5 idei de antreprenoriat social din România în selecţia finală pentru Social Impact Award. Publicul din România este invitat să îşi voteze ideea favorită

0

Competiţia Social Impact Award şi-a desemnat finaliştii: cinci idei de antreprenoriat social din România intră în etapa de jurizare regională, unde alături de proiecte din Austria şi Cehia vor concura pentru cele 4 premii în valoare de 4000 de euro fiecare. Câştigătorii competiţiei internaţionale vor fi selectaţi de un juriu multidisciplinar regional şi anunţaţi în cadrul unei ceremonii de premiere care va avea loc la Viena pe 1 iunie.

În perioada 7-31 mai, ideile finaliste vor participa la o etapă naţională de vot public. În această fază, publicul din România are oportunitatea de a alege o idee câştigătoare la secţiunea Community Award pe pagina: socialimpactaward.net/romania/community-voting. Echipa câştigătoare la secţiunea votul publicului va fi premiată cu 1500 de euro oferiţi de Verbund.

În plus, echipele finaliste din România vor fi premiate cu câte un bilet de participare la o conferinţă internaţională pe tema inovării sociale organizată de roPot în această toamnă, iar pentru a-şi pune în practică ideile, fiecare echipă va beneficia pe timpul verii de un abonament nelimitat la The HUB Bucharest.

 

Cele 5 proiecte finaliste care pot fi votate în cadrul Community Award sunt:

  • TimeBank Romania este o platformă online şi fizică unde membrii, în marea lor majoritate tineri, pot învaţa unii de la ceilalţi de la cursuri de chitara la limbi straine, iar în schimbul cunoştinţelor căpătate îşi oferă timpul şi propriile abilităţi altor membri ai comunităţii, moneda de schimb fiind timpul şi nu banii. Proiectul este propus de Ioana-Roxana Zamfir, Armina Stepan, Irina Enache, Roxana Vasile şi Simona Drăgulescu.
  • Blind Man Symphony: proiectul propus de Sava Ştefan, Popovici Adrian şi Irina Mihaela Tataranu oferă persoanelor cu deficienţe de auz posibilitatea de a se deplasa prin oraş cu ajutorul unei hărţi acustice.
  • Şezătoarea: proiectul propus de Gabriela Mindru, Alexandra Vasiliu, Ana Paraschiv şi Alma Iatan doreşte să îi reconecteze pe locuitorii oraşelor la tradiţiile populare prin organizarea de şezători. Astfel de evenimente pot reprezenta şi o sursă suplimentară de venit pentru membrii comunităţilor rurale.
  • Upside Down: iniţiat de Andreea Zaharescu, Alexandru Ionuţ Pahontu, Alina Mihaela Avatamanitei şi Roxana Antochi, este un proiect de mediu ce are la bază conceptul de reciclare a unor materiale ce altfel s-ar transforma în deşeuri. Astfel iau nastere portofele din cutii de lapte, genţi de damă din anvelope auto şi multe altele.
  • Rural Fashion: ideea Mariei Tutu constă în reinventarea straielor populare româneşti într-o notă modernă, activitate ce îşi propune să promoveze respectarea şi conservarea tradiţiei şi să creeze locuri de muncă pentru tinerii din mediul rural.

Ideile finaliste au fost selectate de un juriu multidisciplinar cu experienţă în diverse domenii de activitate, dar cu interese comune în zona de antreprenoriat social. Dintr-un număr total de 41 de aplicaţii înscrise în perioada 21 februarie – 5 aprilie, au fost alese cele mai bune 5 idei de antreptrenoriat social. Pe parcursul perioadei de aplicaţii, 500 de studenţi au participat la 16 workshop-uri pregătitoare organizate în Bucureşti, Cluj, Iaşi şi Constanţa. În cadrul workshop-urilor, antreprenori locali sociali, reprezentanţi ai mediului ONG şi facilitatori cu experienţă au oferit studenţilor know-how, suport, feedback, dar şi inspiraţie.

Să jurizez ideile înscrise la Social Impact Award a însemnat pentru mine o doză uriaşă de creativitate, de inovaţie, de entuziasm şi, cel mai important, de încredere. Am toată încrederea în aceşti tineri şi în soluţiile propuse de ei, care, dacă sunt puse în practică, pot genera o adevărată schimbare în bine. Pentru asta, e important nu doar să fie recunoscuţi, ci să fie şi susţinuti pe mai departe, atât de finanţatori, cât şi de comunitate în general. Cu puţin ajutor din partea noastră, sunt convinsă că aceşti tineri vor schimba lumea.” Ana Ilinca Macri, Membru al juriului, Head of Internal Communications and Community Affairs, BCR

În alegerea proiectelor juriul a ţinut cont de 3 criterii:

  • Inovare: proiectul şi implementarea lui trebuiau să fie inovatoare, să propună soluţii şi abordări noi ale unei probleme sociale.
  • Impact social: proiectul trebuia să aibă un impact măsurabil şi semnificativ în societate. Candidatul trebuia să demonstreze atât eficacitatea ideii, cât şi fezabililtatea acesteia.
  • Planificare realistă: Pentru o bună implementare, proiectul trebuia să aibă obiective măsurabile şi realiste. De asemenea, trebuia să includă o planificare riguroasă a acţiunilor de întreprins, dar şi a resurselor umane care vor fi mobilizate în acest sens.

Despre competiţie

Competiţia a fost lansată în 2009 în Austria de către Institutul de Antreprenoriat Social şi Inovatie al Facultăţii de Ştiinte Economice şi Administrarea Afacerilor din Viena împreună cu good.bee. Începând din 2012, concursul se extinde la nivel regional, în România şi Cehia.

În Romania, Social Impact Award este organizat de roPot în parteneriat cu Fundaţia ERSTE şi BCR, cu sprijinul Verbund, good.bee, Institutului pentru Antreprenoriat din Viena, AIESEC, Kiss FM şi al partenerilor media bestjobs.ro, trilulilu.ro, hipo.ro, lumebuna.ro, onlinestudent.ro, regielive.ro, studentie.ro, romaniapozitiva.ro, Educativa şi calendarevenimente.ro.

Mai multe detalii despre competiţie găsiţi pe site-ul dedicat sau în clipul următor: socialimpactaward.net/what-is-the-social-impact-award/#video

roPot

roPot este comunitatea care promovează principiile antreprenoriatului social în România, conectează şi educă indivizi şi organizaţii din diverse sectoare în iniţiativele lor direcţionate către impact social şi inovare. Misiunea roPot este de a susţine dezvoltarea durabilă a societăţii româneşti prin antreprenoriat şi inovare socială.

www.ropot.ro

Banca Comercială Romană

Banca Comercială Romană (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând societăţile de profil de pe piața leasingului, managementului activelor, pensiilor private şi a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principala instituţie cu care fac banking. Ca lider în domeniul bancar, misiunea BCR în ceea ce priveşte responsabilitatea socială este să catalizeze resurse pentru dezvoltarea socială şi economică a României. Banca dezvoltă şi susţine programe în cadrul a trei platforme de implicare în comunitate: Antrenorii Responsabilităţii Financiare, Antrenor de Antreprenor şi platforma de Leadership Social, care agregă iniţiative de susţinere a comunităţilor locale şi acţiuni de voluntariat ale angajaţilor.

www.bcr.ro

Fundaţia ERSTE

În 2003, Fundaţia ERSTE a evoluat din “Erste Österreichische Spar-Casse”, prima Bancă de Economii din Austria. Fundaţia ERSTE este acţionarul principal al Grupului Erste şi investeşte o parte din dividendele sale în dezvoltarea societăţii civile din Europa Centrală şi de Sud-Est. Fundaţia ERSTE susţine participarea socială şi implicarea societăţii civile. Obiectivul Fundaţiei este să-i aducă pe oameni împreună şi să ofere informaţii despre istoria recentă a unei regiuni care a cunoscut schimbări dramatice începând cu 1989. Fiind o fundaţie activă, îşi dezvoltă propriile proiecte în cadrul a trei programe: Dezvoltare Socială, Cultură şi Europa.

www.erstestiftung.org

 

 

Facebook

Despre autor

avatar

Co-Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă www.RomaniaPozitiva.ro. Florin are peste 12 ani de experiență ca trainer pentru circa 7000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: "solution thinking" (gândire pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, managementul oamenilor/echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, echipe eficiente, teambuilding. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică, uneori chiar clasică și indiană. Motivaţia principală a lui Florin este dorința de a schimba lucrurile în Bine în România și încrederea că asta se poate.

Comentează