Cea mai mare competiție de afaceri sociale cu finanțări în valoare totală de până la 350.000 euro, Fabricat în Țara lui Andrei

0

Petrom lansează Fabricat în Țara lui Andrei – cea mai mare competiție de afaceri sociale cu finanțări în valoare totală de până la 350.000 euro

 Fabricat în Țara lui Andrei se adresează celor care au o idee de afacere ce își propune să creeze locuri de muncă și să rezolve o problemă socială în comunitățile din România.

 10 afaceri sociale vor fi finanțate de Petrom cu granturi în valoare totală de 350.000 de euro.

 Partenerul Petrom în acest demers este Fundația NESsT.

Petrom a lansat astăzi Fabricat în Țara lui Andrei – o competiție care își propune să dezvolte afaceri sociale în comunitățile locale din România. Competiția este deschisă atât antreprenorilor, cât și ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor și întreprinderilor individuale. Cei interesați se pot înscrie în perioada 29 ianuarie – 4 martie 2013, pe site-ul www.taraluiandrei.ro.

logo FTLA

Pentru a se înscrie, participanții trebuie să aibă o idee care răspunde unei probleme sociale și poate deveni o afacere funcţională. În luna martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar inițiatorii lor vor beneficia de pregătire și consultanță pentru a-și transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finaliști vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate de proiectele lor.
Până la sfârșitul acestui an, dintre cei 20 de finaliști, 10 vor primi finanțări pentru demararea afacerilor sociale.

Cele 28 de comunităţi pentru care se pot propune idei de afaceri sociale sunt:
Merişani, Băbana (judeţul Argeş); Zemeş, Moineşti, Comăneşti (judeţul Bacău); Suplacu de Barcău, Abrămuţ (judeţul Bihor); Corbu (judeţul Constanţa); Moreni, Gura Ocniţei, Măneşti, Şelaru (judeţul Dâmboviţa); Independenţa, Schela (judeţul Galaţi); Clejani, Ghimpaţi, Bucşani (judeţul Giurgiu); Bustuchin, Hurezani (judeţul Gorj); Icoana (judeţul Olt); Băicoi, Boldeşti- Scăeni, Telega (judeţul Prahova); Marca (judeţul Sălaj); Siliştea, Poeni (judeţul Teleorman); Guşoeni (judeţul Vâlcea); Burcioaia (judeţul Vrancea).

În luna noiembrie a acestui an, cele 20 de planuri de afaceri vor fi evaluate şi se vor alege 10 câştigători.

Fiecare dintre aceştia va primi finanțare nerambursabilă pentru inițierea afacerii. De asemenea, câștigătorii vor beneficia de consultanţă din partea experţilor Fabricat în Ţara lui Andrei, timp de aproximativ un an, în domenii cheie pentru antreprenori: management financiar, legislativ, marketing şi distribuţie. Astfel, afacerile fabricate în Țara lui Andrei vor avea un impact social vizibil prin locurile de muncă pe care le creează și vor oferi un model de dezvoltare durabilă pentru comunitățile din întreaga țară.

„Fabricat în Țara lui Andrei are două obiective majore: să creeze locuri de muncă și să rezolve o parte din problemele sociale ale comunităților românești. Am gândit acest proiect sub forma unei competiții complexe care, în primul rând, educă participanții în spiritul antreprenoriatului social, apoi le oferă acestora finanțare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabilă. Cred că afacerile sociale pot deveni în timp o soluție pentru problemele societății românești.” – a declarat Mona Nicolici, Manager Relații Comunitare Petrom.

 

Competiția este organizată în parteneriat cu Fundaţia NESsT, o organizație internațională specializată în dezvoltarea de întreprinderi sociale în țările în curs de dezvoltare. Rolul său va fi de a asigura selecția și consultanţa pentru dezvoltarea afacerilor sociale în primii ani de la înființare.

 

„În ultimii doi ani, întreprinderile sociale pe care NESsT le-a ajutat să se dezvolte în 10 ţări din Europa Centrală și de Est și America Latină au înregistrat, în ciuda crizei economice, o creştere de 68% a numărului de locuri de muncă oferite persoanelor aflate în dificultate. Iar aceasta este o dovadă vie a faptului că întreprinderile sociale au capacitatea de a rezolva, în mod sustenabil, probleme sociale dintre cele mai grave – spre exemplu prin crearea de locuri de muncă în comunităţile în care este mai mare nevoie de ele,” explică Roxana Damaschin-Ţecu, Enterprise Development Director pentru NESsT Europa Centrală şi de Est.

 

Evenimentul de lansare al competiției Fabricat în Țara lui Andrei a avut loc la CONCORDIA Bakery, o cafenea-concept, componenta unui business social de succes, care sprijină reintegrarea socio-profesională a tinerilor dezavantajaţi. Fondurile rezultate din activitățile întreprinderii sociale susțin cursurile atelierului de brutărie prin care, anual, 24 de tineri pot obține diplome recunoscute de către CNFPA (Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților), precum și în Uniunea Europeană, pentru meseriile de brutar și patiser-cofetar. Începând cu prima promoție de absolvenți ai școlii de meserii, tinerii și-au găsit locuri de muncă atât în cadrul Brutăriei CONCORDIA, cât și în alte fabrici de panificație. În prezent, CONCORDIA ocrotește peste 400 de copii şi tineri în casele şi locuinţele sociale sale din Bucureşti, Ploieşti şi Ariceştii-Rahtivani, Judeţul Prahova.

Pentru mai multe informaţii despre competiție, vă rugăm să accesați www.taraluiandrei.ro.

Bogdan Braicu-Concordia(stg)_ Mona Nicolici - Petrom (centru)_ Roxana Damaschin - NESsT (dr)

Despre Țara lui Andrei

Țara lui Andrei susține proiecte inspirând comunitățile din România să intre în acțiune și să-și schimbe viața în domenii cheie: crearea de locuri de muncă, acces la educație non-formală și cultivarea spiritului civic. Valorile Țarii lui Andrei sunt spiritul civic, spiritul de întreprinzator, educația (non-formală) și inovația.

Țara lui Andrei este o mare comunitate orientată către soluții, o comunitate a celor care nu se dau înapoi de la a lupta pentru a-și transforma inițiativele în realitate. Cetățenii Țării lui Andrei sunt oamenii cu spirit de lider, orientați către soluții.

Grupul Petrom

Logo PetromPetrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-est, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Gaze şi Energie, Rafinare şi Marketing. Grupul şi-a consolidat poziţia pe piaţa petrolieră din Europa de Sud-Est în urma unui amplu proces de modernizare şi eficientizare, pentru a cărui implementare au fost realizate investiţii de peste 7,7 miliarde de euro în ultimii şapte ani.

Grupul exploatează în România şi Kazahstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 812 milioane de barili echivalent petrol (în România 786 milioane barili echivalent petrol) şi are o capacitate nominală anuală de rafinare de 4,2 milioane tone la sfârșitul lunii iunie 2012. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pieţele din România, Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia, prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operate sub două branduri, Petrom şi OMV. Activitatea de comercializare produse petroliere în România se desfăşoară prin intermediul OMV Petrom Marketing, care este deţinută în totalitate de OMV Petrom. Pentru dezvoltarea sa sustenabilă, OMV Petrom a extins lanţul valoric al gazelor prin abordarea pieţei de electricitate. În acest context, OMV Petrom a început operaţiunile comerciale la centrala electrică pe gaze de 860 MW de la Brazi şi la parcul eolian Dorobanţu, cu o capacitate de 45 MW.

În anul 2011 cifra de afaceri a Grupului a fost de 5.336 milioane euro, EBIT (Profit Înainte de Dobânzi şi Impozite) a fost de 1.165 milioane euro.

OMV, una din cele mai mari companii industriale publice din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom. În Explorare şi Producţie, OMV activează în două ţări de bază, România şi Austria, şi deţine un portofoliu internaţional echilibrat. În Gaze şi Energie, OMV a vândut aproximativ 272 TWh gaze în 2011. În Rafinare şi Marketing, OMV are o capacitate anuală de rafinare de 22 milioane tone, iar la finalul anului 2011 deţinea aproximativ 4.500 staţii de distribuţie în 13 ţări, inclusiv Turcia.
Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri deţine 20,64% din acţiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 20,11%, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare 2,03% iar 6,21% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.

Despre NESsT
NESsT LogoNESsT este o organizație non-profit internaţională ce îşi propune să rezolve probleme sociale critice în ţările cu pieţe emergente prin dezvoltarea şi susţinerea întreprinderilor sociale. NESsT operează în prezent în Europa şi America Latină. La nivel global în cei 15 ani de activitate, NESsT a lansat 126 de întreprinderi sociale în 10 ţări, a oferit sprijin financiar de peste 8 milioane de dolari şi a îmbunătăţit calitatea vieţii în mod direct a 280.000 de persoane şi a peste 2 milioane de oameni în mod indirect.
De la înfiinţarea sa în 2007 în România, NESsT a organizat 3 competiţii pentru întreprinderi sociale, având în prezent 12 întreprinderi sociale active în portofoliu. În cei 5 ani de activitate în România NESsT a oferit suport financiar în valoare totală de 225.000 Euro.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează