CLUJ: Transilvania Fest 2013 aduce produse locale, demonstratii culinare si retete reinterpretate

0

Transilvania Fest 2013 aduce la Cluj-Napoca producatori locali, mestesugari si ansambluri folclorice, care vor anima timp de trei zile Piata Unirii. Acestora li se alatura expertii in domeniul gastronomic de la Universitatea Oxford Brookes, care vor face demonstratii de gatit. Evenimentul are loc intre 20 si 22 septembrie, iar fiecare seara de festival va fi incheiata de proiectii de film, gazduite de Casa TIFF.

Transformat in festival itinerant de cultura si mancare, dupa ce a debutat in 2005 ca Turda Fest, festivalul se afla la editia a opta si este organizat de Asociatia Transilvania Fest, alaturi de Primaria Municipiului Cluj-Napoca si Consiliul Judetean Cluj, prin Asociatia Produs de Cluj si Centrul Judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale Cluj. Totodata, acesta se desfasoara sub Inaltul Patronaj National al Altetei Sale Regale Principesa Margareta a Romaniei si Inaltul Patronaj International al Altetei Sale Regale Printul Charles de Wales.

In cadrul festivalului, peste 100 de producatori vor participa la targul din Piata Unirii. Vizitatorii vor descoperi produse naturale, cum ar fi mierea cu anason si fructele in miere, casul maturat, sucurile si siropurile, uleiurile presate la rece cu diferite mirodenii – piper rosu, cimbru, busuioc sau ardei iute – dulceturile si ceaiuri traditionale sau produsele de patiserie.

De asemenea, Piata Unirii va gazdui demonstratii culinare prezentate de Paul Bloomfield, cunoscutul chef londonez pasionat de Transilvania. Acestuia i se vor alatura sous-chef-ul Boysie James Kevill si o echipa de voluntari de la Oxford School of Hospitality Management. Pe lista preparatelor se afla gnocchi si carnaciori traditionali cu varza kale si salata de fasole, tocana romaneasca de miel, tarta de mar si afine si tortul de trandafiri cu gem de zmeura si fistic.

„Publicul strain incepe sa guste bucataria autohtona, cu propriile reinterpretari si arome variate. Avem astazi variante moderne minunate ale unor retete traditionale. Bucatarii devin din ce in ce mai creativi si dau un suflu proaspat bucatariei transilvanene. E un lucru extraordinar pentru Romania, mai ales ca ajuta la pastrarea retetelor autohtone, parte din mostenirea culturala a regiunii”, precizeaza Pamela Ratiu, presedintele Asociatiei Transilvania Fest.

Programul festivalului include – printre altele – si parade ale portului popular, care se vor derula in Piata Unirii si pe Bulevardul Eroilor. Acestea vor reuni cate 300 de artisti populari din toata tara. Detaliile complete sunt disponibile in Programul Transilvania Fest 2013.

„La Transilvania Fest, alaturi de mestesugarii si producatorii locali, URSUS aduce in atentia participanților un alt simbol autentic romanesc: ursul brun. Prin activitatile interactive din cadrul festivalului, ne propunem sa evidențiem rolul pe care il are ursul in cultura romaneasca, precum si importanța de a proteja aceasta specie. Pentru noi, Transilvania Fest este locul in care se impletesc perfect toate valorile, simbolurile si traditiile romanesti”, declara Mihai Barsan, Vice-Presedinte Marketing URSUS Breweries, sponsorul principal al evenimentului.

Organizat si cu sustinerea Ratiu Family Charitable Foundation, evenimentul isi propune sa incurajeze turismul culinar si cultural, prin dezvoltarea sustenabila a acestora, fiind un promotor al Transilvaniei bogate in obiceiuri si mestesuguri valoroase.

VEZI PROGRAMUL!

transilvania fest 2013

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează