Campania VIATA Despre nutritie si activitate fizica la copiii si adolescentii din Romania

0

Proiect strategic national pe schimbare de comportamente in ceea ce priveste nutritia si activitatea fizica la copiii si adolescentii din Romania.

Cine suntem? Un grup inter-disciplinar de specialisti pe sanatate publica, management organizational, management al schimbarii, psihologie, strangere de fonduri, dezvoltare institutionala, invatamant, management de proiect.

Ce facem? Dezvoltam un proiect strategic al Ministerului Sanatatii prin Institutul National de Sanatate Publica, cu obiectivul de a realiza 42 de planuri judetene si un Plan National de Actiune pe Nutritie si Activitatea Fizica la Copii si Adolescenti, printr-o abordare ecologica-populationala, inter-institutionala, inter-sectoriala, bazata pe dovezi. Proiectul a dezvoltat instrumentele necesare pentru lansarea unei campanii autentice de schimmbare de comportament la nivel national, Campania VIATA.

De unde avem resurse financiare? Proiectul este finanţat din fonduri acordate de către Guvernul Norvegiei prin intermediul Programului Norvegian de Cooperare pentru Creştere Economică şi Dezvoltare Durabilă în România.

Cine sunt partenerii in proiect? Ministerul Sănătăţii, ca Promotor, are ca parteneri: Institutul Norvegian de Sănătate Publică, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi Asociaţia de Psihologia Sănătăţii din România.

In ce credem? Credem ca fiecare dintre noi este responsabil/ a pentru sanatatea sa, a familiei si comunitatii sale. Credem astfel cu putere ca sanatatea populatiei tarii nu depinde de o singura institutie, nici macar de un singur domeniu ci de o orchestrare a eforturilor organizatiilor de la nivel local si national, printr-o colaborare inter-institutionala, inter-disciplinara. Credem ca daca investim in sanatatea copiilor si adolescentilor nostri, ne vom asigura ca vom avea o comunitate cu adulti sanatosi, care vor putea participa activ la comunitatea in care traiesc.

Cand am inceput oficial proiectul? Aprilie 2009

Cand se terminam oficial finantarea? Aprilie 2011

Cum se va continua Campania VIATA? In perioada 2011-2015, Campania VIATA se va continua prin activitatea grupurilor de lucru formate si activate la nivel local, prin planurile si activitatile pe care acestia le-au generat, prin actiunea concertata institutionala si civica, voluntara a grupurilor de lucru de la nivel judetean care sprijina mai departe procesul de implementare a planurilor de actiune judetene.

Ce comportamente promovam pentru copii si adolescenti?

1. Cand ti-e sete, bea apa! 2. Mananca zilnic micul dejun; 3. Consuma zilnic portia ta de trei legume si doua fructe; 4. Ia-ti zilnic portia de 60 de minute de miscare energica.

Cum am ajuns la aceste comportamente? Am plecat de la studii ale comportamentelor copiilor, studii realizate pornind de la metodologie a Organizatiei Mondiale a Sanatatii (Health Behaviour in School-aged Children), in peste 40 de tari si am identificat acele comportamente unde Romania se afla “la risc”.

Care este grupul nostru tinta? Grupul tinta principal sunt TOTI copii si adolescentii intre 3-19 ani. Comportamentele pe care le promovam pot sa fie adoptate de orice copil si adolescent din Romania. Grupul tinta secundar este format din parinti, bunici, tutori, profesori, educatori, invatatori, medici de familie, decidenti la nivel local si judetean, reprezentanti media.

Unde ne gasiti? Pe website-ul de proiect: www.comunitate-sanatoasa.ms.ro si pagina de Facebook, www.facebook.com/ComunitateSanatoasa.

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează