Ce vor să studieze românii în străinătate și de ce s-ar întoarce în țară? AFLĂ CIFRE INTERESANTE!

0

Studiul EDUCATIVA derulat la ultima ediție a RIUF cu ajutorul a 3.444 de respondenți arată că motivele principale ale tinerilor români care pleacă la studii în străinătate sunt A) Oportunităţile sporite de peste hotare, fie ele educaționale sau de carieră, B) Învăţământul de calitate şi C) Acumularea de experienţă profesională internaţională.

RIUF 2012 (www.riuf.ro) oferă răspunsuri detaliate la aceste întrebări. A zecea ediție a Romanian International University Fair, cel mai mare târg de universități internaționale din Europa de Est, va avea loc pe data de 17-18 martie la București, pe 20 martie la Timișoara și pe 22 martie la Iași.

De ce studii în străinătate?

Principalul motiv invocat pentru a pleca la studii este reprezentat de oportunitățile sporite, fie ele educaționale sau profesionale, existente în străinătate (36.21% dintre respondenți). 27.15% dintre respondenți au declarat că motivul este calitatea învățământului de afară, iar 12.75% spun că vor sa plece pentru experiența dobandită prin intermediul studiului în străinătate. 6.28% speră să găsească un trai mai bun în altă țară, 3.27% spun că își doresc să se dezvolte personal și profesional, iar 3.11% dintre respondenți declară că studiul afară le poate aduce un job mai bun. Printre celelalte motive menționate se numără și oferta educațională mai largă (lipsa domeniului de studiu dorit din oferta universităților românești), perfecționarea limbii străine sau diplome mai bine văzute.

Ce domenii sunt cele mai căutate și în ce țări

Domeniul cel mai interesant pentru studenții români este Business (20% dintre respondenți declarând că vor să studieze acest domeniu). Pe locul 2 se situează IT&Computer Science și Marketing (17% fiecare), urmate la o distanță mică de economie (16%), jurnalism (15%) și limbi străine, management turistic, politica și REI (fiecare cu 14%). Cele mai puțin căutate domenii de studiu în străinătate par a fi contabilitatea și istoria. Printre programele ce pot fi găsite la RIUF se numără și criminalistică, inginerie aeronautică, design vestimentar, ilustrație și animație și multe alte cursuri specifice din diferite domenii.

Privind țările în care-și doresc să studieze, destinația preferată a Românilor rămâne Marea Britanie, 60% dintre respondenți declarând că sunt interesați de studii în această țară. Urmatoarele destinații menționate sunt Danemarca (32%), SUA (30%), Germania și Olanda (fiecare cu 29%). România se află pe locul 6, 25% dintre vizitatorii RIUF declarând că sunt interesați de studii în țara natală. La ediția de primăvară RIUF, universități din Marea Britanie, Germania, Franța, Olanda, Danemarca, Suedia, SUA și altele vor fi prezente prin reprezentanții lor.

Înapoi în România dupa absolvire?

Când vine vorba de întoarcerea în țară, doar 4% dintre respondenți au declarat că nu s-ar mai întoarce deloc. Cei mai mulți (61%) au spus ca s-ar întoarce pentru familie, prieteni, rude sau pentru România. Următorul motiv menționat de respondenți a fost un job bun sau dezvoltarea unei afaceri proprii (16%). Românii își doresc să se întoarcă în țară și pentru a schimba ceva în mediul economic, politic și social românesc (9%) sau să aplice în țară cunoștințele pe care le obțin studiind în străinătate (4%).

La RIUF, pe 17-18 martie 2012 la București, 20 martie la Timișoara și 22 martie la Iași, tinerii pot afla de la reprezentanții universităților și de la consilierii educaționali informații despre studiul în străinătate, despre oportunități de finanțare și despre pașii necesari realizării unei aplicații de succes la o universitate internațională. De asemenea, tinerii pot sa participe la workshop-uri și seminarii, unde au oportunitatea de a dialoga cu români studenți sau absolvenți ai unor universități prestigioase ce le vor împărtăși din experiența lor academică și profesională. Mai multe detalii despre eveniment se găsesc pe www.riuf.ro.

Partenerii media ai RIUF sunt: 9 AM, Ambition, Best Resource, Bucharest-guide.ro, Business24,  Calendarevenimente.ro,  Cariere, Didactic.ro, Ejobs, Evenimente Studentesti, Goingout.ro, Hipo, IQads, Lumebuna.ro, Metropotam, Oops Media, Portal HR, Port.ro, Regielive, Romania Libera, Romania Pozitiva, Sapte Seri, Studentie.ro, Vinsieu.ro, Wall-Street, Youmago, Ziare.com.

Parteneri instituționali ce contribuie la succesul evenimentului: British Council, CampusFrance, Comisia Fulbright, DAAD, RATB, Primaria Municipiului Bucuresti, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Parteneri educaționali ce susțin RIUF sunt: AIESEC, Fundația Dinu Patriciu, GRASP, ISIC, Leaders, LSRS, VIP.

Facebook

Despre autor

avatar

EDUCATIVA este un grup de întreprinderi sociale (organizații non-guvernamentale și companii) ce oferă tinerilor români oportunități de dezvoltare personală și profesională printr-o gamă largă de proiecte și servicii educaționale. Principalele proiecte marca EDUCATIVA sunt: RIUF – Romanian International University Fair, cel mai mare târg de universităţi din România; EDMUNDO – serviciul gratuit de consiliere pentru studii în străinătate; UNIVERSALIO – serviciu de consiliere pentru orice universitate din lume în limba engleză, franceză și germană; REVIRO– oferă oportunități de carieră interesante și atractive tinerilor români cu experiență academică și/sau profesională în străinătate.

Comentează