CÂȘTIGĂTORII celei mai mari competiții de afaceri sociale din România, Fabricat în Țara lui Andrei!

0

Petrom anunță câștigătorii celei mai mari competiții de afaceri sociale din România, Fabricat în Țara lui Andrei.

Mariana Gheorghe, CEO Petrom, a condus Juriul Fabricat în Țara lui Andrei, care a selectat afacerile sociale câştigătoare.

Cei 10 câştigători vor primi finanţări în valoare de 320.000 de euro.

Finalistii prezinta planurile de afaceri juriulu

Alături de finanțare, Petrom va oferi şi consultanță de tip incubare de afacere pentru primii ani de activitate

Câștigătorii „Fabricat în Țara lui Andrei” au fost selectați dintre cei 20 de finaliști care au beneficiat de 8 luni de consultanță, dar și sprijin financiar de până la 1.500 euro fiecare, pentru realizarea studiilor de fezabilitate

Celelalte 10 planuri de afaceri sociale finaliste în competiție vor avea posibilitatea de a fi analizate pentru a obține microcreditare printr-un program dezvoltat de OMV AG în colaborare cu good.bee Credit IFN SA.

Finaliștii au fost selectați dintre 512 români care s-au înscris în competiție cu idei de afaceri sociale

Petrom anunță câștigătorii celei mai mari competiții de afaceri sociale din România, „Fabricat în Țara lui Andrei”.

Juriul condus de Mariana Gheorghe, CEO Petrom, şi format din antreprenori de succes precum Măriuca Talpeș, CEO Intuitext, coproprietar Bitdefender, membri ai directoratului şi experţi Petrom, dar şi reprezentanţi ai media, a avut o misiune dificilă: selectarea celor 10 câştigători Fabricat în Ţara lui Andrei. Timp de 12 ore, Juriul a ascultat prezentările celor 20 de finalişti.

„Pe parcursul procesului de evaluare a afacerilor sociale Fabricat în Țara lui Andrei, atât eu, cât și colegii din Juriu, am avut ocazia să cunoaștem români cu adevărat remarcabili. Am întâlnit antreprenori care au forța de a genera rezultate de business care contribuie la rezolvarea problemelor sociale din comunităţile în care Petrom îşi desfăşoară activitatea operaţională. Prin proiectul Fabricat în Ţara lui Andrei, ne-am dorit să încurajam spiritul antreprenorial al românilor şi să creăm comunităţi independente şi sustenabile. Rezultatele acestui proiect demonstrează că românii au cu adevărat spirit antreprenorial şi îşi doresc să contribuie la dezvoltarea României.” – declară Mariana Gheorghe, CEO Petrom.

Fiecare dintre cei 10 câștigători va primi finanțare nerambursabilă din partea Petrom de până la 32.000 euro pentru inițierea afacerii. Ideile celor 10 antreprenori sociali abordează zone variate: agricultură (ferme, stâne), industria textilă (prelucrarea lânii), prelucrarea lemnului, fabricarea materialelor de construcții și a mobilei, domeniul alimentar (panificație) sau plafar (plante medicinale).

„Cred că am cucerit Juriul cu sinceritatea. Le-am spus povestea mea: eu sunt cu cârca, nu cu vorbele. Asta fac din clasa a X-a, muncesc. Microferma am pornit-o cu vaca de la părinți. Apoi am luat o vacă Holstein, de lapte. Acum am 4 vaci și tarabă în piață. Cu finanțarea Petrom, voi crea un centru de colectare şi procesare a laptelui în comuna Băbana, judeţul Argeş, și voi creşte nivelului de trai a 10 familii din localitatea mea natală.” – Viorel Smarand, câștigător Fabricat în Țara lui Andrei.

„Când am aflat că Asociația Aliat se numără printre cei 10 câștigători, au fost lacrimi de fericire. Am simțit recunoaștere pentru munca enormă depusă în ultimele 8 luni. Faptul că un juriu format din profesioniști are încredere în ideea noastră și în noi ca echipă înseamnă foarte mult. Au fost mai multe elemente care ne-au ajutat să câștigam: ideea de afacere inovativă, entuziasmul și implicarea echipei Aliat din spatele acestei afaceri sociale. Atelierul SimpluŞ (jucării realizate după desenele copiilor, jucării de serie și huse din fetru pentru laptopuri și tablete) va fi deschis în comuna Mănești din județul Dâmbovița. În primul an vom crea 3 locuri de muncă pentru oamenii din această comunitate și alți 6 vor fi formați în domeniul croitoriei.”- declara Loreta Isac, reprezentantă Asociației Aliat, câștigătoare Fabricat în Țara lui Andrei.

Mona Nicolici si reprezentantele ALIAT

Localitățile pentru care cei 10 de câștigători au propus idei de afaceri sociale sunt diverse. Un număr record de 3 afaceri sociale vor deveni realitate în Mănești, Dâmbovița. Altele 2 vor fi implementate în județul Bacău, la Comănești și Moinești. Antreprenorii câștigători în Fabricat în Țara lui Andrei vor dezvolta afaceri pentru a rezolva probleme sociale și în comunitățile: Băbana, Argeș; Burcioaia, Vrancea; Ghimpați, Giurgiu; Independența, Galați; Marca, Sălaj și Suplacu de Barcău, Bihor.

Alături de finanţarea primită, cei 10 câştigători vor beneficia de consultanţă de tip „incubare de afacere” pentru primii ani de activitate, în domenii cheie precum: management financiar, legislativ, marketing şi distribuţie. Astfel, afacerile Fabricat în Țara lui Andrei vor avea un impact social vizibil prin locurile de muncă pe care le creează și vor oferi un model de dezvoltare durabilă pentru comunitățile din întreaga țară.

VEZI PREZENTĂRILE CELOR 10 IDEI DE AFACERI SOCIALE CÂȘTIGĂTOARE! 

„IZO-MIORITA” – izolatori termici din lâna

Alin Prunean- reusite romanesti cu succes international

Ana E Ion- Fabrica de brichete de rumegus

Andreea Urse- centru de colectare si prelucrare de plante

Asociatia Aliat – atelier de produse personalizate

Atelier de design si productie de mobilier

Crucea Rosie Vrancea – produse de panificatie

Habitat for Humanity- fabrica de elemente din beton vibropresat

Pastorul generos – stâna de oi si capre

Viorel Smarand – Centru de colectare si procesare a laptelui

Mai multe informaţii despre competiție, dar și despre câștigătorii acesteia se găsesc pe www.taraluiandrei.ro.

Juriul Fabricat in Tara lui Andrei

Despre Țara lui Andrei

logo FTLAȚara lui Andrei susține proiecte inspirând comunitățile din România să intre în acțiune și să-și schimbe viața în domenii cheie: crearea de locuri de muncă, acces la educație non-formală și cultivarea spiritului civic. Valorile Țarii lui Andrei sunt spiritul civic, spiritul de întreprinzător, educația (non-formală) și inovația.

Țara lui Andrei este o mare comunitate orientată către soluții, o comunitate a celor care nu se dau înapoi de la a lupta pentru a-și transforma inițiativele în realitate. Cetățenii Țării lui Andrei sunt oamenii cu spirit de lider, orientați către soluții.

Sustenabilitatea pentru Petrom

Din 2007, Petrom a integrat în strategia sa de business principiile responsabilităţii corporatiste. Compania a alocat peste 30 de milioane de Euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România, concentrându-se pe protecţia mediului, educaţie, sănătate şi dezvoltare locală. Ţara lui Andrei este principala noastră platformă de investiţie în comunitate prin care ne propunem să generăm valoare economică şi socială prin finanţări şi transfer de expertiză în vederea susţineri iniţiativelor antreprenoriale. Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etică şi codul de conduită reglementează toate relaţiile de afaceri, iar dialogul şi implicarea părţilor interesate sunt parte integrantă a practicii comune de business. Începând cu anul 2013, Petrom raportează respectând direcţiile Global Reporting Initiative în cadrul raportului anual de sustenabilitate.

Din 2012, Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil – Resourcefulness. Obiectivul este de a dezvolta relaţii bazate pe câştig reciproc între societate, mediu şi Petrom prin soluţii inovative. Ne concentrăm pe managementul apei şi al CO2, siguranţa resurselor de energie pentru viitor, educaţie locală şi soluţii de dezvoltare pe

OMV Petrom

Logo PetromOMV Petrom este cel mai mare grup petrolier din sud-estul Europei, cu activităţi în sectoarele Explorare şi Producţie, Gaze şi Energie, Rafinare şi Marketing. Grupul şi-a consolidat poziţia pe piaţa petrolieră din sud-estul Europei în urma unui amplu proces de modernizare şi eficientizare, pentru a cărui implementare au fost realizate investiţii de peste 8,8 miliarde euro în ultimii opt ani.

La sfârşitul anului 2012, Grupul exploata în România şi Kazahstan rezerve dovedite de petrol şi gaze estimate la 775 milioane de barili echivalent petrol (750 milioane barili echivalent petrol în România). Cu o capacitate nominală anuală de rafinare de 4,2 milioane tone, OMV Petrom este prezent pe piaţa distribuţiei de produse petroliere din România, Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia, prin intermediul unei reţele de circa 800 staţii, operate sub două branduri, Petrom şi OMV. Activitatea de comercializare produse petroliere în România se desfăşoară prin intermediul OMV Petrom Marketing, care este deţinută în totalitate de OMV Petrom.

Pentru dezvoltarea sa sustenabilă, OMV Petrom a extins lanţul valoric al gazelor prin abordarea pieţei de electricitate. În acest context, OMV Petrom operează centrala electrică pe gaze de 860 MW de la Brazi şi parcul eolian Dorobanţu, cu o capacitate de 45 MW.

În anul 2012 cifra de afaceri a Grupului a fost de 5.891 milioane euro, iar EBIT (Profit Înainte de Dobânzi şi Impozite) a fost de 1.270 milioane euro.

OMV, cea mai mare companie industrială publică din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom. În Explorare şi Producţie, OMV activează în două ţări de bază, România şi Austria, şi deţine un portofoliu internaţional echilibrat. În Gaze şi Energie, OMV a vândut aproximativ 437 TWh gaze în 2012. În Rafinare şi Marketing, OMV are o capacitate anuală de rafinare de 22 milioane tone și deținea la finalul anului 2012 aproximativ 4.400 staţii de distribuţie în 13 ţări, inclusiv Turcia.

Ministerul Economiei deţine 20,64% din acţiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 18,99%, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare 1,62%, iar 7,74% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.
Comunicat de presă

Despre Fundația NESsT

NESsT LogoNESsT este o organizație non-profit internaţională ce îşi propune să rezolve probleme sociale critice în ţările cu pieţe emergente prin dezvoltarea şi susţinerea întreprinderilor sociale. NESsT operează în prezent în Europa şi America Latină. La nivel global în cei 15 ani de activitate, NESsT a lansat 126 de întreprinderi sociale în 10 ţări, a oferit sprijin financiar de peste 8 milioane de dolari şi a îmbunătăţit calitatea vieţii în mod direct a 280.000 de persoane şi a peste 2 milioane de oameni în mod indirect.

De la înfiinţarea sa în 2007 în România, NESsT a organizat 3 competiţii pentru întreprinderi sociale, având în prezent 12 întreprinderi sociale active în portofoliu. În cei 5 ani de activitate în România NESsT a oferit suport financiar în valoare totală de 225.000 Euro.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează