BRAVOO: Reteaua de cooperative mestesugaresti Romano ButiQ a fost aleasa de Comisia Europeana drept una dintre cele mai bune 10 idei de inovare sociala

0

In urma unui proces de 8 luni in care au fost evaluate 600 de idei din 35 de tari, juriul a ales proiectul „Romano ButiQ – reteaua de cooperative mestesugaresti” drept finalist intre cele mai bune 10 idei de inovare sociala pentru Uniunea Europeana, in cadrul „EU Social Innovation Competition”.

Ïn cadrul finalei de la Bruxelles desfasurata sub patronajul domnului Jose Emanuel Barosso, presedintele Comisiei Europene a declarat catre echipele de proiect: 

EU Social Innovation_Romano_ButiQ„Voi trimiteti mesajul de care avem nevoie astazi in Europa: vremurile sunt grele, dar ati propus solutii creative la provocarile cu care ne confruntam. Energia imensa investita in proiectele voastre si inovatia sociala dovedita prin ele sprijina dezvoltarea economiilor noastre prin noile tipuri de activitati pe care le promoveaza. Sunteti cei mai buni ambasadori pe care ii avem pentru promovarea inovarii sociale in Europa”.

Echipa de proiect a fost reprezentata de Ciprian Necula, activist si Presedinte al Asociatiei Romano ButiQ si Oana Toiu, antreprenor social si Director Executiv KCMC.

„Am fost mandri sa ducem o idee romaneasca la acest nivel de recunoastere, ca o incununare a celor trei ani de munca in dezvoltare. Anul acesta ne propunem sa extindem reteaua la nivelul altor state membre UE si sa lucram in continuare alaturi de mestesugari pentru a scoate la lumina valoarea adusa de ei acolo unde multi vad doar vulnerabilitate si probleme”.

Proiectul Romano ButiQ a construit timp de trei ani o retea de 30 de cooperative cu 500 de mestesugari romi membri cooperatori care lucreaza atat produse traditionale, cat si un portofoliu de produse moderne create impreuna cu designeri si studenti ai Universitatii de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu”, Facultatea de Arhitectura de Interior.

Obiectele pot fi achizitionate online pe www.mbq.ro

Alaturi de cooperativele mestesugaresti, proiectul a format 240 de manageri in economie sociala si a derulat o campanie nationala de promovare prin ale carei evenimente au fost atinse 20.000 de persoane. Anul acesta urmeaza sa se lanseze in Bucuresti si Primul Muzeul al Culturii Romilor din Romania.

Proiectul este implementat de firma de inovare sociala KCMC – K Consulting Management si a fost finantat din Fondul Social European – Programul Dezvoltarea Resurselor Umane, Axa 6.1 – Promovarea Economiei Sociale, in perioada iunie 2010-mai 2013.

romanoboutique

 

Credite foto Gabriel Balanescu

 

Credite foto Lorand Vakarcs 2

 

Credite foto Madalin Nicolaescu

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează