99 de caracteristici ale unui lider, în viziunea adolescenților români

0

Cum arată portretul robot al liderului în viziunea adolescenților români? 

Fundația LEADERS a realizat în cadrul programului național de educație în leadership pentru liceeni, Leadership Autentic, o cercetare care relevă cum arată liderul pe care tânăra generație l-ar urma. Cercetarea numită “99 de caracteristici ale unui lider” arată care sunt principalele trăsături pe care le au în comun cei pe care liceeni cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani îi considera a fi modele de urmat.

 

Cercetarea s-a realizat pe baza unui exercițiu din cadrul programului educaţional Leadership Autentic. Fără a avea o listă predefinită de caracteristici, cei 251 de elevi participanți în cercetare  au fost rugaţi să aleagă, fiecare, câte trei trăsături fără de care o persoană nu poate fi considerată lider. In consecinţă, suprapunerile de percepţie, repetările de termeni şi celelalte congruenţe în personificare sunt spontane şi nu induse. Programul s-a realizat atât în mediul urban cât și în mediul rural în 13 localități printre care se numără Constanța, Buzău, Cluj-Napoca, Vedea, Brașov, Adjud, Moinești. Având la dispoziție 753 de opțiuni (251X3), ei au folosit doar 99 de caracteristici pentru a defini un lider, ceea ce înseamna că în proporție de 87% adolescenții participanțila Programul Leadership Autentic realizat de Fundația LEADERS împărtășesc aceeași reprezentare a unei persoane considerate lider.

Liderul, în viziunea adolescenților este, în primul rând (în ordinea frecvenței nominalizării caracteristicilor): comunicativ (30%), responsabil, ambițios și încrezător (28%). Următoarele două caracteristici nominalizate sunt spiritul de echipă și răbdarea. Aceste caracteristici au fost alese spontan și au la bază mecanisme de selecție puternic înrădăcinate în sistemul de valori și convingeri. Un studiu despre valorile liceenilor a fost realizat în cadrul aceluiași program educațional în anul școlar 2011-2012 și poate fi găsit integral online pe www.leaders.ro

Studiul integral privind portretul robot al liderului în viziunea adolescenților poate fi descărcat de la următorul link: www.leaders.ro/caracteristicile-liderului/

Programul Leadership Autentic în cadrul căruia a fost realizată această cercetare este o amplă inițiativă educațională și are loc în instituții de învățământ atât în mediul urban cât și în mediul rural. Timp de patru zile elevii selectați au acces la training-uri și activități practice livrate de traineri cu experiență de peste 6 ani în dezvoltarea programului, participanții având acces și la platforma de orientare vocațională JVIS și beneficiind de consiliere pentru viitoarea carieră.

Înscrierile pentru programul Leadership Autentic sezonul 4, anul scolar 2012-2013, dezvoltat de Fundația LEADERS au început și se pot face aici: www.leaders.ro/inscriere-autentic. Programul beneficiază de sprijinul partenerilor tradiționali principali precum Petrom, BRD Groupe Societe Generale, AVIS

_______________________________________________________

Fundația LEADERS își propune să fie cea mai puternică sursă de idei și oameni valoroși din Romania. Contribuim la transformarea modernă a Romaniei prin dezvoltarea unor lideri responsabili și a unei mentalități orientate către implicare și acțiune. Fundația LEADERS dezvoltă și implementează programe menite să dezvolte potențialul de lider al fiecărui participant, bazate pe impartășirea de cunoștințe, de experiențe și de idei. Programele LEADERS sunt adaptate tuturor celor care doresc să se dezvolte, indiferent de vârstă sau nivelul de experiență, sunt inovative ca metodologie și tematică, sunt flexibile, incluzând și module în interval de timp scurt și sesiuni de durată mai lungă. Printre cele mai importante inițiative ale Fundației LEADERS se numără Leadership Autentic,LEADERSSchool, LEADERS Education șiLEADERSAcademy.

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează