleme grave ale societății legate de: mediu (poluare, reciclare), sănătate (lipsa dotărilor necesare în spitalele din România pentru tratarea bolnavilor, diverse tipuri de cancer, HIV), amenințări la adresa vieții (prevenirea accidentelor, consumul de băuturi alcoolice la volan, fumatul, violența în familie).

Marketingul emoțional se referă la acea abordare originală a consumatorului prin care un brand reușește să îi trezească interesul și să creeeze o legătură de suflet cu acesta, să se conecteze cu el la nivelul de bază – cel al emoțiilor.

Este vorba despre povestea unui brand și argumentarea emoțională a beneficiilor produselor sau serviciilor sale.

RomaniaPozitiva: Un vis al vostru despre România?

Sistemul de învățământ să se ridice la nivelul standardelor din străinătate, studenții să aibă parte de toate posibilitățile pentru a se pregăti pentru viitoarea carieră, să aibă siguranța locului de muncă acasă și să nu mai fie nevoiți să plece în afară. Avem oameni frumoși, deștepți și cu foarte mult potențial pe care nu trebuie să îi pierdem. De asemenea, ne dorim oameni cu o atitudine mai deschisă, pozitivi, care să sprijine inițiativele și ideile inovatoare.

 

Pentru mai multe detalii, urmărește-ne pe pagina evenimentului: proud.bosromania.ro sau pe pagina de Facebook – www.facebook.com/Proud6  și aplică până pe data de 25 martie (ora 23:59) 2012 la workshop-uri!

————-

Mulțumim pentru interviu!

Interviurile RomaniaPozitiva, martie 2012

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează