Bani pentru tineri care să vor să schimbe lumea! MANIFESTO finanțează idei de inovare socială propuse de liceeni și profesori

0

Se caută tineri care să schimbe lumea

MANIFESTO finanțează idei de inovare socială propuse de liceeni și profesori

Între 12 noiembrie și 12 decembrie, liceenii și profesorii din toată țara sunt provocați să găsească soluții la problemele ce afectează viața comunității din care fac parte. Competiția de Proiecte MANIFESTO este parte a programului Cluburile de Film Manifesto, inițiativă de educație non-formală a Asociației ORICUM care stimulează mintea și curajul liceenilor printr-un circuit simplu: filme documentare, dezbateri aprinse și acțiuni sociale.

Cum se poate ajunge la lucruri mari pornind de la idei mici? MANIFESTO își propune să găsească cele mai îndrăznețe idei de schimbare socială venite din partea tinerilor și să le aducă la viață. Concursul se adresează liceenilor din toată țara, însă participarea e condiționată de 3 factori importanți: o echipă de maximum 5 elevi, un profesor coordonator și o propunere isteață.

Competiția de Proiecte cuprinde 2 etape: perioada de înscrieri și de consiliere (12 noiembrie – 12 decembrie) și o școală de iarnă pe tema antreprenoriatului social dedicată finaliștilor (8 -12 ianuarie). Trei echipe inspirate vor ieși învingătoare la finalul concursului: una dintre ele va primi 1000 de euro, iar celelalte două câte 500 de euro pentru implementarea proiectelor propuse în comunitate.

Propunerile înscrise trebuie să identifice și să soluționeze probleme locale inspirate din temele documentarelor MANIFESTO: dezvoltare economică, alimentație sănătoasă, egalitate socială, diversitate culturală și păstrarea tradițiilor, protejarea mediului, activism civic. Copiii pot propune  o campanie de promovare a hranei sănătoase, un proiect de recondiționare a unui parc, o inițiativă de strângere de fonduri sau un mini-sistem de finanțare pentru liceeni. Nu există limite, doar doze diferite de curaj, imaginație și creativitate.

Punerea în practică a ideilor de schimbare se va face cu ajutorul implicării profesioniștilor ING Bank România. Pe toată perioada competiției, aceștia vor oferi îndrumare în câteva domenii necesare dezvoltării unui proiect: comunicare, marketing, management de proiect, leadership și financiar. Interacțiunea dintre elevi, profesori și specialiștii ING se va face prin intermediul unei platforme interactive și cu ajutorul unor video-testimoniale.

Scopul Competiției MANIFESTO este dezvoltarea gândirii creative și a abilităților necesare transformării unei idei într-un proiect realizabil. Pe termen lung, proiectul își propune să suplinească lipsa educaţiei non-formale în liceele româneşti, să cultive spiritul civic și să crească comunități de tineri curajoși în școli.

Cluburile de Film MANIFESTO sunt prezente în 17 licee din 26 de orașe ale țării prin proiecții și dezbateri lunare pe tema educației globale. Pornind de la documentare provocatoare, tinerii sunt încurajați să acționeze pentru o lume mai bună.

Detalii despre Competiția de Proiecte MANIFESTO, formularul de înscriere și regulamentul de participare sunt disponibile la www.manifestofilmclubs.ro/competitie.

Manifesto este un proiect de educație cinematografică și non-formală, desfășurat în liceele din Romania, prin care identificăm si achiziționăm unele dintre cele mai provocatoare filme documentare ale lumii ® le proiectăm în cadrul cluburilor de film organizate cu și de liceeni ® lansăm o dezbatere cu ajutorul unor invitati propuși tot de copii și generăm provocarea de a găsi soluții de inovare socială prin intermediul industriilor creative. Asadar, folosim filmul documentar ca instrument de implicare și de educatie non-formala in licee.

Oricum este organizaţia non-profit ce şi-a propus să transforme felul în care industriile creative contribuie la dezvoltarea României. Misiunea noastră este aceea de a crea proiecte cu un impact şi un grad de sustenabilitate mare, destinate în principal tinerilor sub 30 de ani.

ING Bank România crede că cea mai buna modalitate de a contribui la dezvoltarea societăţii este responsabilitatea faţă de impactul pe care produsele şi serviciile băncii îl au asupra societăţii şi influenţarea schimbării în bine pentru cei din jur. Strategia ING Bank Romania se aliniază la politica de sustenabilitate a ING Group, dar include şi aspecte relevante local. 

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează