Competitie pentru premierea celor mai inovatoare parteneriate trans-sectoriale din Europa

0

SE CAUTĂ: Cele mai inovatoare parteneriate trans-sectoriale din Europa

O nouă competiție europeană desfășurată online a fost concepută pentru a iniția, accentua și cataliza parteneriate inovatoare între sectoarele sociale, de afaceri și publice din Europa, anunță astăzi Ashoka, Fundația Zermatt Summit, Fundația Guilé, DPD și Boehringer Ingelheim. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul prestigiosului Summit de la Zermatt din 27 iunie 2014.

 Vizual

Înscrierile pentru concursul „Parteneriat Social & Business: colaborare pentru impact” (Social & Business Co-Creation: collaboration for impact) se pot face acum pe platforma online Ashoka Changemakers. Pot aplica toate organizațiile cu misiuni sociale (ONG-uri, asociații non-profit, fundații, întreprinderi sociale), instituții publice și companii care colaborează pentru a genera schimbare în Europa. Continentul european s-a confruntat cu un nivel fără precedent de șomaj, sărăcie în creștere, deficite guvernamentale și o creștere limitată a PIB-ului. Niciun jucător nu poate înfrunta aceste provocări de unul singur. Ashoka și partenerii săi caută proiecte care să creeze noi forme de interacțiune între sectoarele sociale, de afaceri și publice, cu scopul de a genera beneficii sociale și economice.

Citește și alte informații de Bine despre România!

Ashoka, asociația globală a antreprenorilor sociali de top, caută împreună cu partenerii săi cele mai îndrăznețe proiecte care  pot să genereze schimbări durabile.

În competiție se pot înscrie o gamă variată de proiecte, de la scheme inovatoare pentru crearea unor locuri de muncă, până la dezvoltarea unor produse și servicii noi care să se adreseze nevoilor speciale ale grupurilor defavorizate, sau care să ofere soluții de ultimă oră pentru a le face accesibile tuturor.

La baza fiecărui proiect ar trebui să existe capacitatea de a genera o economie mai umană și atotcuprinzătoare, de a schimba structuri organizaționale și de a permite profesioniștilor să devină persoane implicate în schimbare, care transformă problemele în oportunități – o adevărată schimbare în inimile și mințile oamenilor.

Aplicațiile trebuie înscrise online pe www.changemakers.com/co-creation până la data de 10 aprilie 2014. Finaliștii vor fi anunțați în luna mai 2014, iar jurizarea care va decide câștigătorul va avea loc la Zermatt Summit, în iunie 2014. Câștigătorii și finaliștii vor participa la Zermatt Summit și la Gala de decernare a premiilor ce va avea loc în perioada 25-27 iunie 2014.  

Bill Drayton, CEO și fondator al Ashoka, afirmă:

„Afacerile ar trebui să identifice «blocajele» care împiedică formarea parteneriatelor. Prosperitatea apare în momentul în care, pentru a rezolva o problemă, este înlăturată bariera dintre companii și societate. (…) Companiile ar trebui să identifice zonele unde serviciile netradiționale oferă alternative durabile față de cele tradiționale din comerț, caritate sau servicii guvernamentale. Parteneriatele non-profit pot fi, de fapt,  profitabile în timp, atât pentru societate, cât și pentru afaceri.”

Ashoka

Ashoka este una dintre cele mai importante rețele globale de antreprenori sociali care lucrează cu persoane din toată lumea, care au dezvoltat soluții ce schimbă sistemele, până la cele mai presante provocări sociale.

Boehringer Ingelheim

Boehringer Ingelheim este un grup de familie care reprezintă una dintre companiile farmaceutice de top din lume, localizată în 50 de țări.

DPD

DPD este un furnizor de curierat și servicii expres de top. Majoritatea acționarilor din DPD este reprezentată de Grupul GeoPost, o subsidiară deținută complet de către grupul francez La Poste.

Fondation Guilé

Creată de către o familie elvețiană de antreprenori, Fondation Guilé se implică în comunitatea de afaceri generală, pentru a promova Responsabilitatea Socială Corporativă și pentru a se adresa provocărilor sociale.

Zermatt Summit Foundation

Prin dezvoltarea unui program unic, echipa Zermatt Summit va duce participanții într-o călătorie de trei zile, pentru a împărtăși viziunea unei societăți mai bune, a dezvolta modele pentru o lume mai umană și durabilă și pentru a le schimba părerile și opiniile în acest proces.

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează