Despre design vestimentar, consum responsabil si impact social

0

Despre design vestimentar, consum responsabil si impact social. Pare o asociere de elemente greu de impact, nu? La Chic & Ethic pare posibila asocierea acestor deziderate. Despre design vestimentar in Romania, despre consumul resposanbil dar si despre etica in acest domeniu aflam cateva ganduri de la Ana-Maria Paladus, Coordonatorul Chic & Ethic.

De ce Chic & Ethic?  (motivatia proiectului)

Chic & Ethic se inscrie in obiectivele Asociatiei REPER21 de a promova consumul responsabil – adica acele produse si servicii care au o valoare adaugata sociala si de mediu – ca alternativa la consumul de masa.

Membrele asociatiei sunt pasionate de industria vestimentara, insa in acelasi timp sunt constiente de impactul social si de mediu pe care acest sector il are: conditiile dificile de munca, exploatarea muncii copiilor si femeilor, cantitatile mari de insecticide si pesticide folosite pentru cultivarea materiilor prime, tonele de deseuri..

Prin urmare ne-am decis sa imbinam pasiunea cu misiunea REPER21 si de aici Chic & Ethic, care isi propune sa promoveze o industrie vestimentara alternativa, ce respecta Oamenii si Natura, continuand in acelasi timp sa ramana Chic.

Pentru cine este gandit si realizat acest eveniment? 3 argumente pentru a vizita expozitia.

Evenimentul ‘Chic & Ethic Manifesto’ este punctul culminant al proiectului Chic & Ethic, in cadrul caruia prezentam creatiile realizate de toti cei 7 parteneri din proiect si designerii cu care acestia au lucrat.

Evenimentul este in primul rand adresat publicului general, pe care incercam sa il sensibilizam privind problemele cu care se confrunta acest sector si caruia dorim sa ii aratam ca exista multe solutii prin care putem purta si promova vestimentatii responsabile. Este nevoie doar de putina creativitate!

Evenimentul este o ocazie unica pentru a admira colectii vestimentare responsabile din 7 tari europene si a interactiona cu designerii din spatele acestora.

Ce e special la designul romanesc?

In ultima perioada, scena designului romanesc este cucerita din ce in ce mai mult de colectii handmade si vintage. Ambele demersuri – in masura in care sunt autentice si au un nivel ridicat de calitate – se inscriu in logica industriei vestimentare responsabile, deoarece pun accent pe creatii individuale, personalizate, pe haina – obiect si pe refolosirea si reinnobiliarea hainelor vechi.

Care este principala provocare a unui designer in Romania?

Aceea de a gasi o nota personala, alternativa, pentru a-si crea o individualitate. Accentul pe demersuri responsabile, ce promoveaza calitatea, mediul inconjurator si munca decenta, pot oferi acest atuu.

Cine esti? Un vis despre / pentru Romania?

Vice-presedinte Reper21, coordonator Chic & Ethic. Un vis pentru Romania: sa fim mai ingaduitori unii cu altii!

 

Multumim Ana-Maria pentru interviul acordat!

Interviurile RomaniaPozitiva, iunie 2011

——

Sambata, 18 iunie 2011, incepand de la 18.00 la Mansarda Carturesti  Verona, Asociatia REPER21 impreuna cu alte sase asociatii, universitati, firme si institutii publice din Europa lanseaza un concept vestimentar ce nu dezbraca Oamenii si Natura!




Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează