338 din 1000 de copii capabili de performanta inalta!

0

Primul Program de Inovatie Didactica a identificat in prima runda 338 copii capabili de performanta inalta.

338 din 1000 de copii  au fost identificati cu inteligenta superioara, in urma primelor testari realizate de specialistii voluntari ai Primului Centru de Inovatie Didactica din Bucuresti, urmand ca acestia sa intre in etapa finala a testarilor de aptitudini. Cei selectionati vor fi beneficiarii primului Program de Inovatie Didactica, un proiect extrem de generos dedicat descoperirii  si dezvoltarii abilitatilor si inteligentelor multiple ale copiilor, care se va derula timp de doi ani printr-o Scoala de Excelenta ce va include metode si tehnici de instruire diferentiata.

In prezent, Centrul de Inovatie Didactica functioneaza din resurse proprii si prin sprijinul voluntarilor specialisti din cadrul Asociatiei IRSCA Gifted Education, iar locatia a fost pusa la dispozitie prin amabilitatea Inspectoratului Scolar Sector 6 Bucuresti. Rezultatele obtinute ne incurajeaza sa ne adresam publicului larg cu un mesaj foarte simplu: avem nevoie de donatii in natura pentru a functiona: http://www.giftededu.org/avem-nevoie. O galeria de arta cu peste 30 de lucrari donate de artisti din intreaga lume, din Taiwan pana in SUA, pentru finantarea primului centru pentru copii cu abilitati inalte in Romania asteapta un ajutor pentru a fi licitate si vandute pentru programul de educatie pentru copiii descoperiti cu abilitati inalte : http://www.giftededu.org/galeria-de-arta

Testarea a avut loc in perioada 15 mai – 15 iunie, ca parte a unui Program de Inovatie Didactica cu durata de 2 ani, destinat descoperirii si dezvoltarii inteligentelor multiple ale copiilor in sectorul 6, un amplu Proiect Pilot de testare faza preliminara – screening ce a inclus 1000 de copii.
Copii cu varste intre 9-12 ani au fost selectionati pe baza criteriilor furnizate de asociatie, a performantelor anterioare obtinute de copil, cat si a recomandarilor facute de invatatori si profesori din 23 de scoli. In faza a doua a etapei de screening desfasurata in perioada mai – iunie 2010 esantionul total de 835 de copii dintre care baieti (N= 390) si fete (N=445), a participat la testarea abilitatilor intelective printr-un test de abilitati cognitive, etalonat si validat pe populatia Romaniei, avizat CPR – Testul Matrici Progresive Standard Plus. Copiii au fost selectati din scolile participante pentru a face parte dintr-un Proiect de Inovatie Didactica,  proiect de pionierat demarat in Sectorul 6 de IRSCA Gifted Education in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Sector 6, Bucuresti.

Mai multe detalii pe giftededu.org

O concluzie deosebita a proiectului este ca 63% dintre cei 835 copii participanti la faza a doua a testarii, au obtinut scoruri ce ii situeaza in primii 5% – 10 % dintre copii de aceeasi varsta, ceea ce indica un intelect de nivel superior sau capacitati intelectuale peste medie. Acest procent este extrem de important, semnalizand inca o data in plus, nevoia educatiei diferentiate si a unor politici educationale care sa sustina valorificarea potentialului inalt al acestor copii, conform Legii 17/2007 pentru educatia copiilor si tinerilor cu potential inalt si a tuturor recomandarilor internationale (ex: Recomandarea 1248/ 1994 a Parlamentului European).

Programul de Inovatie Didactica este un program unic in Romania, desfasurat de IRSCA Gifted Education in parteneriat cu Inspectorat Scolar Sector 6 Bucuresti: http://www.giftededu.org/primul

Despre autor

avatar

Fondator RomâniaPozitivă.ro, Florin este educator de emoție și gând pozitiv. Florin susține acest demers prin programele sale de training și prin platforma de informație și educație pozitivă, www.RomaniaPozitiva.ro cu 25 de autori și aproape 30 000 de articole de Bine despre România publicate încă din 2006. Florin are peste 15 ani de experiență ca trainer pentru circa 8000 de participanți, iar domeniile de expertiză includ: facilitare de procese de învățare, orientarea spre soluție (psihologie pozitivă aplicată pentru rezolvarea problemelor), antreprenoriat social, ”train the trainers”, design thinking, managementul echipelor, management de proiect, recrutare şi selecţie, comunicare, teambuilding. Florin a lucrat 4 ani în industria berii alături de InBev având atribuții de training pe mai multe procese de vânzări și de business pentru o rețea cu peste 40 de firme de distribuție de bunuri de larg consum pe întreg teritoriul țării. Florin are experiență ca moderator/speaker pentru diverse evenimente și conferințe: TEDx București, Allianz-Țiriac Management Conference, ASPEN Leadership Program, Leaders for Justice Program, Automotive Forum (Timișoara), “Conferința Anului Viitor”, Inspiro, Bucharest Integrity Gathering, Conferința de Voluntariat, The Conference about Happiness, “Fabricat în Țara lui Andrei”cu NESsT & Petrom, WWF Școli Verzi în Europa, TEDx Galați. Majoritatea clienţilor lui Florin sunt din aria de business, companiile activând în domenii foarte diferite (servicii, IT, automotive, bunuri de larg consum, consultanţă) pe întreg teritoriul ţării. Florin este implicat şi în proiecte de training pentru organizaţii nonguvernamentale. Florin a fost membru entuziast în organizațiile AIESEC Timișoara și ARDOR Banat. Florin desfăşoară şi proiecte de training în sistem deschis („open training”), un exemplu de astfel de program fiind cursul „Train the Trainers” cu Institutul Român de Training și Training Cafe. Motivaţia principală este dorinţa de a schimba lucrurile în Bine în România. Florin este certificat Formator A.N.C., White Belt @ ABInBev. Florin este mare fan de biciclete, mișcare în aer liber, muzică uneori chiar clasică și indiană.

Comentează